• lotie

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Hoppar gärna in här:) har bf 29 nov med nummer tre!
    Har mått normalt denna graviditeten så det är underbart:)
    Planerat snitt 20/11.

• lotie
    flislis skrev 2015-10-12 13:51:12 följande:
    Ska göra planerat snitt, så jag slipper lite förlossningsoro (fast är ju skitnervös för snittet ändå såklart...).

Har bf 27 nov, det är 46 dagar kvar! Snittet kommer läggas någon gång mellan den 20-27 nov, borde få hem ett brev med tid vilken dag som helst. :)

Haha, är så jäkla pirrigt! Känns som när man var liten och väntade på 24 dec och det fick sååå långsamt!
    Jag har fått snitt 20/11 bf 29/11 så vi är ju nära:)
    Ska på narkosbedömning på onsdag då det är andra snittet och första gick tyvärr inte så bra så är sjukt nervös denna gången. 5 veckor kvar imorgon!
  • lotie
    Miaomiao skrev 2015-10-16 13:32:12 följande:
    Jag har också dåliga erfarenheter kring narkos vid mitt tidigare snitt och är sjukt nervös. Vill gärna diskutera detta med narkosläkaren och detta kommer att ske 10/11 (snitt 16/11). Förra gången tog inte ryggbedövningen och de började skära, sedan var det bråttom att söva mig. Därför funderar jag på att bli sövd under snittet den här gången, samtidigt som att egentligen vill man helst vara vaken... Jag har inte bestämt mig - får se vad narkosläkaren har att säga (kanske har de nu 7 år senare bättre preparat...). 
    Det var precis samma som hände mig, blev akut sövd efter de slitit ut barnet för jag låg och skrek och bedövningen inte tog.
    Sen väntade 12 hemska timmar då ingen bedövning eller smärtlindring funkade så fick epidural till slut i 2 dygn.

Hoppas på en bra plan på onsdag med narkos. Vill inte bli sövd igen och missa allt:(
    Första barnet föddes vanligt och andades inte så de sprang iväg med henne och sonen fick de springa ut med för jag blev sövd så nu vill jag verkligen få behålla barnet och knyta an från början.
  • lotie
    summer13 skrev 2015-10-17 04:28:18 följande:

Jag fick en biverkning av epiduralen, vet ej hur vanligt det är. Fick en sån migrän så jag trodde jag skulle dö ungefär!! Läkare var inne men jag gick redan på smärtstillande efter snittet och de kunde inte ge mer. Så kom en gammal barnmorska in som nog varit med under mååånga år. Hon sa att jag skulle dricka kaffe, mycket. Så jag svepte ett par koppar och migränen försvann! Vet inte hur det funkar rent praktiskt men tips iaf om ni får migrän av epiduralen.

Jag fick spinalhuvudvärk efter snittet med men fick bara panodil för ingen trodde på mig! Varit så missnöjd med bb två gånger nu så vill inte dit alls. De har slängt ut mig två gånger fast jag mått skit efter.
  • lotie

Jag mår väldigt dåligt av morfin så de gav mig inte det och inget annat hjälpte varken mot snittet eller huvudvärken:(

Ska på narkosbedömning på onsdag så ska se till att de ger det ändå vid kraftig smärta som sist, hellre biverkningar än den hemska smärtan.

Jag delade rum sist och det kom 4 olika par och åkte hem medans jag låg kvar helt handikappad:(

• lotie

Var på narkosbedömning idag 34+3 och träffade en fantastisk läkare som lugnade mig rejält. Det visade sig att de inte gett all medicin i spiralen sist för jag reagerat på morfin innan så denna gången skulle de ge fentanyl tillsammans med spinalen och ge lustgas först om jag skulle känna men han lovade att det inte skulle hända igen så hoppas jag får honom.
    Han gjorde även en plan för smärtlindring efter så det inte blir som sist och ska få extra lokalbedövning runt snittet.

4 1/2 vecka kvar till snitt. Allt kan ju hända ändå men hoppas bebisen får vara frisk och må bra så jag slipper vara ifrån den denna gången!

• lotie
    flislis skrev 2015-10-21 23:49:35 följande:
    Vad säger bm då? Har läst lite på olika forum att den ska vara vänd i v 35-36. Men jag är ju ingen bm, så vaf vet jag :)

Min bm har inte ens känt på magen än! Ska iof göra snitt, men det vill man väl veta ändå? Aja, blir kanske nästa vecka då. Det känns som att han har huvudet upp...
    De måste veta det fast det är snitt ifall det skulle sätta igång för snabbt så det blir akutsnitt.
  • lotie

Jag har också mer sd och mensvärk och sover sjukt dåligt:(

Var hos bm idag 34+5 och sf var 31 så följer min kurva bra iaf men blir kanske en liten bebis igen.
    Mitt blodtryck hade gått från 110/60 till 130-85 så ska tillbaka på tisdag för nytt blodtryck och urinsticka. Tycker inte det är så högt men hon sa man måste utgå från mitt normala tryck som plötsligt höjts.

Skrev förlossningsplan och fått med allt jag varit orolig eller missnöjd för tidigare så känns mycket bättre nu!

• lotie

Fått ont på höger sida under revbenen och samma ställe på ryggen. Kommit och gått i några dagar men är värre nu. Panodil hjälper inte:(
    Hade hydronefros med första barnen och fick då lite högre blodtryck sen dåliga levervärden. Kanske är därför blodtrycket börjat gå upp nu:(
    Orkar inte detta en gång till. Är det samma ställe man får ont på vid havandeskapsförgiftning ?
    Mår allmänt krasst men kanske nån infektion på g.

• lotie
    Globertrotter90 skrev 2015-10-25 22:41:38 följande:
    Har inte skrivit här inne på flera månader, men följer tråden lite sporadiskt. Har ont på EXAKT samma ställe som dig, sedan lite mer än en vecka tillbaka... Första dagarna hade jag jätteont, men det har lagt sig och ömmar bara lite nu. Googlade lite (som man väl egentligen inte ska göra) och är 99% säker att det har med gallan att göra. Är tydligen ganska vanligt med inflammation i gallblåsan som gravid, men så länge man inte får typ feber så ska det inte vara någon fara. Imorgon har jag tid hos barnmorskan så ska fråga ändå, bättre att vara på den säkra sidan.

Däremot har jag de senaste veckorna haft sjukt ont i bröstryggen (baksidan av bröstkorgen typ) att jag stundtals bara vill gråta. Det lindras eller till och med försvinner helt när jag rör på mig, men kommer tillbaka när jag sitter eller ligger. Vilket gör det rätt svårt att sova. Igår tog jag två alvedon för första gången (avstår helst från värktabletter) och det hjälpte jättemycket, men idag är värken tillbaka. Får se vad barnmorskan säger. Har även en gravidmassage inbokad efteråt och det ska bli så otroligt skönt. Har ont i ländryggen också, men det är överkomligt... Bf 26 november, har mått super typ hela graviditeten (förutom några veckors illamående i början och mycket trötthet) så ska absolut inte klaga - men nu börjar man faktiskt tröttna lite....
    Jag hade gallblåseinflammation med sonen hade högt crp och fick feber. Detta känns mer som det för jag får ont när jag har ätit:(
    Ska till bm på extra koll av blodtrycket imån.
    Haft dessa smärtor tre graviditeter nu och de har haft så svårt att fastställa varför, bar nära operation i 7 månaden med sonen.
    Får se om blodtrycket fortfarande är högt så åker jag nog in och kollar imån.

Har med mått bra denna gången så klart detta skulle komma igen:(

Hör av dig hur det gick hos bm.
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!