Inlägg från: Hallonpaj |Visa alla inlägg
  • Hallonpaj

BF december 2015 :-)

Hej :)

Här är en till som väntar en decemberbebis. Plussade helt oväntat tidigt i morse, då jag trodde stenhårt på att mensen var påväg. Enligt en tabell jag har så har jag bf den 9/12 , om allt får lov att gå som det ska. 

Jag har inga symptom direkt, jag har sedan ca en vecka tillbaka blivit lite hungrigare och kurrigare i magen. Annars känner jag mig precis som vanligt i kroppen. Just nu har jag mensvärk/växtvärk men det gör mig inte det minsta.

Är i chock men väldigt lycklig! Solig 

• Hallonpaj
    Knasbollen81 skrev 2015-04-03 07:20:02 följande:
    Stort grattis- vilken underbar present påskharen kom med

Lägger till dig i BF listan

Åh Tack Solig Ja en så fin present har jag aldrig fått tidigare.

Detta var vårt första försök och är vårt första barn :)

Grattis till alla er andra också såklart {#emotions_dlg.flower}

• Hallonpaj
    längtar14 skrev 2015-04-03 12:15:37 följande:

Hur ska jag räkna ut förlossningsdag och bf? Har gjort fet i naturlig cykel, men ägglossningen kom fyra dagar senare än vanligt...mensens första dag var 1/3 och ägglossningen var den 22/3 enligt kliniken, fick älutslag den 21/3. Och min cykel är 31-32 dagar lång...

Här kan du enkelt räkna bf :)

www.babyhjalp.se/gravid-forlossningsdatum 

• Hallonpaj
    fantasy06 skrev 2015-04-03 14:13:21 följande:

Någon mer som är känsligare än vanligt? Behövs inte mycket motgång för att jag ska bli ledsen o sur :)

Njae känslorna är som vanligt, men däremot är jag väldigt virrig och glömsk. Går liksom i en dimma och känner mig rofylld och drömsk. En väldigt härlig känsla, tills dess att jag glömmer något viktigt ;) hihi
  • Hallonpaj
    Hallonetsorbet skrev 2015-04-03 16:01:24 följande:

En idé om listan när alla har bf. Kan vi inte ändra så att det står december, alla datum och sedan våra användarnamn efter varje datum istället. Då är det lättare att hitta andra med samma datum för ju mer dagarna går ju fler kommer det bli i denna grupp.

Jag kan fixa den listan is eftersom jag är så jobbig och frågar om det.

Men tycker ni andra det med eller är det onödigt?

Låter som en bra idé =) Jag har bf 12 december (räknade om lite och tror det stämmer bättre)
  • Hallonpaj
    Snobi skrev 2015-04-03 16:10:52 följande:

Nu vet mamma. Puh. Jag var superskakis och började nästan gråta, men nu känns det bra. Ingen gravlax till mig!

Åh så skoj att berätta! Glad Jag tänkte jag skulle berätta för min pappa om en vecka när vi ska dit på sent påskfirande. Vill liksom inte ta den diskussionen om maten inför hela släkten..hihi  Han har fyllt år precis så ska göra en klassiker och ge han en fin ram med en lapp där det står att bilden kommer i december ;)
  • Hallonpaj

Min man ringde och väckte svärmor direkt efter jag ringt och berättat för honom (han är bortest). Hon började gråta av lycka :) och jag tänkte berätta för min pappa nästa vecka eftersom vi ska dit på påskmiddag/kalas. Men oss gör det inget att våra föräldrar vet redan nu. Om det tråkigt nog skulle sluta i mf så är det skönt att ha deras tröst och stöd Hjärta

Men resten av våra nära och kära får allt vänta till v12 :)

• Hallonpaj

Är det någon mer som har svullen mage nu? Min är jättesvullen, jag ser liksom redan gravid ut och måste dölja med lösa kläder. Men det är ju mysigt med en liten mage, även om det inte är den "riktiga" magen :) hihi 

• Hallonpaj
    längtar14 skrev 2015-04-04 20:38:50 följande:

Använder ni nån gravidapp? Jag använder just den som heter gravidapp

Jag har två: GravidApp och Libero gravid

Tycker det är så kul att läsa och följa Solig

• Hallonpaj

Igår kväll kände jag av lite illamående och fick lite sura uppstötningar. Men nu mår jag prima igen. Men äter ju som en häst, är alltid hungrig eller sugen på något! Fast jag går gladeligen upp några extra kilon, är en smalis med hög ämnesomsättning och jag tror bebis mår bättre om jag äter lite mer och oftare. 

Längtar så himla mycket efter min man just nu. Vi har inte fått krama om varandra än. Men han kommer hem imorgon kväll och då ska vi fira Hjärta

Svar på tråden BF december 2015 :-)