• miela33

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Lilalove skrev 2015-04-06 12:50:10 följande:

Oavsett flicka eller pojke ska vår heta Love (vet att det är vanligare som pojknamnn men det är klassat som ett unisex-namn) och vi gillar det. Sen har vi valt ett varsitt mellannamn beroende på kön.

Men vi kallar inte bebisen för Love nu, det känns tabu. Vi kallar den för ninjan. Har inget med sparkar att göra utan något min man kört med för att trösta mig när jag fått mens och våra försök inte gått "Det är en ninja där inne och den gömmer sig fortfarande, den syns kanske nästa månad".

Hahaha vad otroligt gulligt :) o bättre än mina: ärtan (vet inte varför) o valen för det ser ut som en mini val på ul 5+2
  • miela33
    fridilie skrev 2015-04-06 15:50:36 följande:

Här är det Melvin och Elisia som är favoriterna :)

Elisia tyckte jag mycket om, aldrig hört innan :)
  • miela33
    Nimmi skrev 2015-04-13 11:19:08 följande:

Hej hur mår ni?

Jag har illamående som är skit jobbig. Men spyr inte som tur.

Fick sea band av svägerskan mot illamåendet.

Någon som vet var den ska sitta exakt ?!

A förresten förstår mig inte på vecko räknaren

Blir det vecka 7 eller 8 imorgon ?!

Imorgon blir det vecka 8 (7+0)

Har samma app som du. O vi har samma BF :)
  • miela33
    Nimmi skrev 2015-04-13 13:06:22 följande:

Ok så vecka 8 :)) snacka om att vara trög hahaha

Grattis :) är det första barnet

Hahaha inte trög, det är lite rörigt i början, du lär få kläm på det, detta är mitt andra, har en som på 4 sen innan. Gissar att detta är ditt första? Jag var oxå helt väck i räkningen med första men fick de bra förklarat av en bm. Hur mår du nu då? Själv känner jag mig inte ens gravid längre, små känningar på illamående men inget annat. Lite tråkigt, nästan som man inbillat sig både plus o vul :/
  • miela33
    Lortdocka skrev 2015-04-13 21:31:10 följande:

Det jag ville skriva glömde jag bort när jag skrev min presentation... ????

Jag är gravid i vecka 9 och har den senaste veckan blivit illamående när jag blir hungrig, ingenting på morgonen, inte förrän jag äter något! Så fort jag äter så mår jag lite illa, men om jag inte äter i tid så mår jag illa för det, samma sak oavsett tid på dygnet - hungrig = illamående, äta mig mätt= illamående efteråt, oavsett jag ätit innan jag hunnit bli illamående eller inte.... Jättekonstigt! Med första barnet var jag inte illamående mer än ett par dagar och då konstant illamående men det gick tack o lov över snabbt.

Att bli illamående av hunger är en konstig känsla, man blir ju inte precis sugen på att äta av att vara illamående och om jag inte äter blir jag mer illamående men jag blir också illamående om jag äter, eh pest eller kolera? ????

Sen har jag blivit sugen på "konstiga" saker redan, häromveckan blev jag sugen på ägg och kaviar, vilket jag inte ätit på flera år, och åh så gott det var! Igår kväll såg jag en bild på en blandad sallad med vinägrett-dressing och jag var så nära att kasta mig i bilen och köra till affären för att köpa isbergssallad! ???????? När jag var gravid sist fick jag inga såna konstiga idéer och infall! ;)

Hungrig-illamående äta-illamående hade jag innan oxå, löste det genom att inte äta mig propp mätt. Äter lite o oftare :) kanske ett tips som kan hjälpa dig. Dricker oxå väldigt mkt vatten. Vet inte om de påverkar. Hoppas det blir bättre iaf! Du måste uppdatera om dina matinfall :) otroligt kul o läsa om. :)
  • miela33
    HCS skrev 2015-04-20 08:53:03 följande:

Tack, mitt test var starkare idag, jag tror på en ny graviditet. :) Hur har det gått för dig??

Hoppas verkligen lilla pyret stannar denna gången :) blev så ledsen för din skull skull sist :( så nu håller vi alla tummar o tår!
  • miela33
    Thegiirl skrev 2015-05-11 07:28:05 följande:

Någon som börjat få mage? är i v 12 (11+1) och ingenting syns. Känner mig totalt ogravid. Glömmer bort det stundtals

Jag har börjat få mage! Var smal som en sticka o har alltid haft otroligt svårt att kunna gå upp i vikt. Går in i v 12 imorgon o jag ser nu gravid ut på EM/ kvällarna, träffade släkten i lördags o kan säga att mer eller mindre alla titta väldigt på min mage, men ingen våga fråga ;) jag vill inte säga något heller innan v 12 har passerat. Detta är ju mitt andra, med första kunde jag dölja det bra utan större bekymmer till v 26.
  • miela33
    Thegiirl skrev 2015-05-24 10:32:28 följande:

Behövde knappt ta värktablett, så speciellt ont hade jag inte. Gick runt o handlade samma dag. Tog ett test nu på morgonen och det vart ett starkt plus...

Har nedräkning, tiden kan inte gå snabbt nog!

Jag har tyvärr upplevt missfall med knappt blödning ca 5dagar, inga klumpar och smälta fanns inte i närheten, kände ingenting. Var i v 5 Inget du vill höra nu och jag hoppas verkligen allt är bra därinne i magen, kan ju varit tvillingar eller moderkakan, dock har jag även upplevt missfall med blödning veckovis o smärta fr helvetet så det kan variera. Jag hade nog fejkat smärta på sjukhuset o tvingat dom till ultraljud.

Håller alla tummar o tår för dig imorgon hos dr :)
  • miela33
    flislis skrev 2015-06-09 21:55:10 följande:

Nu råkade jag kanske ogilla din kommentar, det var inte meningen! Är svårt att surfa på denna sidan med mobil. :) Skönt att det gick så bra!

Tack alla som delar med sig. Ks är oftast ett känsligt ämne, men här verkar ingen ta illa upp :)

Jag fick oxå KS med min son, blev inlagd v34+0 pga stört blödning, hade en moderkaka som låg helt fel o trots extra UL där dom sa att moderkakan låg rätt (vilken den inte alls gjorde) på morgonenen efter började jag stört blöda igen o innan jag fatta något låg jag i opperationsrum o skulle få ryggmärgsbedövning o bli snittad i vaket tillstånd, det var dom enda två sakerna jag verkligen inte ville ha, ville föda vaginalt. Innan ryggmärgsbedövningen börjat verka prova dom snitta 3 cm ca. Sen kom moderkakan vaginalt o dom sövde mig, allt gick väldigt väldigt fort, vaknade en timme efter med ingen mage helt borta i narkosen o ingen bäbis på rummet, kan inte beskriva den skräcken jag kände då. Men sonen låg på neo o mådde ypperligt bra. Känner mig snuvad på den sista "tjocka" tiden (det jag såg mest fram emot) och känner mig även berövad en normal förlossning. (Vad man väntat sig liksom)

Endå skeptisk denna gång o livrädd inför vaginal förlossning, ingen som förstår då jag ju har barn sen innan :/ o jag orkar inte förklara alla ggr.

Detta är inget känsligt ämne för mig så sett utan även KS är ju en sorts förlossning. Så har du frågor får du gärna ställa dom.

Ursäkta för rörigt inlägg :)
  • miela33
    flislis skrev 2015-06-10 10:18:42 följande:

Tack för ditt svar. Tror vi alla är överrens om att det värsta som kan hända är när det händer något oväntat och läkare bara gör utan att vi vet vad som händer . Kanske är därför så många som vill göra planerat snitt, känns som det är mycket mer oväntat som kan hända vid vf. Personligen har jag dessutom svårt att lita på läkare o vårdpersonal. Känns svårt att lämna ut sig så totalt till en bm i en så svår situation, vid ks är allt inplanerat och vanliga vf-komplikationer gör inget. Visst är en normal, komplikationsfri förlossning det bästa, men ärligttlat verkar de ganska sällsynta...

Hur gick återhämtning för dig?

Återhämtningen gick endå relativt smärtfritt, men hade känningar i 1 1/2år på snittet o nu vis vid ny graviditet har jag åter fått små känningar, har läst att moderkakan kan växa fast i det gamla snittet, ( skulle jag aldrig ha läst för oj vad nojjig jag blev) men det höll i sig ca 4-6 v sen släppte det igen.

Jag är ju själv väldigt nervös inför fl o vaginalt födande o ingen förstår mig, "du har ju ett barn, du vet vad som väntar" klassisk kommentar o trött på att höra den :( men jag siktar iaf på vaginal förlossning.
  • miela33
    Knoppen234 skrev 2015-06-28 15:05:19 följande:

Fy slutade med mina lergigan bara för att se om de kanske var över. Men de va de dummaste jag gjort så fick utskrivet fler och nu ligger jag här hemma och har en dålig dag. Trodde illamåendet skulle va över nu i v19 men de visade sig att de va de verkligen inte. Tur att de finns saker som hjälper mot illamående.

Någon annan som fortfarande har problem med illamående?

Jag har oxå fortfarande bekymmer med det, men nog inte som du, har klarat mig utan medicin än, peppar peppar!
  • miela33

Måste fråga alla här.....

Är det bara jag som tappar känslorna för sambon i tid o otid??

Ganska enerverande kan jag tala om!

• miela33
    flislis skrev 2015-06-28 18:13:01 följande:

Jodå... Dels grälar vi oftare, jag blir så förbannad. Verkar som han blivit mer korkad sedan jag blev på tjocken. ;)

Dels har vi det sexuella... :/ är verkligen inte sugen!! Det är inte skönt när det känns som man har en fotboll i livmodern! Känner mig lika sexuell som en frysbox.

Hur känns det för dig?

Känner igen det där att mannen blivit mer korkad ;) vi grälar ofta. O då känner jag verkligen noll för honom. Läst att det kan vara vanligt. Bara lite tabu att tala om. Sexet har vi det väldigt bra på. Han får kämpa lite för att få igång mig bara men är inte motvillig. Utom när bäbis vaknar :/ då får vi avbryta för det blir totalt fel i huvudet.

Jag har tom slängt ut honom pga allt bråk. Vi är inte helt sambo ännu. Jag är verkligen hemskt som gravid. :/
  • miela33
    Knoppen234 skrev 2015-06-29 00:24:31 följande:

Får hoppas att de ger sig eller iaf inte blir sämre. Som tur är funkar lergigan för mig annars. Bara inse att man får leva med de ett tag till.

Vilken vecka är du i nu? :)

Jag går in i v 19 imorgon :)
  • miela33
    Lortdocka skrev 2015-06-28 23:04:08 följande:

Du är inte ensam! Ibland undrar jag varför jag skaffar ett till barn när jag redan har två - varav maken är det största och mest barnsliga barnet! Ha ha ha.... Vi skyller på hormonerna ;)

Min fyraåring är inne i värsta trotsperioden, det är mkt i hans lilla huvud och hjärta just nu, hans älskade favoritperson farfar åkte till Finland i slutet av maj och kommer inte hem förrän i augusti, vi ska också åka dit om några veckor men det känns långt bort för honom, och så det här med bebisen som han ska behöva dela allt han hittills haft för sig själv med, och så klart har han dessutom kommit in i spela ut mamma och pappa mot varandra-fasen.... Men han förvränger allt så det passar honom, utan att ens fråga mig säger han till pappa att mamma är dum för hon sa nej, det är såå synd om mej pappa! Och tvärtom om pappa säger nej, eller bara frågar varför, då springer han till mig och gråter och skriker för pappa är såååå dum! Mamma måste skälla på pappa! Och när mamma inte vill göra det går barnet tillbaka in till pappa och gråter för att mamma är dum som inte ville skälla på pappa!! Och då skrattar mamma så hon kiknar.... Ha ha ha... Och sen är han helt underbart go en stund, innan han måste testa nån ny gräns, ha ha..... Kombinationen gravid trött hormonstinn mamma och fyraåring i trotsåldern är inte helt optimal, men att ha två barn tätt och då ha två barn just nu när det är som värst hade jag nog aldrig orkat...

;)

Jag känner så väl igen mig i trots mixat med trötthet och hormoner. Har en vild 4,5 åring som bor hos hans pappa och är VH här, hos pappa får man göra exakt som man vill o när man vill. Utan några bestraffningar, vilket han tror gäller här oxå nu, sommarlov så har honom extra länge. Jag och min nya har bara träffats strax över 6 mån nu, så han träffar inte min son på heltid ännu. Och alla dessa känslor som svalnar o återkommer ställer till det, fast mina känslor brukar jag tappa under en grav. Gjort en abort o fått ett missfall innan sonen så inget nytt. Skyller oxå på hormoner.
  • miela33
    Knoppen234 skrev 2015-06-29 22:06:14 följande:

Var på RUL idag och blev flyttade 5dagar så nu är vi i v. 18 "igen" :P

Det måste kännas lite fel o bli flyttad bak? Eller? Fick ni reda på kön (ville ni)? Såg allt bra ut annars? Jag har ful den 8 juli, sen extra koll den 14 juli, moderkaka som låg fel sist o den kom innan dom hann söva o snitta mig, så dom och jag vill ha koll denna ggn då dom sa sist den var uppflyttad trots att det inte var så!

Men du har snart hämtat igen tiden o vet mer exakt datum nu ju :) känner du mycket? Själv har jag värsta ninjan i magen vid viloläge o bara lite spasma ryck annars ( då och då) :)
  • miela33
    Knoppen234 skrev 2015-06-29 22:26:20 följande:

Ne de känns rätt bra då vi precis köpt hus och har inflyttning i oktober så nu känner jag att de finns tid att bo in sig innan det är dags för bebis. :)

Känner lite smått ibland men ibland är de inget alls men har moderkakan i framvägg så de kan förklara varför de bara känns ibland :) men allt såg bra ut så nu kan man slappna utav och bara ta de lugnt :)

Jag var så inne på att de var en liten pojke där inne så jag sa "kan man se snoppen" men de kunde vi inte eftersom det visade sig vara en tjej som låg och lura :)

Får hoppas att den ligger lite bättre till denna gång då. Har förstått att om den ligger lågt så kan man få göra kejsarsnitt. Men de såg bra ut nu iaf för oss så vi får hoppas den stannar där :P( livrädd för kejsarsnitt). Men skönt att de har lite extra koll nu så att det inte blir som sist.

Jag vet att vi kommer ta extra blodprover lite då och då för de visade sig att jag var 0 negativ (blodgrupp).

Ska ni ta reda på vad det är för en som gömmer sig där inne? :)

Vad skönt att ni hinner bo in er o så då :) får man fråga var ni bor?

Haha vi är oxå helt inställda på en liten kille, nästan alla runt oss tror det oxå. Så det blir spännande. Vi ska absolut ta reda på det, blir lättare att förbereda allt då.

Vi vet inte om vi skall flytta o när. Blir ju att flytta ihop ordentligt då. Så mycket som spelar in och han vill tvärs över hela Skåne, jag är inte säker på om jag vill det. Underlättar hans jobb, men jag har familjen o sonen och så här. Och väldigt hoppigt förhållande, men det är mest pga mina hormoner.

Jag har blodgrupp rh-negativ men ännu inte fått svar på vad bäbis har :/

Sist var KS det sista ja ville göra, det fanns inte ens på kartan, denna gången är det lite tvärtom, livrädd för vaginal förlossning.

Hoppas du oxå får känna bäbis snart, det kommer :) så mysigt :)
  • miela33
    Knoppen234 skrev 2015-06-30 12:18:10 följande:

Vi bor i en annan 4mil utanför Göteborg, men jag är igentligen ifrån Västerås :) så förstår att du känner så med en flytt ifrån familjen. Jag bor ca 30mil ifrån min familj nu och ja visst är det lite jobbigt att inte kunna bjuda över dem på middag när som helst. Men känns ändå bra då vi har min sambo familj nära.

Jag kände att de skulle vara lättare att fixa och förbereda om man visste könet men nu känns de inte så mycket lättare ändå :P Hehe men namn biten blir lite lättare nu iaf :)

Jag vet inte varför jag är så rädd för kejsarsnitt men jag känner att en vaginal födsel är mer naturligt. Men när det närmar sig kommer jag nog vara rädd för de med.det är vårat första barn detta så allt är nytt. Men har alltid sett fram emot och längtat efter att få uppleva en vaginal förlossning (vet inte varför) får se hur man tycker längre fram :) Folk föder ju mer än ett barn så de borde inte vara så illa :) hehe...

Hoppas med på att få känna henne spraka lite mer nu är de mest sprattel som känns nån spark har jag känt men längtar tills de blir mer tydligt och regelbundet. :)

Hela mitt långa inlägg bara försvann, skall svara igen när jag får bättre tid, har min 4,5 åring nu o tröttheten tar ut sin rätt, måste sova. men jag skall svara (igen)
  • miela33
    Lilalove skrev 2015-11-03 16:00:26 följande:

BF 1/12 och har vad jag tror är små förvärkar främst på kvällarna men lite på dagarna också. Känns som kraftig mensvärk och kommer ett par gånger om dagen. Inte alls regelbundet eller så. Vad jag förstår kan det hålla på flera veckor innan det är aktuellt med förlossning så jag bör inte oroa mig eller hur?

BF 29/11 förvärkar sammandragningar o molvärk/mensvärk har jag haft i 4 veckor på torsdag så visst kan man ha det länge innan, vissa dagar värre än andra, rätt trött på det nu och mest gnällig och trött hela dagarna :/ min kompis hade molvärk 2dagar innan hennes kom, allt lika vanligt och inget att oroa sig för, men ring förlossningen om du är orolig eller har frågor/funderingar.
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!