Inlägg från: Knoppen234 |Visa alla inlägg
  • Knoppen234

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Lilalove skrev 2015-04-13 16:06:34 följande:

Jag mår illa i stort sett hela dagen men värst på morgonen då jag alltid börjar gryningstimmarna med att sova oroligt och vända mig av och an, sen börjar illamåendet och jag har så otroligt dålig matlust på morgonen att jag knappt får i mig något vilket inte gör illamåendet bättre direkt.

Ni som också har sea-band. Sover ni med dem också?

Jag sov med mina ibland. Har också svårt att äta på morgonen. Jag får hälla upp en stort glas med apelsin juice med fruktkött och klunka i mig sedan ta en tesked med yoghurt var 5:e minut ungefär det tar en evighet men jag får i mig något iaf. Ett degistive kex tar jag alltid i sängen innan jag går upp har de ligger så jag inte behöver röra mig för mycket. Det funkar för mig iaf.
  • Knoppen234

Nu förstår jag er som sett hjärtat slå. Vilken känsla! Det var inte planerat utan var in till läkaren för att prata om mitt illamående och en sjukskrivning. Helt plötsligt frågar läkaren om jag vill göra ett ultraljud och självklart sa jag ja. Men visste inte att man kunde se de i v7+5 men jo där såg man en tydligt pickande liten sak ? sen slog han på ljudet och jag fick höra hjärtat slå. Nu kan jag nog stå ut hur länge som helst med det här illamåendet! Den känslan att få se att de verkligen finns en liten där inne och hjärtat slår för fulla muggar nu blev allt så verkligt jag är inte magsjuk jag är gravid ? tyvärr var inte sambon med men vi visste inte att de skulle göra ett ultraljud. Men han blev glad när jag ringde han på jobbet och berättade.

• Knoppen234
    HCS skrev 2015-04-18 20:28:55 följande:

Hej! Hoppar tillbaka hit igen om det är ok(är ju trots allt jag som är ts )

Fick detta idag, helt chockad! Fattar inte, trodde jag skulle ha ägglossning i veckan som var, men den kom aldrig äl testen bara ökade i styrka och inga symtom på äl istället har jag dragits med illamående på kvällarna sen i tisdags och ömma bröst. Vet dock ej när jag hade äl, testade blankt igen den 8/4 på morgonurin med cb plus så ny graviditet borde det ju vara.. ?

Någon med en teori??

• Knoppen234

Hej alla, har varit borta ett tag pga illamående. Men nu börjar det äntligen ge med sig så då tänkte jag hoppa in här igen.

Tråkigt att se att de inte gått vägen för oss alla jag hoppas att de snart tar sig för er igen och att de ska gå bättre.

Igår var vi på ultraljud som jag valt att boka in lite tidigare för att se att allt såg bra ut och att den växer som den ska. De visade sig vara en livlig liten groda där inne som växer och har det bra. Var nästan bomb säker på att vi skulle ha en liten pojke tills igår nu är jag inte så säker längre. Hört att om man ser 3 streck är det en tjej men de va ju inget hon som utförde ultraljudet ville bekräfta så jag får fint vänta till RUL om ca 1månad och se om jag såg rätt.

Känns skönt att de såg bra ut känns nästan lite som en belöning typ att allt illamående resulterat i en livlig liten groda som såg ut att ha det bra.

Ska testa och se om jag kan lägga ut en bild här på grodan. Är i v13+3 idag.

• Knoppen234
    MissPin skrev 2015-05-26 16:38:15 följande:

Ja, men jag har bara tid för blodprov, så hon kanske inte hinner med något annat. Kunde inte ta alla prover på inskrivningen för min son var med, och han var på väldigt dåligt humör.

Får se vad hon säger imorgon i alla fall.

Hoppas att de går bra och att ni kan få höra hjärtljuden. Håller tummarna.
  • Knoppen234
    flislis skrev 2015-05-26 22:24:20 följande:

Eller hur, våran såg också ut som en groda som skuttade! :) vi kallar den också för grodan och min moster kalllar den redan för kermit!

Hehe, vi blev helt fascinerande över att den rörde sig så mycket. Lustigt att se att den sparkar på "väggar" och man känner inget alls. Så lustigt. Den hade sånna grod rörelser så blev grodan. Hehe.
  • Knoppen234
    hilmaeleonora skrev 2015-05-27 06:55:29 följande:

Tre streck? Hur då? Nu blev jag nyfiken!!

Ja, har hört att om man ser 3 sträck vid det området där könet är så ska de va en tjej med jag är inte säker. Men när hon gick längs med kroppen och kom till de området såg jag 3 streck och hon ville inte förklara dem så jag vet inte bara spekulationer. Hehe, får se på RUL sen om de kan se och pm jag "såg" rätt.
  • Knoppen234
    MissPin skrev 2015-05-27 09:41:48 följande:

Har varit hos barnmorskan nu, hon ville inte kolla hjärtljuden för hon sa att det är stor chans att dom inte hittas. Hon bokade iaf in en tid till mig på tisdag nästa vecka för att kolla hjärtljuden. Så får snällt vänta tills på tisdag!

Vilken vecka är du i? Våran tvekade att lyssna i v12 för de kunde vara svårt att hitta dem. Men jag bad snällt om ett försök och ja visst efter några om och med så hittade hon hjärtljuden. Håller tummarna för dig.
  • Knoppen234
    MissPin skrev 2015-05-27 12:27:21 följande:

Jag är i vecka 13+1. Hon sa att det skulle kunna gå, men med stor chans att hon inte hade hittat hjärtljuden, och då hade jag bara blivit mer orolig. Fick en tid när jag kommer vara i 14+0, men hon sa att det är stor chans att det inte kommer höras då heller. Jag hoppas verkligen att jag får höra hjärtljud på tisdag! Hade det inte varit för mina två missfall så hade jag nog inte varit så orolig nu. Har inte blödigt något mera iaf. :)

Okej, då håller vi tummarna att hon lyckas hitta hjärtljuden då. Förstår att du är orolig hade jag med vart men är nog ett bra tecken att du slutat blöda. Har hört att man kan blöda och att de inte behöver betyda något. Min mamma blödde precis som vanligt under sin första graviditet. Jag har själv vart orolig trots att jag inte blödigt något så jag kände mig nästan tvungen att boka in ett ultraljud själv för att kunna slappna av.

Glad att jag har den barnmorskan jag har för hon är väldigt omtänksam och förklarade tydligt att om vi inte hade hört dem hade det inte behövt betyda att de var kört utan att de va tidigt och att hon bara chansade. Försök att inte stressa upp dig i onödan bara. :)
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!