• MissPin

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Har varit hos barnmorskan nu, hon ville inte kolla hjärtljuden för hon sa att det är stor chans att dom inte hittas. Hon bokade iaf in en tid till mig på tisdag nästa vecka för att kolla hjärtljuden. Så får snällt vänta tills på tisdag!

• MissPin
    Knoppen234 skrev 2015-05-27 11:59:57 följande:
    Vilken vecka är du i? Våran tvekade att lyssna i v12 för de kunde vara svårt att hitta dem. Men jag bad snällt om ett försök och ja visst efter några om och med så hittade hon hjärtljuden. Håller tummarna för dig.
    Jag är i vecka 13+1. Hon sa att det skulle kunna gå, men med stor chans att hon inte hade hittat hjärtljuden, och då hade jag bara blivit mer orolig. Fick en tid när jag kommer vara i 14+0, men hon sa att det är stor chans att det inte kommer höras då heller. Jag hoppas verkligen att jag får höra hjärtljud på tisdag! Hade det inte varit för mina två missfall så hade jag nog inte varit så orolig nu. Har inte blödigt något mera iaf. :)
  • MissPin
    Knoppen234 skrev 2015-05-27 12:40:53 följande:
    Okej, då håller vi tummarna att hon lyckas hitta hjärtljuden då. Förstår att du är orolig hade jag med vart men är nog ett bra tecken att du slutat blöda. Har hört att man kan blöda och att de inte behöver betyda något. Min mamma blödde precis som vanligt under sin första graviditet. Jag har själv vart orolig trots att jag inte blödigt något så jag kände mig nästan tvungen att boka in ett ultraljud själv för att kunna slappna av.

Glad att jag har den barnmorskan jag har för hon är väldigt omtänksam och förklarade tydligt att om vi inte hade hört dem hade det inte behövt betyda att de var kört utan att de va tidigt och att hon bara chansade. Försök att inte stressa upp dig i onödan bara. :)
    Tack! Jag ska ta det superlugnt nu, kommer det inget mer blod så var det nog inget farligt :)
  • MissPin
    MissPin skrev 2015-05-27 12:47:30 följande:
    Tack! Jag ska ta det superlugnt nu, kommer det inget mer blod så var det nog inget farligt :)
    Och kommer det mer blod så kanske det kommer gå bra ändå. Men känns inte som att det kommer blöda mer. :)
  • MissPin

Idag är jag inne på tredje dagen utan någon blödning! Känns väldigt bra. :) 

• MissPin
    LindaM skrev 2015-05-27 20:37:33 följande:
    Min livmoder slutar strax ovanför naveln och har hela tiden tyckt den vore större än den borde. Väntar mitt 5:e barn.

I måndags hade vi ul inbokat och fick då förklaringen till varför.

Vi väntar tvillingar????

Har gjort vaginalt ul tidigare utan att ha sett den andra, nu gjorde han på magen å då visade den sig helt plötsligt.

Är i v 13+4.
    Häftigt med tvillingar!
  • MissPin

Jag tror jag känner bebisen, känner fladder/pirr/svagt vibrerande långt ner i magen. Så är inte orolig längre. Ska till barnmorskan imorgon iaf och lyssna på hjärtljuden, om hon kan hitta dom. Har läst om många som inte hört i den veckan jag är i.

• MissPin

Nu har jag varit och lyssnat på bebisens hjärta!!! Lät helt fantastiskt och jag är så himla glad!!

• MissPin

Så mysigt att känna på magen varje morgon nu, har fått en tydlig liten bula!

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!