Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
Hoppar gärna in här:) har bf 29 nov med nummer tre!
Har mått normalt denna graviditeten så det är underbart:)
Planerat snitt 20/11.
Hoppar gärna in här:) har bf 29 nov med nummer tre!
Har mått normalt denna graviditeten så det är underbart:)
Planerat snitt 20/11.
Jag fick en biverkning av epiduralen, vet ej hur vanligt det är. Fick en sån migrän så jag trodde jag skulle dö ungefär!! Läkare var inne men jag gick redan på smärtstillande efter snittet och de kunde inte ge mer. Så kom en gammal barnmorska in som nog varit med under mååånga år. Hon sa att jag skulle dricka kaffe, mycket. Så jag svepte ett par koppar och migränen försvann! Vet inte hur det funkar rent praktiskt men tips iaf om ni får migrän av epiduralen.
Jag mår väldigt dåligt av morfin så de gav mig inte det och inget annat hjälpte varken mot snittet eller huvudvärken:(
Ska på narkosbedömning på onsdag så ska se till att de ger det ändå vid kraftig smärta som sist, hellre biverkningar än den hemska smärtan.
Jag delade rum sist och det kom 4 olika par och åkte hem medans jag låg kvar helt handikappad:(
Var på narkosbedömning idag 34+3 och träffade en fantastisk läkare som lugnade mig rejält. Det visade sig att de inte gett all medicin i spiralen sist för jag reagerat på morfin innan så denna gången skulle de ge fentanyl tillsammans med spinalen och ge lustgas först om jag skulle känna men han lovade att det inte skulle hända igen så hoppas jag får honom.
Han gjorde även en plan för smärtlindring efter så det inte blir som sist och ska få extra lokalbedövning runt snittet.
4 1/2 vecka kvar till snitt. Allt kan ju hända ändå men hoppas bebisen får vara frisk och må bra så jag slipper vara ifrån den denna gången!
Jag har också mer sd och mensvärk och sover sjukt dåligt:(
Var hos bm idag 34+5 och sf var 31 så följer min kurva bra iaf men blir kanske en liten bebis igen.
Mitt blodtryck hade gått från 110/60 till 130-85 så ska tillbaka på tisdag för nytt blodtryck och urinsticka. Tycker inte det är så högt men hon sa man måste utgå från mitt normala tryck som plötsligt höjts.
Skrev förlossningsplan och fått med allt jag varit orolig eller missnöjd för tidigare så känns mycket bättre nu!
Fått ont på höger sida under revbenen och samma ställe på ryggen. Kommit och gått i några dagar men är värre nu. Panodil hjälper inte:(
Hade hydronefros med första barnen och fick då lite högre blodtryck sen dåliga levervärden. Kanske är därför blodtrycket börjat gå upp nu:(
Orkar inte detta en gång till. Är det samma ställe man får ont på vid havandeskapsförgiftning ?
Mår allmänt krasst men kanske nån infektion på g.