Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
Har nog aldrig varit så glad över att få kraftig halsbränna förut men alla tydliga Symptom är välkomna för att stilla min oro. Saknas lite illamående bara.
Har nog aldrig varit så glad över att få kraftig halsbränna förut men alla tydliga Symptom är välkomna för att stilla min oro. Saknas lite illamående bara.
Var på hälsosamtal igår. Det kändes bra att ställa frågor men jag är fortfarande nervös.
Nästa del av inskrivningen blir 18 maj. Känns som en evighet. Och efter det får jag antagligen en tid för RUL.
Mitt landsting gör varken KUB eller Nupp, ska börja till sommaren eller hösten. Men jag har tjatat mig till att få vara testperson för de som ska utbilda sig i att göra Nupp. Kanske inte så tillförlitlig då men jag kommer åtminstone få se att det är något där inne kanske redan vecka 10.
Vilken vecka får ni skrivas in och gå på hälsosamtal?!
Fy denna graviditeten börjar jobbigt mår piss i 2 dagar nu. Känner mig sjuk med feber halsont. Ingen feber dock. Ingen energi, ingen ork. Fryser. Illamående. Känner mig ledsen o värdelös...
Känt nästa exakt likadant två dagar i rad nu. Bortkastat på lediga dagar då jag tänkt passa på att få saker gjort som jag inte orkar efter en arbetsdag. Satt i ryckig bilkö med min svärmor igår och försökte fejka åksjuka och ville kräkas genom fönstret. Sjukdomskänsla idag. Allmän uppgivenhet och gråtig av och till senaste veckan.
Tröstar mig med att det är bra med symptom för att stävja min orolighet.
Oavsett flicka eller pojke ska vår heta Love (vet att det är vanligare som pojknamnn men det är klassat som ett unisex-namn) och vi gillar det. Sen har vi valt ett varsitt mellannamn beroende på kön.
Men vi kallar inte bebisen för Love nu, det känns tabu. Vi kallar den för ninjan. Har inget med sparkar att göra utan något min man kört med för att trösta mig när jag fått mens och våra försök inte gått "Det är en ninja där inne och den gömmer sig fortfarande, den syns kanske nästa månad".
Mår också riktigt dåligt idag. Försöker stävja med digestivekex. Hoppas det hjälper.
Jag önskade mig också illamående här för ett tag sen för att känna mig mer gravid och det fick jag med tågen . Så njut av den tid ni slipper. :)
Kräktes för första gången idag och haft en rejält jobbig dag med mitt illamånde. Har nu både sjösjukearmband och clearblues elektriska armband.
Jag mår illa i stort sett hela dagen men värst på morgonen då jag alltid börjar gryningstimmarna med att sova oroligt och vända mig av och an, sen börjar illamåendet och jag har så otroligt dålig matlust på morgonen att jag knappt får i mig något vilket inte gör illamåendet bättre direkt.
Ni som också har sea-band. Sover ni med dem också?
Jag har tagit ett par dagars "magsjuka" från jobbet nu, jobbade undan allt på mitt skrivbord igår och stannade hemma imorse. Hade väldigt dåligt samvete när jag ringde in men sen när jag skulle kliva ur sängen påmindes jag om varför jag behöver det här. Lite återhämtning måste man få ta sig, jag hoppas att jag når min topp av illamåendet snart så det går ner, förra veckan kräktes jag bara på morgonen och mådde sen illa resten av dagen, nu kräks jag morgon och eftermiddag.