Inlägg från: MuM2girls |Visa alla inlägg
  • MuM2girls

BF december 2015 :-)

Hej hopp!

Hoppar gärna in, plussa för en vecka sen ca på Bim - 4 :)

Så beräknad 6 december:)

Mitt fjärde barn om det går vägen:)

Har hemma nu nr 1- 5 år, nr 2 - 3,5 år och nr 3 - 1 år

Så har fullt upp verkligen. Men en till kan inte göra så mycket skillnad förutom en ny större bil så alla får plats????

• MuM2girls
    Knasbollen81 skrev 2015-04-01 23:35:18 följande:
    Hej och grattis till fyran smile1.gif .

Kände du direkt att du var gravid nu ?!

Och ja bara att kika på större bil, övriga saker såsom syskonvagn och liknande lär ni ju redan ha smile5.gif
    :)

Jag hade någon känsla bara:) och den stämde.

Ja bil är nog det största inköpet, nytt babyskydd måste oxå skaffas. Sen vill jag nog ha en ny syskonvagn hehe.
  • MuM2girls
    nikki06 skrev 2015-04-02 09:17:05 följande:
    Haha igenkänning! Alltså vilken grej, tro fasiken att det ska komma när man tagit ner garden ;) 

Hoppas du hittar något bra ställe, lättare att räkna ner dagarna till tidiga ultraljudet, 18 dagar kvar för min del!! Går på toa extra ofta nu för att titta att jag inte ser något rött. Får påminna mig själv att sluta oroa mig... Hoppas verkligen inte det blir massa tråkiga mf i  tråden, detta får vi allt fixa!
    Tittar oxå på toapappret som en hök:/

Första barnen tig tid vi började september 2007 och min dotter kom januari 2010

Hade ett missfall feb 2008 och ett jan 2009.

Tydligen så hat jag blivet lättare gravid efter varje graviditet.

Tvåan tog 4 mån, trean 2 mån och denna på första försöket. Kanske kompilation för den långa väntan på nr 1
  • MuM2girls
    MuM2girls skrev 2015-04-02 14:52:15 följande:
    Tittar oxå på toapappret som en hök:/

Första barnen tig tid vi började september 2007 och min dotter kom januari 2010

Hade ett missfall feb 2008 och ett jan 2009.

Tydligen så hat jag blivet lättare gravid efter varje graviditet.

Tvåan tog 4 mån, trean 2 mån och denna på första försöket. Kanske kompilation för den långa väntan på nr 1
    Stavfel dumma autokor det ska stå kompensation
  • MuM2girls

Fy jag är totalt typ genomvarm när jag vaknar på morgonen, man känner sig nästan febrig. Men bara man kommer upp ett litet tag så mår man bra igen.

Inget direkt illamående ännu, men med mina andra barn så kom det i v 7 så får nog bara njuta av påsken nu sen blir det väldigt svårt att äta under 4-6 veckor. Jag har aldrig morgonillanående utan ett illamående som håller i sig hela dagen och nästan all mat är äcklig då.

• MuM2girls
    Malin Cc skrev 2015-04-04 08:20:08 följande:

Min stora fråga är ju hur tidigt vågar man berätta att man väntar första barnet?

Är ju bara i vecka fem och vill inte säga nått för tidigt . Hur tänker ni andra? :)

Vi berätta för min mamma igår just för hon ska förstå när illamåendet kommer då vi äter middag där en gång i veckan.

Annars har vi alltid väntat till vi varit på kub ultraljudet i v 13
  • MuM2girls

Mina symtom just nu.

* svullen gått upp 1,5 kg sen 1,5 vecka tillbaka

* humöret är si o så

* molande värk

* halsbränna och sura uppstötningar

* lite lätt illamående men inget som stör ännu

• MuM2girls
    längtar14 skrev 2015-04-04 20:38:50 följande:

Använder ni nån gravidapp? Jag använder just den som heter gravidapp smile1.gif

Jag har ett par st denna är favisen
  • MuM2girls
    Malin Cc skrev 2015-04-05 10:19:58 följande:
    Vad heter den? :)
    Tror den heter som på bilden:)
  • MuM2girls

Jag är 28 år, väntar mitt fjärde barn fick första vid 23. Tror detta kommer bli sista barnet så känns lite extra denna gång. Man måste njuta varenda minut nu.

Jag har en konstig historia dvs jag har mina två äldsta med min nuvarande sambo och även denna med honom. Så nr tre har en annan pappa.

Det är lite annorlunda, men ibland kan livet bli lite konstigt.

Treans pappa träffat min son typ någon gång med halvår så han är inte med i bilden knappt.

• MuM2girls
    Hallonpaj skrev 2015-04-06 07:06:57 följande:

Oj vad det skrivs i tråden, jag hinner knappt med. Så härligt. Grattis till alla nya plussare Glad

Jag är 25 år och kommer från Östergötland. 

Jag kommer med från Östergötland :) är du från norra eller södra delen?
  • MuM2girls
    Eveliiina skrev 2015-04-06 14:06:17 följande:

Hej alla ?

Råkade halka in här när jag kikade omkring ?

Plussade för några dagar sen och har bf 4 december tror jag.

Problemet är att graviditeten inte var planerad alls och jag tog dessutom dagenefter-piller.

Nu sitter man i valet och kvalet om hur man ska göra.

Någon som vet om dagenefter-piller kan skada det blivande fostret?

Ena stunden är det självklart att mina små ska få ett syskon, Och andra stunden så får jag panik.

vet inte hur jag ska ta mig igenom en graviditet när jag är ensam på veckorna då maken jobbar borta.

(Barnen blir 7, 5 och 2 år)

Hur många barn har ni andra?

Planerad graviditet? ?

Jag väntar det fjärde barnet, det var planerat men ändå inte. Men aldrig varit några frågetecken på om va vi skulle göra.

När/om den lille kommer så är barnen ca 6,4 och 2 år kommer bli en tuff tid men den är så kort att man står ut:)
  • MuM2girls

Om någon vill vara med i en december bebis grupp på Facebook lägg till mig som vän så får ni vara med:)

Helt frivilligt såklart:)

Rozanna Pettersson

Jag tar bort er som vän sen när ni är tillagda :)

• MuM2girls
    MuM2girls skrev 2015-04-06 15:15:36 följande:

Om någon vill vara med i en december bebis grupp på Facebook lägg till mig som vän så får ni vara med:)

Helt frivilligt såklart:)

Rozanna Pettersson

Jag tar bort er som vän sen när ni är tillagda :)

Kommer vara hemlig grupp så ingen som ser den utan ni:)
  • MuM2girls
    Malin Cc skrev 2015-04-06 16:03:57 följande:
    Jag vill vara med , bara du gör gruppen hemlig så ingen ser vad man är med i :)
    Den är hemlig:)
  • MuM2girls
    Eveliiina skrev 2015-04-06 17:11:39 följande:

MuM2gi­rls: okej det är ju inte bara jag som har ett helt gäng då alltså. Och nästan i samma åldrar. Vad roligt.

OCh bf dagen efter mig. Vad roligt ????

Mannen min vill inte super gärna ha ett till barn, men han säger ändå att det är mitt beslut.

Men vill att båda ska vara överens, det är ju faktiskt ett barn det handlar om.

:) hehe!

Jo man ska vara överens, här vill gubben har ytligare en efter denna haha.. Men jag är osäker på det.
  • MuM2girls
    Hallonpaj skrev 2015-04-06 18:32:22 följande:
    Härligt. Jag bor norrut, du då? :) 
    Oki bor typ så långt ner man kan????
Svar på tråden BF december 2015 :-)