• Nilla6

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Hej heter Pernilla är 31 år gammal och bor i Sigtuna. har bf 26/11, andra barnet, har en son som blir 7 år nu i september, väntar en till son. Sjukskriven sen juli pga sammandragningar, foglossning, karpaltunnelsyndrom, samt lågt albumin värde vilket gör att jag lägger på mej vätska, har nu gått upp ca 20 kg. Gick upp 35 med första men hoppas på mindre denna gång. Längtar jätte mycke till han är ute då vi försökte bli gravida i 5.5 år, 2 inseminationer förra året som inte tog sej så bestämde vi för ivf vilket tog sej på första försöket.

• Nilla6

Hej är i vecka 32+3 idag, låg inne på fl förra veckan under 24 timmar så jag hade en pytteblödning samt regelbundna sd, fick 3 sprutor bricanyl mot värkarna samt 2 sprutor kortison som gör så bebis lungor nu är utvecklade om han kommer tidigare. I tisdags fick jag veta att jag hade uvi samt gbs i urinen som kan ge sd så började med antibiotika i 5 dar och har nu fått svamp av skiten, tagit canesten i 3 dar nu men inget som hjälpt iaf. Ska tillbaka till bm på fredag så får ta det då. Imorrn är det dags för ul för att kolla moderkakan, njurarna samt tillväxten, ska bli kul att se hur stor han e.

• Nilla6
    flislis skrev 2015-10-11 08:11:27 följande:

Hur går det? Verkar det som bebis vill stanna där inne nu då?

Det är en bra fråga, har ju förvärkar varje dag, men jag hoppas han stannar iaf 3 veckor till.
  • Nilla6

Har idag gått 35 fulla veckor, mår sämre för varje dag, ondare i höfter, rygg, blygdbenet samt låren. Var hos läkaren på mvc igår, hon såg hur ont jag hade samt att jag inte sovit på hur länge som helst att hon skicka iväg en remiss för igångsättning vilket känns skönt. Hon kände därnere och huvet är långt ner, tappen mjuk och öppen ett finger.

• Nilla6
    flislis skrev 2015-10-22 14:07:22 följande:

Oj! När blir det då typ? Fick du inte nåt att sova på? Jag fick lergigan (versionen utan koffein i) och kan sova hela nätter i sträck!

Vet inte, läkaren sa i vecka 38, vet inte om dom menar 37+ lr 38+då men blir iaf minst 2 veckor innan och jag är beräknad 26e november så runt den 12e kanske. Blev igångsatt med första och det gick bra så ska bli skönt faktiskt, då vet jag att jag hinner få antibiotikan mot gbs oxå innan fl. Fast läkaren trodde jag kanske kommer föda innan vilket jag inte hoppas. Jo fick lergigan utskrivet men har inte hämtat ut än, ska göra i helgen. Hur stor dos tar du? Brukar du kissa mycket på natten? Jag kissar hela tiden, kan gå allt från 2- 7 ggr på natten så jag är rädd att kissa på mej om jag däckat av tabletten:/
  • Nilla6

Usch vad jag mår skit nu, börjat få rejält med mensvärk som kommer och går, tryck ner och ont i svanken samt sendrag i låren. Fick veta av bm idag att bebis står precis ovan spinaeknölarna, när hon skulle känna om huvet va fixerat så kunde hon bara rucka axlarna för huvet va så lågt. Har mått illa hela kvällen och dålig i magen så får se hur detta slutar.

• Nilla6

Jag hade från början ett lågt sf mått, 22 i vecka 25, 26 i vecka 29, 29 i vecka 31. Sen gjorde jag tul i vecka 33 och visade sej då att bebis vägde 500 gram mer än "normala" skulle väga ca 2000 gram men vägde 2500 gram vilket gav +21%. Bebis ska då väga 4.3 kg vid fullgången. Samma vecka var jag hos bm och då var sf måttet 33, samma som veckan, nu i vecka 36 har jag sf mått 36 oxå. Är orolig att bebis blir stor men tror inte jag går fullt ut dock så. Förra veckan var jag öppen 1 cm, tappen 2 cm, mjuk och bebis har sjunkit ända ner till spinae knölarna, bm kunde känna att bebis var fixerad men hon kunde enbart känna axlarna för huvet var för lågt;) slemproppen har nu lossnat i fredags, lördags, igår och en större bit idag så hoppas det är på gång snart.

• Nilla6

Slemmis har släppt i 2 veckor nu, senaste dagarna har det dock vart riktigt stora klumpar med brunt gegg i. Vet ju att jag är öppen 3 cm med en liten kant kvar bara så måste hänt mer nu sen den undersökningen, hade regelbundna värkar inatt från kl.23.00 - 01.40 sen stannade det av bara. Haft sd hela dan med mensvärk, illamående och skum i magen, samt ännu mer slemmis så får se vad som händer inatt. Går in i vecka 38 imorrn (37+0)

• Nilla6

Jag har vart öppen 3 cm med en kant kvar, samt buktande hinna, dock bakåtlutad sist men mjuk sen i söndags, jag tror dock det hänt mer sen dess då slemmisen går hela tiden och sd som kommer och går. Jag har bedömningssamtal om igångsättning på måndag men vill gärna ha ut han i helgen då jag är psykiskt och fysiskt slut nu.

• Nilla6
    lotie skrev 2015-11-06 13:23:06 följande:

37 fulla veckor och helst 37+ nån dag. Vi är ju snart där:)

Spännande det händer saker för många:)

Min tapp var 2,5 cm och stängd. Vad brukar den vara?

Tappen brukar va mellan 3-4 cm lång men finns vissa som har upp mot 6-7 cm.
  • Nilla6

Adam kom igår vid 21.02, fredagen den 13e, hehe, en igångsättning som gick väldigt fort. Trodde inte han skulle komma innan idag men tog 4.5 tim från dom tog hål på hinnorna. Hade hf igen men den är nu borta. Han kom i vecka 38+0 och vägde 3560 gram och var 49 cm lång.

• Nilla6
    flislis skrev 2015-11-14 16:04:53 följande:

Grattis! Gud så mysigt! Fredag den 13e är turdagen! ;) Var igångsättningen planerad?

Tack hehe japp bästa dan;) jo va planerad ett par dar då mitt bt steg samt att jag läckte 3+ i protein så ofta. Hade hf med första sonen oxå så var väl en anledning att jag fick det igen.
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!