• Dakine

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

MissPin skrev 2015-04-22 14:36:53 följande:

I vecka 11 fick jag se ett dött foster, det var första missfallet. Andra missfallet så fick vi se att det inte fanns något foster, var då i vecka 9, så det var en ofostrig graviditet. Så hoppas verkligen att det går bra den här gången!

Usch så hemskt! Men kroppen reagerade aldrig på det själv utan du fick ta tabletter för att blöda ut allt? Jag är superorolig för ofostrig grav men tror och hoppas det är rätt ovanligt! Fick ett missfall före sonen men det var i v 5 och allt kom ut som en mens. Med andra barnet har vi nu kämpat i 2 år så därför är man nog mer nojig också... men jag hoppas verkligen att det finns något där & att det lever.
  • Dakine
    MissPin skrev 2015-04-22 20:06:03 följande:

Efter att jag varit på vul så har jag fått gå hem och avvakta i en vecka för att se om kroppen kan ta hand om det själv, och det har den gjort. Men hade hellre gått igenom första missfallet på sjukhuset för det var hemskt. Så ont för ingenting.

Jag vet inte hur vanligt ofostrig graviditet är, men jag tänker också att det är ovanligt! Håller tummarna för oss på måndag!

Okej. Usch! Ja jag hoppas också det!
  • Dakine
    MissPin skrev 2015-04-22 21:15:55 följande:

Hur gammal är din son? Min fyller 2 år i helgen. :)

Min fyller 5 i september ????
  • Dakine

Alla mina symtom är puts väck, förutom ömma bröst.. Känns verkligen som att fostret antingen dött, eller att det inte var något alls. Är inte heller trött, vilket jag var med första barnet jätte länge! Allt känns så annorlunda denna gång. Oroar ihjäl mig. Vi har sagt att vi ska vänta med sex till efter v 12, men har gett varann orgasm ändå på andra sätt. Nu är jag skit nojig över att orgasm ska ha lett till att fostret dött... VUL på måndag. Vill bara få det överstökat....

• Dakine
    MissPin skrev 2015-04-27 09:53:10 följande:

Samma här. Skakar i hela kroppen :(

Tänker på dig! Vilken tid har du?
  • Dakine
    Lilalove skrev 2015-04-27 10:22:07 följande:

Nu har mitt Illamående flyttat på sig så jag blir som värst illamående EFTER att jag har ätit. Riktigt enerverande för det är svårare att hålla sig från att kräkas på full mage.

Samma här. Blir som mest illamående när jag ätit men om jag inte äter blir det också hemskt! Har dock inte kräkts något än.
  • Dakine
    Miaomiao skrev 2015-04-27 18:37:40 följande:

Kul att vi har samma symtom. Jag känner precis likadant! Mår illa *efter* att jag har ätit. 

HAR GÅTT UPP 2 kg i vikt nu!!! :-/ Och fortsätter äta som en galning :(

Jag äter också mycket och har nog också gått upp ca 2 kg!
  • Dakine
    MissPin skrev 2015-04-27 19:34:32 följande:

Vad härligt att det gick bra för dig med! Nu kan vi njuta av graviditeten :)

Ja verkligen!! :)
  • Dakine
    Kiesha skrev 2015-04-27 21:55:07 följande:

Detta kanske är en dum fråga men jag frågar ändå. Jag gjorde vul när jag var i 8+4 och embryot på min ul-bild var mycket mindre än vad Mission var. 1 cm sa hon och att det överensstämde bra med vilken vecka jag var i. (8+4)

Hon tittade/letade dock inte speciellt länge eftersom hon nog såg att jag tyckte det var obehagligt med folk tittandes in i mitt underliv.

Så frågan lyder, om embryot var 1 cm, kan det överensstämma med veckan jag är i? Är inte det för litet?

Min läkare sa att fostret är ca 14 mm långt, alltså 1,5 cm i vecka 7+5. I vecka 9 (8+2) sa han att det bör vara runt 18-19 mm. Så det känns som att du kanske inte är lika långt gången som du trodde ! Det lär väl visa sig vid RUL. Alla foster växer olika snabbt också. 
  • Dakine

Mikaela kul att allt såg bra ut!:)

V 8+5 idag. Magen börjar kännas svullen. Fast jag är lite mullig sen första barnet så syns inte tydligt på mig, men känner att byxor börjar kännas obekvämt!

I augusti ska vi till Cypern, kommer då vara i v 24, v 25 typ. Har man mage då? Har börjat på att fundera att beställa lite mammakläder. Och hur ska man tänka med storlekarna??

• Dakine

Jag går in i v 11 imorgon & var med om så sjukt sak igår! Var en knöl eller bula som stod rätt ut typ på sidan, sen försvann den :P vet inte om det var livmodern eller typ tarmarna :D

Jag har även blivit väldigt hård i magen, någon annan som blivit det? Vad gör ni för att få igång den?

• Dakine

Känner mig också större redan nu. Är i v 10+3. Men jag vet inte om det bara är tarmarna som gör att jag är mer svullen. är andra barnet, och visst brukar det börja synas fortare men tror inte det syns så här snabbt, speciellt inte på mig som redan är ganska mullig runt magen (från min första grav) som jag tyvärr inte lyckats tränat bort. Är ju en annan sak om man är väldigt smal, då syns det ju som fortare! 

Jag ska försöka tänka att inte äta så mycket kakor, godis, glass, skräpmat och läsk. Just nu känns det ganska enkelt, då det enda jag är sugen på är päron, tomater, kiwi, äpple och apelsin. Typ syrliga saker! Gick upp över 20 kg med sonen, och vägde då 63 kg som startvikt. Gick dock ner till 59 kg redan 2 månader efter förlossningen, så det mesta var vätska. Men sen blev man sjuk, och slutade att träna och nu har jag en startvikt på 80 kg, och har redan gått upp 2 kg. Har panik. Vill att vågen ska stå på +-0. Att jag kan få gå ner i vikt, medan bebisen frodas ;) 

Jag vill få en hård bebiskula nu så man slipper se "fet" ut! Kan knappt hålla in magen nu heller, så känns bara jobbigt. 

• Dakine

Jag är i v 15. (14+3) och har känt rörelser sedan ca 2 veckor tillbaka. Känns som fladder, eller så "buffar" men känns ingenting på utsidan. Känner igen känslan från när sonen var i magen. Men nu tycker jag det har varit mycket mindre rörelser, och börjar bli jätte orolig att något ska vara fel! :/ 

• Dakine

Jag är i v 15. (14+3) och har känt rörelser sedan ca 2 veckor tillbaka. Känns som fladder, eller så "buffar" men känns ingenting på utsidan. Känner igen känslan från när sonen var i magen. Men nu tycker jag det har varit mycket mindre rörelser, och börjar bli jätte orolig att något ska vara fel! :/ 

• Dakine

Gjorde också RUL igår. Bf 6 de ember. Allt såg bra ut och jag misstänker en tjej! Såg ingen snopp ;)

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!