Inlägg från: fantasy06 |Visa alla inlägg
  • fantasy06

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Ansluter mig här. Bf enligt mina uträkningar den 6 december. Andra barnet och det var 9 år sedan sist.

Är i v 14+6 idag. Någon mer som bitvis är på sjukt dåligt humör? Sambon är inte jätteglad på mig. Och jag hatar att må så här ....

• fantasy06

Var också på rul idag. Av vad hon kunde se så väntar vi en flicka. Ingen snopp i sikte. Hon sa att om det är en pojke döljer han den väl.

Jag har en pojke sen innan och sambon en. Så en flicka ska bli spännande :) allt såg bra ut iallafall och ingen är lyckligare än jag.

• fantasy06
    flislis skrev 2015-07-07 18:37:36 följande:

Grattis till tösen! :D har ni funderat på namn? Blir pojkarna glada åt en syster?

En annan rolig grej var att innan var jag inte helt säker på om det var bebisen som kändes i magen, men nu såg man att han rörde sig samtidigt som jag kände det! :) (det är på riktigt nu!)

Jag har fastnat för Stella och Alicia. Men intw pratat med sambon. Antar vi har helt olika förslag.

Min son är själaglad för att få en lillasyster. Sambons son ville hellre ha en lillebror. Men han bor bara här varannan helg. Jag har min son varannan vecka :)
  • fantasy06

Äntligen är det bokat en solsemester. V 26 kommer jah vara i. Åker om 4 veckor :)

Håller tummarna att inget ska hända. Men gäller o passa på innan vi blir en till. Bara jag och sambon som ska åka. Så skönt.

• fantasy06

Går in i v 24 imorgon. Och ibland när jag går eller står upp känns det som hela magen ska ramla ner. Svårt att förklara hur det känns men typ så :)

Någon mer som känt så eller vet varför o om det är ok att det känns så ?:)

• fantasy06

Går in i v 25 imorgon. Idag har jag haft ont i navelhöjd men ute till vänster. Mellan navel o sida kanske man kan säga. Känns som det kniper till, känns mer ibland inte skönt alls. Kommer och går hela tiden. Kommer även när jag vilar. Någon som varit med om liknande?

• fantasy06

Jag är i v 32 (31+1) idag. Lite foglossning dras jag med men inte värre än att jag överlever :) längtar så galet mycket efter den lilla filuren som är där inne. Rul visade på en flicka, ska på nytt ul på torsdag för att se om moderkakan flyttat sig uppåt den låg lågt ner på rul. Ska se om de vill kolla könet då igen för att de om det är samma :) vågar inte ta ut nåt i förskott nämligen.

• fantasy06

Har någon ett bra tips på sovställning? Ligger jag för länge på vänster soda får jag galet ont o benet o höften. Ligger jag på häger sidaste jag ont i höften. Ligger jag på rygg börjar hjärtat slå fortare och det är jobbigt att andas. Är i v 33 .....

• fantasy06
    MissPin skrev 2015-10-12 06:53:59 följande:

Jag har en stor tjock kudde mellan knäna, utan den kan jag inte ligga på sidan, då får jag med ont i benet och höften. Annars är ett tips mer sittande ställning, så sov jag hela slutet av förra graviditeten, men då hade jag mycket halsbränna och sura uppstötningar och det blev värre av att ligga ner.

Jag är också i vecka 33 :) inte långt kvar nu!

Så det kan hjälpa med en kudde där. Det ska jag absolut prova ikväll. Hopplöst att inte kunna sova.

Minns inte att det var så här för nio år sedan då jag väntade min pojke. :)

Men nej det är inte långt kvar o det är ju skönt :)
  • fantasy06
    Nilla6 skrev 2015-10-26 22:19:45 följande:

Usch vad jag mår skit nu, börjat få rejält med mensvärk som kommer och går, tryck ner och ont i svanken samt sendrag i låren. Fick veta av bm idag att bebis står precis ovan spinaeknölarna, när hon skulle känna om huvet va fixerat så kunde hon bara rucka axlarna för huvet va så lågt. Har mått illa hela kvällen och dålig i magen så får se hur detta slutar.

Jag känner igen mig. Halvkass mage, mensvärk som kommer och går. Galet ont i ljumsken. Ska till bm på torsdag så får se om huvudet sitter där det ska då :)
  • fantasy06
    summer13 skrev 2015-10-29 15:07:48 följande:

Mitt mått var 35 nu i v 34+0. Blir säkert en jättebebis detta med...

Var hos bm idag o är o v 35 (34+4) o mitt var på 32 precis på medelkurvan. Jag har hört att SF måttet inte alls avslöjar om det är en jättebebis eller inte. Ligger man på medelkurvan borde det ju vara normalt kan man tycka n
  • fantasy06
    summer13 skrev 2015-10-29 17:02:01 följande:

K

Hoppas på det då!

Har en hel del onda förvärkar idag. V 35 så känns lite tidigt än. Hoppas det ger med sig.. men man kan ha det långt innan det är dags va? Hade aldrig det med första barnet..

Är väl vanligare att ha det tidigare med andra barnet. Men om du är orolig så ring förlossningen.
  • fantasy06

Verkar som det är många med krämpor just nu. Tur det inte är så långt kvar. Gick in o v 36 idag (35+0) har med svårt för att sova. Ont i ena ljumsken mer eller mindre hela tiden. Var ute o gick med barnen igår när de gick bus eller godis, det får jag sota för idag kan jag säga. Knappt kunnat vända mig i natt o dessutom jätte ont idag. Men det går över :)

Men klaga lite måste man ju få göra. Bebis rum fick vi klart igår så sängen är på plats. En byrå ska köpas idag o skötbordet målas sen är det bara bebis som fattas :)

• fantasy06
    flislis skrev 2015-11-02 18:23:52 följande:

Idag har vi varit hos bm. Allt är som det ska.

Hon rekommenderade mig att ta influensavaccinet. Det kan väl vara smart eftersom då blir både bebis och jag skyddade hela vintern.

Har ni funderat på vaccinet?

Jag har aldrig vaccinerat mig mot influensa och kommer inte göra det nu heller. Min barnmorska har inte sagt ett knyst om det heller.

Är väl mer om man är i en riskgrupp?
  • fantasy06
    emeliemarietherese skrev 2015-11-06 12:16:27 följande:

Är i v.36+6 och hade tid hos BM idag. Har ju haft regelbundna förvärkar varenda kväll denna vecka och sover så dåligt på nätterna då jag vaknar av värkar då och då. BM erbjöd sig iaf att kolla om det hänt ngt. Visade sig då att jag tydligen är öppen 2cm, livmodertappen är mjuk och 2,5cm lång. Så har ju iaf hänt ngt. Sen hon kollade nu så har jag haft en massa onda förvärkar. Har tid för bedömning för igångsättning om 6 dagar. Om hon stannar inne tills dess och jag fortsätter gå och ha så här ont då hoppas jag verkligen att jag kan få bli igångsatt då! Börjar bli rejält tröttsamt!

Någon speciell anledning till att du ska bli igångsatt så länge innan du gått full tid?:)
  • fantasy06
    emeliemarietherese skrev 2015-11-06 17:31:06 följande:

Jag har tidigare haft snabba förlossningar varav min förra höll på att sluta i toaletten på förlossningen. De har även skett i vecka 39 så denna gång har jag gått på aurorasamtal där jag blivit beviljad igångsättning, under förutsättning att kroppen är mogen för det såklart. Så då har jag första tiden för bedömning på torsdag då jag är i slutet av v.38, om de skulle anse mig vara tillräckligt mogen och det finns plats blir det då, annars blir det i början på nästkommande vecka. Men då det är 6 dagar kvar och så pass mkt aktivitet i livmodern som det är nu, har jag svårt att tro att jag inte är nog mogen då. Så håller tummarna för det, eller att det rent utav sätter igång innan ;)

Aha. Roligt att veta att det snart är dags :)
  • fantasy06
    lotie skrev 2015-11-11 19:59:44 följande:

Det kom inte mycket bara sipprade lite så vill det ska komma mer så jag är säker på att det är vatten innan jag ringer. Mannen jobbar och är själv med barnen så lite krångligt att åka in nu. Har GBS och tror det är extra farligt om man börjar läcka fostervatten då för infektionsrisken. Men inte kommit nåt mer och har inte alls haft mycket flytningar denna graviditeten så kändes verkligen som vatten som bara droppade.

Enligt min barnmorska slutar det inte sippra om det väl börjat. Hennes rekommendation var stt sätta på ett trosskydd. Blir trosskyddet blött o bytar man blött igen. Då kan det vara fostervatten.
  • fantasy06

Stort grattis till er som redan fått era älsklingar.

Jag har bf den 5 december. Har hur många sammandragningar som helst hela dagarna. Vid vila o vid rörelse. De gör inte ont. Någon som har koll på om det är nåt tecken eller det bara ska vara så?;)

• fantasy06
    MissPin skrev 2015-11-17 11:08:32 följande:

Jag har sammandragningar hela dagarna, har haft det sen lååååångt tillbaka. Men nu har jag även förvärkar, alltså sammandragningar som gör ont och verkligen hugger tag. Får se när bebis vill titta ut. 16 dagar kvar <3 :)

Jag som hoppades på att det var ett tecken att hon kanske kommer lite innan :) mina gör som sagt inte ont men det trycker neråt och är sjukt obehagligt när de kommer.
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!