Inlägg från: Frankie86 |Visa alla inlägg
  • Frankie86

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Hej! Får jag hänga på här? ????

Jag är gravid i v11 och bf är 1/12 ???? bor i norra Sthlm.

Gravid med Vårt tredje barn, jag har Felicia som fyller 5år på fredag och Oscar som fyller 2år i juni. Denna graviditet kom som en härlig överraskning. Vi har kämpat som två galningar för dom andra två, dottern kom till med hjälp av insemination och sonen med ivf. Denna är helt spontan, vilket skulle vara svårt för oss enligt läkarna.

Var på vul 28/4 och fick se en liten bebis med pickande hjärta och armar och ben :)

Ser att ni pratat en del om viktuppgång, men båda mina gick jag upp ca 22-23 kg, det viktiga är bara att ta tag i det sen när man har ork.

Jag gick med i viktväktarna efter sonen kom och gick ner totalt 18kg, kände mig super nöjd och smal för en gångs skull. Hade gått ner 10kg själv efter förlossningen så jag tog 5kg extra från ursprungsvikten. Skönt!

Vi får helt enkelt se hur det går denna gången ;)

Känns så overkligt med ännu en graviditet! <3

• Frankie86

Angående influensavaccinet så tänker jag inte ta det.
    Har aldrig tagit det tidigare och när jag väntade första barnet så var det svininfluensatider, alla propsade på att jag skulle vaccinera mig. Är så glad att jag inte gjorde det. Det hade ju aldrig gjorts några studier på det vaccinet.
    Om jag inte missminner mig så är detta ett nytt vaccin också som dom erbjuder?

Alla gör ju som dom vill, men jag törs inte vaccinera mig.

• Frankie86
    bebba83 skrev 2015-11-09 01:42:20 följande:

Skriver mellan värkar.... Ligger på förlossningen och kämpar för kung och fosterland! Snart e prinsessan här, vilken underbar känsla!!! Nån som orkar ge mig lite pepp?känns som de hade behövts

Lycka till! Hoppas hon har kommit nu och att allt har gått bra!
  • Frankie86
    bebba83 skrev 2015-11-10 02:59:52 följande:

Klockan 21. 38 kom våran prinsessa till världen. 45 cm och 2600 gram ren kärlek!!! Sitter å tittar på underverket nu, har precis kommit till BB efter operation av moderkaka som satt fast. Hur mår ni alla????

Stort grattis! Njut av lilla underverket :)
  • Frankie86

Nu börjar det närma sig för många av oss :)

Jag var på tul imorse. Lilltjejen är en liten tjej. Känns så skönt att veta eftersom barn nummer 2 var stort (4365gr) kom dagen innan bf.

Den här bebisen beräknas väga 3300gram om hon kommer på bf 9/12. Jag tror hon kommer i månadsskiftet november/december. Känns som en lättnad att hon är mindre i storlek.

Smakar på namnet Alice <3 storasyskonen heter Felicia & Oscar. Vad tror ni om den kombinationen?

• Frankie86
    summer13 skrev 2015-11-20 12:09:03 följande:

Bf 7 december och enligt tul så väger bebis redan fyra kg! Hur ska de här sluta...

Men oj oj oj! Kan dom inte se till att du får en igångsättning i början av nästa vecka för att slippa föda fram ett stort barn igen?
  • Frankie86
    lotie skrev 2015-11-20 23:32:50 följande:

Hej! Idag kom vår lilla flicka till världen:) 3125g och 49cm lång. Snittet gick jättebra men har fruktansvärd värk så har både spinal och epidural och morfin nu. Men hon mår jättebra och har redan ammat 3 ggr och det är viktigast:)

Stort grattis till er lilla flicka! Skönt o höra att allt har gått bra :)

Hur länge får man stanna kvar på bb efter snitt?
  • Frankie86

Igår den 1/12 kl 20:22 kom våran dotter till världen på bb sthlm. Det var en snabb och rätt lugn förlossning.

Allt började med lite hårdare smmndragningar hemma på morgonen vid ca 6-tiden. Dom kom och gick med jämna mellanrum till kl 10. Sen kom dom mer glesare och avtog.

Typiskt trean har man ju hört, tänkte jag. Gjorde lunch vid tolv och la mig sen i soffan för att vila.

Vid 15tiden började förvärkarna komma tillbaka och göra lite smått ont igen.
    Handlade på Ica innan jag hämtade barnen på förskolan. Fick lov att ta två värkar innan jag var klar (bor väldigt nära).

Fick två värkar på förskolan och en på vägen hem.

Ringde min man som fick i order att köpa med sig thai/pizza hem för jag orkade inte ställa mig vid spisen.

Vi åt strax efter kl 17 men då kom värkarna tätare och hårdare. 17:30 fick han ringa barnens farmor som kom ca 17:50-18 och hämtade barnen.
    Vi var inne på förlossningen ca 18:40 och fick ca 8 värkar innan bm kom in och gjorde en undersökning ca 19:20.
    Jag var då öppen 5cm och en timme senare var hon född.

Barnmorskan lämnade mig inte en enda gång då hon insåg att det skulle gå fort.

Allt gick lugn och stillsamt . Jag hade endast tid för lustgas och detta var min bästa förlossning <3

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!