• Karinni

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Åh vad spännande detta är.

Väntar mitt första barn och är troligtvis i vecka 14+4 och om en månad är det RUL. Så jäkla häftigt allt detta är!

Ni får gärna följa mig här också www.karinni.spotlife.se :)

• Karinni
    Globertrotter90 skrev 2015-10-25 22:41:38 följande:

Har inte skrivit här inne på flera månader, men följer tråden lite sporadiskt. Har ont på EXAKT samma ställe som dig, sedan lite mer än en vecka tillbaka... Första dagarna hade jag jätteont, men det har lagt sig och ömmar bara lite nu. Googlade lite (som man väl egentligen inte ska göra) och är 99% säker att det har med gallan att göra. Är tydligen ganska vanligt med inflammation i gallblåsan som gravid, men så länge man inte får typ feber så ska det inte vara någon fara. Imorgon har jag tid hos barnmorskan så ska fråga ändå, bättre att vara på den säkra sidan.

Däremot har jag de senaste veckorna haft sjukt ont i bröstryggen (baksidan av bröstkorgen typ) att jag stundtals bara vill gråta. Det lindras eller till och med försvinner helt när jag rör på mig, men kommer tillbaka när jag sitter eller ligger. Vilket gör det rätt svårt att sova. Igår tog jag två alvedon för första gången (avstår helst från värktabletter) och det hjälpte jättemycket, men idag är värken tillbaka. Får se vad barnmorskan säger. Har även en gravidmassage inbokad efteråt och det ska bli så otroligt skönt. Har ont i ländryggen också, men det är överkomligt... Bf 26 november, har mått super typ hela graviditeten (förutom några veckors illamående i början och mycket trötthet) så ska absolut inte klaga - men nu börjar man faktiskt tröttna lite....

Har haft ont i ryggen precis som du beskriver i bröstryggen sedan vecka 20 (kontorsjobb) och gått på flertal sjukgymnastik men det enda som hjälper är att röra på sig och träna vilket inte alltid är lätt med en mage :) hur som så rekommenderade min BM Tens för ryggen så funderar på att pröva det nu sista veckorna (36+5) men finns inget som man kan göra åt det dessvärre :( jag brukar använda en varm vetekudde på området och det hjälper för stunden!
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!