• MissPin

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Jag födde vaginalt förra gången, det var en fantastisk upplevelse och jag längtar till den här förlossningen! Lite rädd att det ska gå väldigt fort bara. Vi var inne på förlossningen i 6,5 timme första gången. Så gissar på att det går snabbare än så den här gången.

• MissPin

Jag har fått börja med järntabletter nu, mitt värde var sådär. Har inte kunnat äta annat än typ sallad och mackor på länge nu, så kanske inte så konstigt att jag behöver extra järn.

Har ultraljud om 2 veckor. Så läskigt! Känner något väldigt svagt i magen, men börjar bli osäker på om det är bebisen.

Ni som känner rörelser, vilken vecka är ni i?

• MissPin
    Knoppen234 skrev 2015-06-08 23:49:27 följande:

Jag hoppas på en vaginal födsel då kejsarsnitt är min mardröm. Så jag hoppas jag ska kunna föda vaginalt.

Jag är med rädd för kejsarsnitt. Så hoppas att inte det behövs.
  • MissPin
    Knoppen234 skrev 2015-06-08 23:48:20 följande:
    Kan också känna en tydlig bula som jag märkt att jag mer än gärna känner på :) Känner inte bebisen något men Jan tydligen dröja lite längre för mig då jag har moderkakan i framkant. Jag har RUL om ca 3veckor och längtar enormt mycket :)

Vilken vecka är du i nu?
    Jag är i vecka 16! :)

Idag har jag mått väldigt bra, har inte känt mig gravid alls. Kanske har dom där spökveckorna kommit.
  • MissPin

Någon annan med sammandragningar? Jag har haft sammandragningar sen i början av vecka 14 nu. Med sonen så hade jag sammandragningar från vecka 16, så hade räknat med att det skulle komma tidigt den här gången. Dom gör ju inte ont, men dom är ändå jobbiga.

• MissPin
    Knoppen234 skrev 2015-06-10 11:57:49 följande:
    Skönt att höra att de inte bara är jag som är rädd. Jag håller alla tummar och tår som går för att få slippa kejsarsnitt. Men skulle de verkligen behövas så får man bita ihop för ut ska den ju på något sätt. :)
    Ja ut ska den
  • MissPin

Mina sammandragningar försvinner inte vid vila, men jag har väldigt svårt för att ta det lugnt. Ligger jag ner och vilar så blir jag väldigt stressad och får sammandragningar. Hade det likadant förra graviditeten.

• MissPin

Vid min första förlossning fick barnmorskan sy två stygn, och det är inget jag märker av idag, märkte inte av det efter heller. Så den här gången känner jag mig väldigt taggad och inte alls orolig. Var livrädd första gången. Men jag är ändå beredd på att jag kan gå sönder väldigt mycket den här gången. Det kan man ju inte veta innan. Priset man får är värt det iaf!

• MissPin
    Knoppen234 skrev 2015-06-11 00:58:15 följande:

Ne nu börja jag tänka på de att man kan spricka. Jag har inte tänkt så mycket om själva förlossningen än mer än de med kejsarsnitt då. Är det vanligt att man spricker?

Ni som fått barn tidigare, har man "ont" efter själva förlossningen? Någon som kanske vill berätta hur de var efter förlossningen? Även kejsarsnitt utifall man får göra ett sådant. Kanske är lit väl privat då behöver ni inte svara om ni inte vill :) är Bara så nyfiken om de mesta speciellt efter och så :)

Jag tror det är rätt vanligt att man spricker lite. Det var ingenting jag tänkte eller märkte under själva förlossningen, då ville jag bara ha ut ungen :)

På BB hade jag lite svårt för att sitta efteråt, var väldigt öm och svullen, vågade inte kissa för tänkte att det kommer svida väldigt mycket. Tillslut visade dom mig hur underlivet såg ut efteråt, det såg verkligen inte så farligt ut så då vågade jag slappna av och kissa. Haha.

Första tiden efter så tog jag en handduk och rullade ihop och formade som en ring och satt på, det gick mycket lättare att sitta då.

Jag var rätt allmänt öm och helt slut i hela kroppen. Det är ett ordentligt träningspass och jag tränar inte i vanliga fall.
  • MissPin
    Miaomiao skrev 2015-06-12 10:07:00 följande:

hej tjejer, ni som känner sparkar - känner ni det varje dag? Jag har inte känt något på ett tag och börjar bli orolig. 16+3 idag.

Jag är i vecka 15+3 idag, jag känner inte rörelser varje dag. Känner svagt ibland typ varannan dag. Men det beror kanske på hur mycket man känner efter med, jag brukar bara känna efter på morgonen och kvällen.

Tror inte du behöver vara orolig :)
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!