• lotie

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Vi verkar vara flera som inte mår så bra och är trötta på detta nu:(

Hoppas era tul går bra idag!

Jag ska till bm vid 18 och lämna urinprov och ta nytt blodtryck. Får hoppas det ser bra ut då. Har jag högt blodtryck tror jag det är gallan eller njurarna. Tror inte urinprovet visar något.

När har ni BF som har så mycket mensvärk?
    Jag har bf 29/11 men snitt 20/11 så är 3 1/2 vecka kvar!

• lotie

Jag har snitt 20/11
    Jag längtar med. Mitt blodtryck och urinprov var bra så nu kan jag släppa det. Har fått läkartid nästa vecka för min värk under revbenen och bak på skuldran. Är njure eller gallblåsan som strular.

Jag sover heller inget men aldrig hört talas om att man sover bättre på lergigan?
    Ätit det mot illamående tre graviditeter men aldrig tänkt jag blivit trött av dem!

• lotie
    MissPin skrev 2015-11-01 07:14:20 följande:

Usch vad jobbiga nätterna är! Det gör ont hur jag än ligger. Sura uppstötningar och illamående med. :(

Inatt har jag sovit halvt sittandes, har funkat bättre men ändå legat vaken 3 timmar. Sen ska ju mitt barn upp 5-6 varje morgon, så det blir inte mycket sömn. Längtar efter bebis! Men när bebisen har kommit så blir det väl ännu mindre sömn, haha.

Samma här:( ångest och gå och lägga sig varje kväll.

Min son vaknar med 5-6 varje morgon å mindre sömn lär det väl bli:(

Bebisen trycker neråt med huvudet så gör så sjukt ont kan knappt gå det strålar på insidan av låren och känns som den ska komma ut.
    Har lite sd till och från men mest ont av att bebisen trycker sig åt alla håll och int vid höger njure. 36 fulla veckor idag och kommer inte överleva 3 veckor till:(
  • lotie
    flislis skrev 2015-11-02 22:43:05 följande:
    Har aldrig gjort det heller och hade det bara varit för min skull skulle jag inte göra det nu heller. :/

Vi är i riskgrupp, som gravida. Dels blir gravida tydligen rejält sjuka (om man får flunsan), dels finns det risk för fosterskador. Sen tänker jag att det kan vara skönt att slippa oroa sig för att bebisen ska bli sjuk senare också...

Hm, känns inte riktigt helt rätt men kanske får göra ett undantag i år...
    Hjälper den barnet med? Trodde bara det var mamman. Kommer ha dagisbarn med nyfödd så vore ju jättebra om skyddet hjälpte annars får vi nog ha dem hemma. Nån mer som funderat på det?
  • lotie

Jag har vaccinerat mig de andra graviditeterna men då har jag haft bf februari och varit gravid hela vintern.
    Men inte tänkt på att det kan hjälpa barnet efter. Då ska jag absolut ta det. Skulle aldrig förlåta mig om barnet blev sjukt och jag kunde gjort nåt!

• lotie

Jag blev kvar på förlossningen. De lyckades stoppa det med Bricanyl inatt. De kommer bara när jag går och inte öppnat mig nåt så de har inte lett någonstans heller. Ligger bara i sängen nu och då är det ju lungt. Ska nog hem imån fm får se hur det blir då och ta hand om två barn när jag knappt kan gå till matsalen här:( de tycker 36+2 är för tidigt de vill den ska bli 37 fulla minst. Så kommer försöka stoppa det till måndag iaf.

• lotie

Jag har fått komma hem nu och de tyckte jag ska leva på som vanligt. Kommer det mer sd ska jag lägga mig ner. Hjälper inte det ska jag åka in och få ny spruta. Känns väl sådär. Vill få det överstökat men tror inte jag kommer gå 15 dagar till iaf. Än har jag inte känt nåt mer så får se om det lugnat sig.
    Hur går det för er andra?

• lotie

Var sonen dom tryckte bort.

Blir så förvirrad av vad man ska göra vid sd. Vad säger dom till er?
    Tar ni panodil och lägger er och vilar, ställer er i duschen, badar det vanliga för att det ska avta?
    Eller fortsätta röra på sig så det sätter igång ordentligt?

Jag menar om man är så nära bf som ni? Då gör det väl inget stt trigga igång det? Har man tidiga sd får man ju order att vila så bebis inte kommer för tidigt. Är ni med på min fråga?:)

• lotie
    flislis skrev 2015-11-05 16:32:50 följande:
    Du skrev att de vill att man ska gå 37 fulla veckor. Menar de då 37+0? (eller 38+0?) Det rör ihop sig i mitt preggohuvud! :p

Hoppas bebis håller sig till måndag! Så de inte behöver mota tillbaka den. Håller tummarna för er.

Jag är i 36+5 och det börjar märkas att han vill komma ut snart! Molvärk och illamående på kvällar och det är riktigt trångt! Han rumlar runt och är väldigt aktiv. Och trycker ut rumpa/ben på höger sida under revbenen så jag ser inte riktigt klok ut! (jag håller tummarna i smyg för att jag ska slippa gå till den 27:e då jag har planerat ks.)
    37 fulla veckor och helst 37+ nån dag. Vi är ju snart där:)

Spännande det händer saker för många:)
    Min tapp var 2,5 cm och stängd. Vad brukar den vara?
  • lotie

Här har det lugnat sig helt nu med sd så blir kanske inte tidigare ändå:(
    Är så sjukt nervös för snittet och hur barnet ska må!

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!