• Snobi

BF december 2015 :-)

Hej! Hoppar också in

Plussade för första gången i förrgår efter 19 månaders försök. Provade pergotime i höstas utan resultat. Nu hade vi precis påbörjat utredning via landstinget och lämnat en massa prover när jag plötsligt blev spontant gravid. Fattar inget men är väldigt glad och lättad! BF den 5 december enligt mina beräkningar (äl-test och tempkurva).

• Snobi
    Knasbollen81 skrev 2015-04-01 12:36:31 följande:

Åh helt underbart!!! Stort grattis!!! Känner du några symptom etc?!

Tack! Och detsamma!

Jag kände mer i helgen än nu, vilket känns lite läskigt.. men det kan kanske variera lite? Kramp i livmodern har jag haft från ca en vecka efter äl, men så har jag typ varje månad. Kanske lite värre den här månaden dock. Fast nu gör det bara ont korta stunder då och då, känns mer "normalt" tror jag. Lite ömma bröst men inte värre än vanligt vid mens/äl. I helgen skrattade jag och grät samtidigt (blev motvilligt hoppfull då haha) men nu är humöret normalt igen och jag är inte lika varm som före bim. Känns på det stora hela väldigt bra än så länge! Tjoho! Hur känns det för dig?
  • Snobi
    emme skrev 2015-04-01 13:13:08 följande:

Välkomna alla nya och grattis till plussen! :) här har tröttheten svept över mig men hellre det än illamående :) hoppas alla slipper det! Har ni ringt bm än?

Tack och grattis själv!

Kom på att ett till symptom nog är att jag sover väldigt lite. Somnar fort på kvällen och sover till strax efter 4 på morgonen men sen är det kört. Känner mig inte alls trött på dagarna heller utan snarare piggare än på länge. Jättekonstigt!

Har inte ringt bm än. Eftersom jag är mitt i en barnlöshetsutredning borde jag kanske ringa den mottagningen först tänkte jag. Testar att ringa imorgon, annars efter påsk. Har du ringt?
  • Snobi

Är det förresten någon mer än jag som får "problem" i påsk? Sambon och jag har bestämt sen tidigare att vi delar på oss och åker hem till respektive familj. Mamma har redan meddelat att hon har köpt bl.a. gravlax och nubbe. Det känns som att enda lösningen är att hon får veta redan nu, även om jag hellre hade väntat.

• Snobi
    nikki06 skrev 2015-04-01 14:02:38 följande:

Grattis också efter 19månadersförsök, precis som mig :)

Jag ringde vår gynmottagning där vi gjort vår utredning och där jag inseminerades, jag fick då tid för vul i vecka 8 och ska undersöka om de hör något hjärtslag. Känns oerhört tryggt och tacksamt, känns som att en sten skulle lyfta om man hörde det där tickandet. Så det rekommenderar jag att du gör, eller att du får en tid för ultraljud hos någon annan bm!

Vad häftigt att vi har försökt lika länge och lyckades samtidigt! :) Det har varit en tung period, särskilt sista halvåret. Visst är det ganska omtumlande nu, trots lång "förberedelsetid"?

Bra tips! Jag ska kolla med mottagningen men den ligger i en annan stad. Om de inte vill kan jag alltid gå till en privat gyn som jag var hos i höstas. Blir iofs ganska dyrt men det kan det ju vara värt för att (förhoppningsvis) lugna nerverna.
  • Snobi
    nikki06 skrev 2015-04-01 15:29:18 följande:

Ja verkligen! High-five till oss ;) Jaa det har verkligen varit jobbigt, stundtals vill man bara ge upp. Kommer ihåg första julen 2013 efter vi hade börjat försöka (hade försökt i 4-5 månader då) och jag låg och bölade för vi hade försökt sååå länge. Tji fick jag! Men nu står man här drygt 1,5 års senare och känner att allt har varit värt det! Måtte det hålla i sig...

Gör det! Men är det inte samma taxa hos er privata? Jag går på privat och där är det samma taxa som landstinget :)

Haha precis! Julen 2013 var jag också deppig men tröstade mig med att det nog var sista julen vi firade utan barn. Eh... just det. Tur man inte vet saker i förväg ibland. Men nu jäklar! (Och ren flax att det blev något för jag var så less och inte ens sugen på att försöka den här månaden. Tyckte vi kunde vänta på resultatet av utredningen men sambon tyckte att vi lika gärna kunde köra på. Tur det)

Nä, inte på det stället. Men det går säkert att hitta något annat. :)
  • Snobi
    Knasbollen81 skrev 2015-04-01 17:07:37 följande:

Vad säger ni ska vi göra en BF lista?!

Kan ni inte lägga in så citera gärna så fixar jag det.

Knasbollen 81, andra barnet, BF 5/12

Jaa, kul! :)

Snobi, första barnet, BF 5/12
  • Snobi

Kul att vi har blivit så många! Mindre kul med den här sömnlösheten. Har legat vaken sen 4 men nu gav jag upp. Någon annan som har så? Jag ligger inte och tänker på nåt eller så utan det säger bara pling så är jag klarvaken.

Och någon annan som gymmar? Igår var mitt första pass sen jag plussade och det ska ju gå att köra på ungefär som vanligt första trimestern, men jag blir så himla nojig :-P Höll mig på en nivå där jag knappt ens blev ansträngd. Får väl kanske hålla mig på den nivån tills det känns lite tryggare.

• Snobi
    emme skrev 2015-04-03 07:30:38 följande:

Snobi- jag har likadant! Har varit vaken till och från sen kl3. Gav upp kl6! Är inte så trött på morgonen sen utan det kommer efter lunch.

Jag tränar på som vanligt. Blev lite nojig efter ett hårt pass häromdagen men det ska ju precis som du säger inte vara nån fara :)

Skönt att höra att det finns fler! Känner mig som ett ufo när jag går upp så tidigt. Och har upptäckt att det bara är skit på tv där vid 4-5. ;)

Nä, det ska ju inte det. Innan jag hade plussat (ca bim-3 var det nog) gick jag på ett gruppass med bara rump- och lårövningar. Blev så slut att jag kokade, fick världens blodtrycksfall och var tvungen att sätta mig ner. Nojig för det med men gjort är ju gjort... Kanske därför jag känner mig extra feg nu :)
  • Snobi
    Hallonetsorbet skrev 2015-04-03 16:01:24 följande:

En idé om listan när alla har bf. Kan vi inte ändra så att det står december, alla datum och sedan våra användarnamn efter varje datum istället. Då är det lättare att hitta andra med samma datum för ju mer dagarna går ju fler kommer det bli i denna grupp.

Jag kan fixa den listan is eftersom jag är så jobbig och frågar om det.

Men tycker ni andra det med eller är det onödigt?

Låter bra! Döp gärna om mig så jag slipper heta Snobb när du ändå håller på.
Svar på tråden BF december 2015 :-)