Inlägg från: Knoppen234 |Visa alla inlägg
  • Knoppen234

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

hilmaeleonora skrev 2015-06-11 11:38:05 följande:

Jo det är lite besvärligt då också. Men det tar jag gärna, om alternativet är att det finns risker för att gå med stomipåse resten av mitt liv. 

Ja det förstår jag, då hade jag i stort sätt gjort bad som helst. Om de är planerat blir man sövd då?
  • Knoppen234
    Alona skrev 2015-06-18 07:04:40 följande:

Beräknade den 28/11- 15 :) .

Vi är också beräknade den 28/11-15 :) är det erat första barn eller har ni barn sen tidigare? :)
  • Knoppen234

Börjar ni bli nervösa nu när RUL närmar sig?

Jag ska på RUL 29/6 och börjar bli nervös och nedräkningen känns som en evighet. Jag hoppas på att de ska kunna se va det är för en liten där inne :) så sjukt nyfiken :) har kommit på mig själv några gånger nu där jag sagt han till bebis i magen. Men det spelar ingen roll om det är en han eller hon! :)

• Knoppen234

Hej, någon annan här som känner att de fått en stor mage? Är i v. 18 och gravid med första har hört att man oftast får mage tidigt vid andra barnet.

Men jag tycker de går sjukt fort här. Ifs va mun mamma stor tidigt men känns nästa fel. Skäms lite över magen och försöker dölja den, Känns som om alla tycker att jag är tjock/fet.

Kanske kan lägga ut bild senare just nu skäms jag så mycket över den.

• Knoppen234

Kan även tillägga att jag mått illa och kräkits i stort sätt hela graviditeten hittills.

• Knoppen234
    flislis skrev 2015-06-23 06:52:22 följande:

Jag är också stor! Om jag är ute bland folk brukar jag gå och klappa på magen så de inte ska tro att det är en fläskmage ;) Men skämmas kan man ju inte göra, är ju inte vi som bestämmer längre. :)

Kan det vara fler än en där inne? Stackare som fortarande kräks. Äter du ordentligt? (man mår lättare illa på tom mage)

Ja jag har börjat ta in mer att jag är gravid och inte fet och försöker nog visa de på nått sätt när man är ute med så inte alla tror man är fet. Försöker att inte skämmas så för de är ju som de är och jag är ju glad att vi ska ha barn :)

Jag äter iaf 1-2 riktiga mål om dagen nu :) sen försöker jag småäta frukt och nån knäcker macka ibland. Nu börjar tabletterna ta slut (lergigan) ska se om de går utan annars får jag fortsätta med dem. Känner lite smått panik inför att sluta med dem :(
  • Knoppen234
    Roxybe skrev 2015-06-24 07:02:02 följande:

De säger ofta på jobbet att jag har stor mage, även andra har sagt det, men varken jag eller sambon tycker den är särskilt stor för vår vecka (v 18, men sambon kanske bara säger så för att vara snäll ^^). Jag bad honom ta ett kort på magen igår och jag ska jämföra den med en bild från förra graviditeten när jag hinner. Har någon annan här som inte ska få första jämfört med bilder från tidigare, och sett nån skillnad?

Visst är det lite mysigt att ha fått en mage men jag är sån som tänker så mycket på vad alla andra tycker och tänker. Har nog lite dåligt självförtroende.

Kul att kunna jämföra bilder sen en tidigare graviditet :) Ska nog försöka spara lite bilder nu så man kan jämföra om vi får fler barn. :)
  • Knoppen234
    flislis skrev 2015-06-23 06:52:22 följande:

Jag är också stor! Om jag är ute bland folk brukar jag gå och klappa på magen så de inte ska tro att det är en fläskmage ;) Men skämmas kan man ju inte göra, är ju inte vi som bestämmer längre. :)

Kan det vara fler än en där inne? Stackare som fortarande kräks. Äter du ordentligt? (man mår lättare illa på tom mage)

Glömde skriva de att det är nog bara en vad vi sett på tidigare ultraljud :)
  • Knoppen234

Har också moderkakan i framvägg. Har RUL på måndag och är super nervös! Hoppas på att vi ska kunna se vad det är för en där inne :)

• Knoppen234

Fy slutade med mina lergigan bara för att se om de kanske var över. Men de va de dummaste jag gjort så fick utskrivet fler och nu ligger jag här hemma och har en dålig dag. Trodde illamåendet skulle va över nu i v19 men de visade sig att de va de verkligen inte. Tur att de finns saker som hjälper mot illamående.

Någon annan som fortfarande har problem med illamående?

• Knoppen234
    miela33 skrev 2015-06-28 16:28:41 följande:

Jag har oxå fortfarande bekymmer med det, men nog inte som du, har klarat mig utan medicin än, peppar peppar!

Får hoppas att de ger sig eller iaf inte blir sämre. Som tur är funkar lergigan för mig annars. Bara inse att man får leva med de ett tag till.

Vilken vecka är du i nu? :)
  • Knoppen234
    miela33 skrev 2015-06-29 11:24:26 följande:

Jag går in i v 19 imorgon :)

Var på RUL idag och blev flyttade 5dagar så nu är vi i v. 18 "igen" :P
  • Knoppen234
    miela33 skrev 2015-06-29 22:17:20 följande:

Det måste kännas lite fel o bli flyttad bak? Eller? Fick ni reda på kön (ville ni)? Såg allt bra ut annars? Jag har ful den 8 juli, sen extra koll den 14 juli, moderkaka som låg fel sist o den kom innan dom hann söva o snitta mig, så dom och jag vill ha koll denna ggn då dom sa sist den var uppflyttad trots att det inte var så!

Men du har snart hämtat igen tiden o vet mer exakt datum nu ju :) känner du mycket? Själv har jag värsta ninjan i magen vid viloläge o bara lite spasma ryck annars ( då och då) :)

Ne de känns rätt bra då vi precis köpt hus och har inflyttning i oktober så nu känner jag att de finns tid att bo in sig innan det är dags för bebis. :)

Känner lite smått ibland men ibland är de inget alls men har moderkakan i framvägg så de kan förklara varför de bara känns ibland :) men allt såg bra ut så nu kan man slappna utav och bara ta de lugnt :)

Jag var så inne på att de var en liten pojke där inne så jag sa "kan man se snoppen" men de kunde vi inte eftersom det visade sig vara en tjej som låg och lura :)

Får hoppas att den ligger lite bättre till denna gång då. Har förstått att om den ligger lågt så kan man få göra kejsarsnitt. Men de såg bra ut nu iaf för oss så vi får hoppas den stannar där :P( livrädd för kejsarsnitt). Men skönt att de har lite extra koll nu så att det inte blir som sist.

Jag vet att vi kommer ta extra blodprover lite då och då för de visade sig att jag var 0 negativ (blodgrupp).

Ska ni ta reda på vad det är för en som gömmer sig där inne? :)
  • Knoppen234

Vi bor i en annan 4mil utanför Göteborg, men jag är igentligen ifrån Västerås :) så förstår att du känner så med en flytt ifrån familjen. Jag bor ca 30mil ifrån min familj nu och ja visst är det lite jobbigt att inte kunna bjuda över dem på middag när som helst. Men känns ändå bra då vi har min sambo familj nära.

Jag kände att de skulle vara lättare att fixa och förbereda om man visste könet men nu känns de inte så mycket lättare ändå :P Hehe men namn biten blir lite lättare nu iaf :)

Jag vet inte varför jag är så rädd för kejsarsnitt men jag känner att en vaginal födsel är mer naturligt. Men när det närmar sig kommer jag nog vara rädd för de med.det är vårat första barn detta så allt är nytt. Men har alltid sett fram emot och längtat efter att få uppleva en vaginal förlossning (vet inte varför) får se hur man tycker längre fram :) Folk föder ju mer än ett barn så de borde inte vara så illa :) hehe...

Hoppas med på att få känna henne spraka lite mer nu är de mest sprattel som känns nån spark har jag känt men längtar tills de blir mer tydligt och regelbundet. :)

• Knoppen234
    miela33 skrev 2015-06-30 09:48:05 följande:

Vad skönt att ni hinner bo in er o så då :) får man fråga var ni bor?

Haha vi är oxå helt inställda på en liten kille, nästan alla runt oss tror det oxå. Så det blir spännande. Vi ska absolut ta reda på det, blir lättare att förbereda allt då.

Vi vet inte om vi skall flytta o när. Blir ju att flytta ihop ordentligt då. Så mycket som spelar in och han vill tvärs över hela Skåne, jag är inte säker på om jag vill det. Underlättar hans jobb, men jag har familjen o sonen och så här. Och väldigt hoppigt förhållande, men det är mest pga mina hormoner.

Jag har blodgrupp rh-negativ men ännu inte fått svar på vad bäbis har :/

Sist var KS det sista ja ville göra, det fanns inte ens på kartan, denna gången är det lite tvärtom, livrädd för vaginal förlossning.

Hoppas du oxå får känna bäbis snart, det kommer :) så mysigt :)

• Knoppen234
    flislis skrev 2015-07-16 10:51:32 följande:

Är det meningen att man ska må illa i slutet av grav också? Har mått illa i två dagar nu, får obehagliga flashbacks från första trim. Orkar inte mer :( kan det bero på för mkt jordgubbar kanske?

Hur går det för allas magar, växer de? Jag känner lillskrutten varje dag, pappa börjar bli avundsjuk för att inte han kan känna. :)

Jag mår fortfarande dåligt inte haft någon paus i illamåendet tyvärr men lergigan får man vardag att funka som det ska missar jag så mår jag jätte dåligt. Försökte sluta men fick bo med hinken tyvärr.

Hoppas att det ger med sig för dig.

Här växer magen för fullt och hon sparkar och har sig för fullt där inne. Tyvärr min sambo missat de stunder man känner dem på utsidan men börjar bli lite mer regelbundna nu så snart kan han nog känna han med.
  • Knoppen234

Börjar också känna att nu får tiden gärna springa iväg så jag slipper allt! Fått sånna problem med halsbränna! Vilket leder till sömnlösa nätter och sjukt dåligt humör. Och denna djungel med alla läkemedel mot halsbränna vilka man får ta och inte får. Bm sa omeprazol men de kräktes jag av och novalocol är så fruktansvärt äckligt så bara samarin som jag kan ta och de hjälper bara i ca 30min till 1h.

Nån annan som har de problemet och kankse har lite tips för någon som är sjukt känsla vad gäller smak på läkemedel?

• Knoppen234
    summer13 skrev 2015-08-08 21:17:34 följande:

Jag körde med Rennie i förra geaviditeten. Testa, de var inte alls äckliga!

Får köpa hem och testa :) och hålla tummarna att de ska funka och smaka lagom bra :) Tack för tipset :)
  • Knoppen234

Hej alla! Kul att se att det går bra för de flesta trots krämpor osv.

Så skönt att det närmar sig nu! Jag har med haft lite kalla fötter angående graviditeten och så. Känt att va fasen har jag gett mig in på, varför gjorde vi detta typ. Men de kommer och går. Var inte rädd eller orolig för förlossningen innan jag började på föräldrargruppen/utbildningen där började jag nog inse att det kan göra ondare än va lilla jag tänkt mig. Har haft problem med förvärkar ett bra tag nu även vart in och fått kollat att allt ser okej ut. Tänker att om de gjorde så ont hur ont kommer inte det göra på själva förlossningen då.

För oss är de här med vilken vecka vi är i lite krångligt då vi vet när hon blev till med hjälp utav stickor och lustigt nog ett ända tillfälle där vi hade skoj den månaden. Ultraljud nummer 1 stämde allt och de var de datumet som stämde in med resten sen kom ultraljud nummer 2 och sköt det hela framåt och de går inte ihop enlig resten. Så enligt bm kan man inte vara helt hundra på ultraljudet och nu när vi var in på förlossningen pga kraftiga förvärkar så visade det sig att hon fortfarande är väldigt liten där inne. Men som tur är så ska de iaf kolla hur det ser ut när det närmar sig det första datumet och se hur de ser ut då. Men eftersom de är första barnet för oss så är man ju orolig ändå. Min sambo är nog mer orolig än mig men vi känner att vi får lita på bm och bara glida med och hoppas att hon växer till sig där inne.

Oj va långt detta blev förlåt, de var inte meningen att skriva en hel bok.

Lycka till allihopa snart har vi våra små guldklimpar i famnen!

• Knoppen234
    flislis skrev 2015-10-28 21:35:53 följande:

Exakt! Det är comp man får för illamående. Sen kanske inte alla somnar av den, det är ju inga vanliga sömntabletter! Men jag blir dåsig o gosig av dem. :)

Jag har vanliga ej comp mot illamåendet så inte alltid man får comp för illamåendet. Men jag sover inte bättre med vanliga lergigan iaf massa sömnlösa nätter för mig tyvärr. Är nog olika från person till person hur man reagerar på dem.
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!