• Miaomiao

Vi med BF i slutet av nov/början av dec!

Jag längtar efter att få känna vår lill*s rörelser. Känner något ibland men är osäker om det är bebisen eller tarmarna :-/ 14+4 idag. Har RUL ganska sent pga resa och oron börjar komma smygandes på nytt. Ska bli skönt att få se bebisen igen och få känna tydliga rörelser. När tänker ni tjejer börja köpa grejer så som vagn och spjälsäng? Idag gick jag runt i ett tajt linne och en kompis kommenterade att jag har fått mage (hon hade inte en tanke på att jag kunde vara gravid), och då berättade jag för henne. Det var ganska kul att se förvåning i hennes ögon :)

• Miaomiao
    flislis skrev 2015-05-31 17:40:05 följande:
    När ska ni på ul? Vi ska dit 7 juli, en hel evighet känns det som. Jag tror också att känner hen ibland, liksom fladder precis i mitten. Men kan vara vad som helst.

Vi har bokat in en resa till ullared för att köpa prylar. Känns jättetidigt, men vi vill åka innan alla semestrar och innan jag blir alldeles tjock!
    Vi ska på UL 6:e juli, visst känns det som en evighet :)

Härligt med ullared, jag längtar också efter att börja handla till bebisen och har börjat kolla vagnar. Ingen aning om vad jag vill ha. Har ni bestämt er kring vilken vagn ni ska köpa?
  • Miaomiao
    flislis skrev 2015-05-31 22:59:49 följande:

Nej. Vi ska kolla runt o försöka få tag i en begagnad. E både ligg o sittdel så man slipper byta. Behöver inte vara något fancypancy för oss! Sålänge den är stadig o med så få "fiffiga funktioner" som möjligt (är bara fler sätt den kan gå sönder på).

Men det är ju en hel vetenskap! Jag läste lite här: www.barnvagnsblogg.com/att-kopa-barnvagn-del-1-valja-modell/

Jag tänker också köpa en begagnad barnvagn. Och vill inte heller ha några fiffiga funktioner :) Har kollat runt lite och funderar på Brio Happy med stora däck och enbart mjuklift. Tycker det är så himla smidigt att kunna lyfta ut bebisen enkelt. Hade det så med mina två barn och det var toppen.
  • Miaomiao
    Hejmennej skrev 2015-06-01 07:20:30 följande:

Jag hoppar in här i tråden.

Jag väntar mitt första barn med bf 28e november.

Vi har försökt länge (4 år) att få barn och har blivit det med hjälp av IVF.

Det har tagit tid att tro på det och jag oroar mig fortfarande mycket för att allt inte ska vara som det ska. Vi gjorde tidigt ul v.9 och där såg allt fint ut.

Vi ska göra nytt UL på mvc på onsdag, bara för att stilla min oro, för det känns långt till RUL 30 juni.

Jag börjar bli rund om magen vilket är roligt! Jag längtar efter att få en ännu större mage, och framförallt att få känna bäbisen röra sig.

Välkommen! Härligt att det äntligen gick vägen. Skönt med UL på onsdag, du får berätta sen. Det är lång väntan till RUL - jag kommer t.om. hinna ta första delen av min semester innan RUL.
  • Miaomiao
    MissPin skrev 2015-06-01 11:08:45 följande:

Jag tror jag känner bebisen, känner fladder/pirr/svagt vibrerande långt ner i magen. Så är inte orolig längre. Ska till barnmorskan imorgon iaf och lyssna på hjärtljuden, om hon kan hitta dom. Har läst om många som inte hört i den veckan jag är i.

Underbart! Det är det som är grejen, känner man bebisen är man inte orolig längre. Jag känner också något, men tänker iofs att jag försöker lägga märke till allt som händer i magen som aldrig förr, och är rädd att jag känner massa annat t.ex. tarmar. Det finns dock inte så mycket annat att göra nu, bara att vänta till UL.
  • Miaomiao
    flislis skrev 2015-06-01 19:22:08 följande:

Jaha, du har haft det innan? Det låter ju faktiskt smidigt! Funderade ett tag på en vagn där man kan fästa babyskyddet(bilstolen), men det måste vara väldigt obekvämt att sitta fast i samma ställning längre stunder. Bättre m en platt säng så man kan sträcka på sig och vifta lite med benen.

Usch vad jag längtar! Samtidigt är jag så nervös! Tänk om man inte räcker till liksom...

Ja, jag har haft det innan och det var supersmidigt. Det var för 8 år sedan :) Hade också syskonvagn med mjuklift till bebisen. Vi har ingen bil så babyskydd kommer inte på tal, och jag tror inte heller att det är så bra att sitta i samma ställning längre stunder.
  • Miaomiao

Idag fick vi svar på NIPT-testet. Lägsta möjliga risk OCH vi väntar en POJKE :)

• Miaomiao
    flislis skrev 2015-06-01 20:39:23 följande:
    Grattis! :)
    Tack! Superkul att få veta könet, nu blev plötsligt lite verkligare :)
  • Miaomiao

Samma här - gick in i v 16 idag och är sjukt trött! Vill bara lägga mig och sova efter jobbet men behöver ju ta hand om barnen. De har nu blivit så självständiga pga min trötthet - gör mackor själva när de är hungriga och lägger sig själva (de är 6 och 7 år nu).

• Miaomiao

Hej tjejer! Så härligt att få läsa om era UL berättelser! Jag har också bestämt mig att sluta oroa mig efter UL, men nu, 3 veckor senare, kommer oron smygandes. Längtar efter nästa UL 6/7! Jag var inte ett dugg orolig under mina tidigare graviditeter, men nu har jag ett MA I bagaget och vet att saker och ting kan gå snett, men risken är såklart minimal nu.

Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!