Inlägg från: Knasbollen81 |Visa alla inlägg
  • Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Knasbollen81

Åh då måste du ha plussat tidigt?

Själv fick jag en smärre chock igår även om misstankarna fanns där. Lider av obotlig trötthet och kissnödig hela tiden+ hungrig!!

Är det första barnet?

vera skrev 2015-03-29 09:53:40 följande:

Hej! Jag med! Har BF 10/12 verkar det som. Är nervös över hur det ska gå, känns så långt borta. Är så himla orolig för missfall...

Har du några symptom än? För mig pirrar det lite i brösten ibland o sen har det spänt lite i livmoderregionen. Annars är det mest PMS-symptom med irritabilitet o oro +trötthet.

• Knasbollen81

Nej det är min andra- har också snart en tvåårig (fyller på tisdag) kille härhemma sedan tidigare. Längtar också till man kan berätta för honom och familjen.

vera skrev 2015-03-29 13:28:57 följande:

Är det din första graviditet?

• Knasbollen81
    emme skrev 2015-03-29 20:37:38 följande:

Hej :) okej om man hoppar in här?

Jag plussade i fredags och har bf 3/12 :D såå glad! :) det är andra barnet, har en kille på 14 mån.

Åh stort grattis till dig!!! Och du har också en liten kille sedan tidigare. Hur mår du? Känner av några symptom än?!
  • Knasbollen81
    emme skrev 2015-03-30 06:56:22 följande:

Ja vi va ganska lika allihop :) jag mår bra! Lite tröttare än vanligt bara. Förra graviditeten hade jag ganska svår foglossning så jag är lite nervös att det ska bli likadant eller värre den här gången. Försöker jobbar "förebyggande" eller i alla fall tänka mig för redan nu. Hur mådde ni första grav

Första graviditeten mådde jag illa i 16 veckor och kräktes en del så är lite orolig för det igen. Det var verkligen ingen rolig tid. Däremot så klarade jag mig superbra och fick inte ont eller liknande av foglossning trots att jag gick upp mycket i vikt (högt blodtryck mot slutet). Hade dock världens sämsta förlossningsupplevelse så tänkte direkt säga att jag vill gå på samtal på auroramottagningen eller liknande.
  • Knasbollen81
    frida1991 skrev 2015-03-30 07:33:39 följande:

Hej! Hoppar in här med. Är i v.6 och ska ha i slutet av nov/ början av december. Oplanerat men vi är så klart jätteglada! Vill inte låta negativ men är lite orolig för mf... Har tagit test som tydligt visar att jag är gravid. Är

Trött , ömma bröst men mår bra annars. Hade liksom behövt ett mer konkret bevis på att det finna något i magen. Tycker bara jag hör om mf... Är ni oroliga

Hej och välkommen. Är det ditt första barn?!

Själv vet jag med första sonen att jag var orolig och nojjig hela graviditeten. Läste om allt och var helt nervös över RUL över att jag skulle råka på psd i magen osv. Men tror man får tänka på att man väntar ett barn och inte ett MF. Den värsta peridon tyckte jag ändå var mellan vecka 14 och 16/17 då man hade liten mage men inte kände något alls. Mådde ganska bra och kände inte sparkar än.

Så försök att inte oroa dig och läs om allt positivt istället
  • Knasbollen81
    vera skrev 2015-03-30 09:00:28 följande:

Jag med! Gick o lade mig srax före 22 igår, o har inte gått upp än... (Är hos svärföräldrarna som tar hand om sonen nu, han vaknar ju alltid senast 06 )

Jag är rätt uppblåst/gasig också. Det är nog mina främsta "symptom" hittills. :)

Själv somnade jag åtta igår kväll och sov till sex. Supertrött än och också gasig, fisig
  • Knasbollen81
    frida1991 skrev 2015-03-30 08:32:47 följande:

Ja det är mitt första!:) ja jag försöker att tänka så, man ska inte googla! Ska göra ett tidigt ul i v.8 bara för att få se fostret och hjärta.

Åh spännande. Själv gjorde jag kubtestet förra graviditeten för jag orkade inte vänta till RUL. För 1500 kr fick jag se bebisen och dessutom se att allt var ok kromosommässigt. Kommer göra samma denna graviditet. Blir ju 35 nästa år
  • Knasbollen81

[quote=75086326][quote-nick]Denisevictoria skrev 2015-03-30 11:08:00 följande:[/quote-nick]

Vill också hoppa in här med er!

Plussade för någon timme sedan, och glädjetårarna bara rann från min kind.

Lyckligare kan jag inte bli!

BF beräknad 4/12 om allt går som det ska. [/

Åh superstort grattis!!! Va kul. Har du känt av några symptom än?!

Svar på tråden BF december 2015 :-)