Vi med BF i slutet av nov/början av dec!
Berättade för min chef idag då jag har varit hemma både igår och idag på grund av att jag mått skit och hon blev inte jätteglad direkt...
Berättade för min chef idag då jag har varit hemma både igår och idag på grund av att jag mått skit och hon blev inte jätteglad direkt...
Väntar mitt tredje barn. Enligt beräkningarna sen sista men borde jag vara 7+4 men i tisdags på kk när de gjorde vul sa de vecka 5 till mig. Mvc idag vill fortfarande skriva in mig på tisdag. Plus att min mor idag att det syns redan och snart får jag börja berätta för folk. Blir det så synligt så pass tidigt vid tredje? med de andra två syntes det långt in in, och då var de bara de som kände mig som kunde tyda det. Har haft lite mage med båda, fram till iaf minst 7månaden som man kanske kunde tyda en grav mage. Är inte överviktig eller så heller som kan "misstolkas" förlåt ordvalen...
Asså jävla skit hår! Har fått duscha o tvätta håret varje dag denna veckan o endå e det fett. Så vart de inte förra graviditeten :-/ någon mer?
Spenderat hela natten på toa. Fick inte behålla det minsta lilla så fick bli en tur in till gyn- akuten efter ett samtal med 1177. Var som tur var inte uttorkad så slapp dropp. Men nu sitter jag på vårdcentralen och ska se om jag kan få något annat än postafen som kan hjälpa mig. Ibland år man tanken varför gör jag så här mot mig själv, nu orkar jag inte mer. Men sen kommer man på anledningen och står ut och hoppas på lite sömn. Någon annan som sitter i samma sits?
V 8 här också (7+1) och illamåendet börjar avta. Kanske tack vare prostagen jag började med igår. Och har kommit på att kall mat stillar illamåendet också, speciellt kellogs kornflackes med mjölk ????????
Har även slutat mitt vikariat nu. Klarar inte att jobba med denna trötthet, illamående + nedstämdhet. Har kvar en depression + ångest från förra graviditeten...
Asså åh! Mådde inte så här när jag väntade dottern för 2 år sedan :-/ känner mig sjuk, febrig, frusen, huvudvärk o en liten konstant illamåendekänsla. Känner mig inte alls gravid bara sjuk :-/
Var föresten lite distraherad igår hos Mvc, då jag hade barnen med.
Kanske ni vet nåt svar annars får jag ringa henne imorrn.
Sen två v tebax har jag haft yrsel, men kommer oftare nu och håller liksom i sig.
Har det med blodtrycket att göra? Är bara lungt när jag ligger ner och ögonen påverkas när jag går. Kan man lindra det något, eller det är viloläge som gäller?
Ultraljud idag!! En liten böna som hade ett tickande hjärta. Ingen är glada än vi!!!! <3
Hej! Hoppar tillbaka hit igen om det är ok(är ju trots allt jag som är ts )
Fick detta idag, helt chockad! Fattar inte, trodde jag skulle ha ägglossning i veckan som var, men den kom aldrig äl testen bara ökade i styrka och inga symtom på äl istället har jag dragits med illamående på kvällarna sen i tisdags och ömma bröst. Vet dock ej när jag hade äl, testade blankt igen den 8/4 på morgonurin med cb plus så ny graviditet borde det ju vara.. ?
Någon med en teori??
Äntligen börjar illamåendet dämpas, och med seabanden är det nästan kontant borta så skönt! Men har upptäkt en ny grej jag inte upplevde med förra graviditeten. Visst att man kissar oftare än vanligt men jag behöver nästan varje gång även göra nr 2. Vanligtvis gör jag de var 3-4:e dag (+har magproblem) så det känns väldigt ovanligt för mig. Blir flera gånger per dag. Någon mer? Vanligt?