Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
Mitt har ockå ökat till kräkningar vid fler tillfällen :( du kanske behöver vara sjukskriven några veckor? Jag är 50% sjukskriven en månad. Provat nån utskriven medicin?
Mitt har ockå ökat till kräkningar vid fler tillfällen :( du kanske behöver vara sjukskriven några veckor? Jag är 50% sjukskriven en månad. Provat nån utskriven medicin?
Nu tror jag hormonerna verkligen spelar mig spratt för jag har ångestkänningar som kommer och går av ingen god anledning, tung andning och allmänt jobbigt ett tag och så pang är det borta...pang är det tillbaka :/
Hallå på er. Nu behöver jag lite hjälp att bli av med mina nojjor. En månad kvar till ultraljud och jag börjar bli nervös att det inte är något alls där inne eller att den slutat växa eller något sånt. Jag har symptom hela dagen, illamående, molvärk, hårda bröst osv.
Jag vet att avsaknaden på symptom inte behöver betyda något men kan man vända på det och säga att närvaron av symptom ändå "ökar chanserna" att allt är som det ska. Om något var fel skulle jag då fortsätta utveckla nya och fler symptom.
Blir tokig på mig själv, hjälp.
Åh, jag längtar till illamåendet släpper. Ska gå in i är 9+5 idag men haft oregelbunden mens så det är lika troligt att jag ligga en vecka tidigare alltså 8+5.
Hursomhelst vill jag att det ska släppa någon gång för jag blir tokig :-P
Nu har mitt Illamående flyttat på sig så jag blir som värst illamående EFTER att jag har ätit. Riktigt enerverande för det är svårare att hålla sig från att kräkas på full mage.
Vecka 10 (9+3) här och lite hull som döljer magen.
Illamåendet börjar avta, eller så har jag bara lärt mig att hantera det. Är inne i en riktigt känslig period där jag börjar gråta för att tiden känns så långsam och jag vill veta att jag verkligen har något i magen. 22 dagar kvar till ultralljud och en hel del både rimliga och orimliga "tänk om" passerar mitt huvud dagligen.
Var idag på kk på bokade besöket jag fick i fredags, man såg hjärtat slå och att den rörde sig :) otroligt lättade blev vi. Antagligen är det sköra slemhinnor eller moderkakan som fäster sig sa hon, blev daterad 9+2 sa hon.
Åh. vad kul att höra att det gick bra för dig. Efter att man sett att hjärtat slår ska ju en hel del risker vara förbi. Håller tummarna att det fortsätter positivt för dig.
Jag har mitt första ultraljud om två veckor och bör då vara i v.12
Angående hjärtljud så blir jag lite förvirrad. Jag var på Ultraljud förra veckan i 12+3 och barnmorska sa inget om att lyssna på hjärtat utan hon visade mig var hjärtat satt och att det syntes att det slog.
V 19+2 idag och har börjat få molande värk i magen. Starkare och mer ihållande än vad jag haft innan men absolut inte så mycket att jag är orolig. Alltså det gör inte superont men ändå obehagligt. Är det något som någon annan känner igen?
På bara några dagar har gått ifrån att känna obestämda rörelser i magtrakten som likagärna kan vara muskler och tarmar till att känna regelrätta buffningar långt ner i magen, otroligt vad fort det går.
Jag mår mycket bättre nu än innan, bara lite småkänningar ibland. Beräknad till 1 december nu efter RUL för ett par veckor sedan, flyttad bara några dagar.
Hej, ja det verkar som att de flesta fokuserar på sitt eget just nu. Jag jobbar oktober ut och sedan får jag äntligen vara hemma. Det blir bara tyngre och tyngre för varje dag nu både fysiskt och psykiskt, jag har växt mycket på kort tid och har svårt att hitta bra positioner att sitta och stå i för att kunna jobba (kontor och mycket möten och besök utifrån).
Hej, ja jag tror de flesta fokuserar på sitt eget just nu. Jag jobbar oktober ut sen får jag äntligen vara hemma och vänta på bebisen. Det blir tyngre för var dag nu både fysiskt och mentalt. Har svårt att hitta bra lägen att sitta och stå i och det är tungt och jobbigt bara att gå på toa eller till fikarummet, dagarna börjar bli långa.
BF 1/12 och har vad jag tror är små förvärkar främst på kvällarna men lite på dagarna också. Känns som kraftig mensvärk och kommer ett par gånger om dagen. Inte alls regelbundet eller så. Vad jag förstår kan det hålla på flera veckor innan det är aktuellt med förlossning så jag bör inte oroa mig eller hur?
Beräknad på tisdag men är riktigt trött på det här nu, slemproppen har gått och jag har molvärk och illamående och svårt att sitta och ligga bekvämt och väntar desperat efter lite mer påtagliga tecken på att vi är igång.
29 november kom min pojke efter 14 timmar på förlossningen. Han var då mycket välkommen :-P