• lotie

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

bebba83 skrev 2015-11-10 02:59:52 följande:

Klockan 21. 38 kom våran prinsessa till världen. 45 cm och 2600 gram ren kärlek!!! Sitter å tittar på underverket nu, har precis kommit till BB efter operation av moderkaka som satt fast. Hur mår ni alla????

Åh grattis:)
    Liten flicka ja, vilken vecka var det?
    Njut av ditt lills mästerverk!

Inget här inatt mer än ångest i 3 h. Kan inte tiden gå fortare så det är över:(
  • lotie

När jag var på toaletten innan tror jag det sipprade fostervatten. Fick sitta kvar en stund och det droppade. Inget mer sen dess. Men magen är väldigt spänd och det trycker ordentligt neråt när jag går och gör ont långt ner på magen. Vill bara det ska sätta igång nu!

• lotie
    flislis skrev 2015-11-11 19:09:52 följande:
    Oj vad spännande! Har du ringt förlossningen? Om vattnet går brukar de kanske vilja att man kommer eller?
    Det kom inte mycket bara sipprade lite så vill det ska komma mer så jag är säker på att det är vatten innan jag ringer. Mannen jobbar och är själv med barnen så lite krångligt att åka in nu. Har GBS och tror det är extra farligt om man börjar läcka fostervatten då för infektionsrisken. Men inte kommit nåt mer och har inte alls haft mycket flytningar denna graviditeten så kändes verkligen som vatten som bara droppade.
  • lotie
    fantasy06 skrev 2015-11-11 20:42:22 följande:
    Enligt min barnmorska slutar det inte sippra om det väl börjat. Hennes rekommendation var stt sätta på ett trosskydd. Blir trosskyddet blött o bytar man blött igen. Då kan det vara fostervatten.
    Har läst om jättemånga som det läckt lite då och då för många veckor innan det är dax och tvingats till sängläge i flera veckor så det kan ju vara så.
    Men kommer det inte mer så är det ju inget på gång iaf.
  • lotie
    MelinaG skrev 2015-11-12 07:48:35 följande:
    Tack, det ska jag kolla upp!

Vändningsförsöket lyckades faktiskt, så just nu ligger hon faktiskt med huvudet neråt. Jag trodde inte att det skulle lyckas och hade ställt in mig på kejsarsnitt, så är fortfarande lite chockad. Men det är bara att ställa om :)
    Åh vad skönt att det gick för du ville föda vanligt?
  • lotie
    eihr skrev 2015-11-12 12:55:14 följande:

Lotie - du måste ringa in o det sipprar så att dom kan kolla att du har tillräckligt med fostervatten.

Det har inte kommit nåt mer sen igår så jag måste haft fel:(
  • lotie
    Miaomiao skrev 2015-11-17 08:59:30 följande:

Hej tjejer, igår fick vi vår lilla kille 4.2 kg. Livet är fantastiskt! Lycka till alla som går i väntans tider! Kram!

Grattis till pojken:) hoppas allt gick bra!

Känns som alla förlossningar gått bra och alla mår bra efter. Hoppas det är min tur att få det med! 4 dagar kvar till snitt!
  • lotie

Både jag och mannen ligger sjuka med feber och är jätteförkylda! Snitt på fredag! Vad händer om vi är sjuka? Får han vara med på snittet då tror ni? Vill ju inte smitta bebisen:(
    Har med sd idag och mycket mensvärk men den får inte komma än:(

• lotie
    flislis skrev 2015-11-17 14:09:48 följande:
    O nej! Ring o fråga. Eller ni kanske hinner bli friska? Men om han kommer nu så kommer du ju få snitt ändå.
    Får hoppas det inte sätter igång.
    Har sån fruktansvärd mensvärk så jag mår illa. Men känner inte av sd så mycket men märker att magen är hård emellan. Precis så började det med sonen:(
    Tagit panodil och ligger med värmekudde nu.
  • lotie
    flislis skrev 2015-11-17 20:20:58 följande:
    Hur går det? Lättar värkarna?
    Mensvärken lättade efter panodil men magen är spänd mycket och bebis känns orolig och känns som nåt kan vara på g. Men är nog falsklarm så vi hinner bli friska!
  • lotie

Var på ica maxi och handlade allt för barnen och barnvakterna i helgen med mannen i fm och det straffade sig visst!

Fått flera magknip och varit på toaletten 6 ggr idag för nr 2. Haft några ordentliga sd men inte alls regelbundet.
    Tagit panodil igen och ligger med värmekudde. När magen blivit stenhård har det känts som jag får en stöt längst upp på magen, jätteläskigt. Bara jag går till toaletten så sätter det igång:(
    Känns så onödigt och gå och ha ont när det bara är två dagar kvar till snittet.

• lotie
    flislis skrev 2015-11-19 07:57:10 följande:
    Hur går det med dig?

Var också på ica igår :) hade rejäla (obehagliga men smärtfria) sammandragningar hela tiden. Annars har jag kunnat sätta mig ner o så har det lugnat sig, men igår var jag ju tvungen att springa igenom ica, betala och rusa ut till bilen. Usch, blev riktigt skraj.

Är snittet imorgon?
    Det lugnade sig igår igen men vaknat av några ordentliga inatt som gjort ont. Ska på inskrivning på förlossningen idag sen är det dax imorgon!
    Sjukt nervöst, hoppas jag får första tiden så jag slipper vänta.

Tips på nåt som är bra att packa och ha efter snittet? Minns inte vad jag hade med sist då allt gick skit:(
  • lotie

Nu har jag duschat med Descutan och imån kl 6:00 ska vi vara på förlossningen!
    Träffade läkaren idag och det känns verkligen som dom förstår mig och har planerat allt så noga och tar mig först imån.
    Det är min tur att det ska gå bra denna gången. Undra om jag kommer kunna sova inatt?!
    Känns helt overkligt att vi får träffa vår bebis imån. Är så sjukt nyfiken på vad det blir:)

• lotie

Hej! Idag kom vår lilla flicka till världen:) 3125g och 49cm lång. Snittet gick jättebra men har fruktansvärd värk så har både spinal och epidural och morfin nu. Men hon mår jättebra och har redan ammat 3 ggr och det är viktigast:)

• lotie

Lite uppdatering. 2 dagar efter snitt och är nästan bara sängliggandes. Igår tog de bort epiduralbedövning trots mycket smärtor för den förlamade hela höger sidan och inget på vänster.
    Gått till toaletten med hjälp 3 ggr och duschat av mig. Men kan inte bära henne eller byta blöja:(
    fått igång amningen och hon är jätteduktig men har kort tungband som de kanske ska klippa imån för det gör ont när hon suger.
    Tror inte jag kommer härifrån imån heller:(
    Mannen är hemma med barnen nu och jag får dela rum istället:(

• lotie

Jag har haft en sjukt tuff värsta vecka med mjölkstas och fruktansvärd smärta i bröst och snitt. Stannade 5 dagar på bb och led igenom dem. Amningen börjar äntligen kännas bra och kan gå några meter bara sen gör det ont.

Igår fick stora tjejen nästan 41 graders feber och började kräkas massor!! Min största mardröm att börja spy med snittet, då kommer jag gå av på hälften!!
    Mellanbarnet är jätteförkyld.
    Hur ska jag och bebis klara oss?:(

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!