Inlägg från: längtar14 |Visa alla inlägg
  • längtar14

BF december 2015 :-)

Hoppar gärna in här plussade idag efter vårat 3:e Fet känns overkligt fortfarande, mår lite småilla till och från.

Bf blir 9 dec (tror jag)... Är lite osäker då ägglossningen flyttade sig fyra dagar.

• längtar14
    Snobi skrev 2015-04-03 05:07:36 följande:

Kul att vi har blivit så många! smile1.gif Mindre kul med den här sömnlösheten. Har legat vaken sen 4 men nu gav jag upp. Någon annan som har så? Jag ligger inte och tänker på nåt eller så utan det säger bara pling så är jag klarvaken.

Och någon annan som gymmar? Igår var mitt första pass sen jag plussade och det ska ju gå att köra på ungefär som vanligt första trimestern, men jag blir så himla nojig :-P Höll mig på en nivå där jag knappt ens blev ansträngd. Får väl kanske hålla mig på den nivån tills det känns lite tryggare.

Ja jag kan inte heller sova...ligger bara och funderar på allting. Vi har ett missfall i bagaget så det hänger över mig. Då hade vi gjort en färskåterföring.

Vill känna mer symtom än jag gör...har lite mensvärk, illamående, ont i körtlarna under armen och konstig smak i munnen.

Var tvungen o ta ett nytt test imorse för att verkligen få se att jag är gravid (o så ska maken få det i påskpresent).

Nix gymmar inte, skulle nog inte våga

• längtar14

Hur ska jag räkna ut förlossningsdag och bf? Har gjort fet i naturlig cykel, men ägglossningen kom fyra dagar senare än vanligt...mensens första dag var 1/3 och ägglossningen var den 22/3 enligt kliniken, fick älutslag den 21/3. Och min cykel är 31-32 dagar lång...

• längtar14
    längtar14 skrev 2015-04-03 12:15:37 följande:

Hur ska jag räkna ut förlossningsdag och bf? Har gjort fet i naturlig cykel, men ägglossningen kom fyra dagar senare än vanligt...mensens första dag var 1/3 och ägglossningen var den 22/3 enligt kliniken, fick älutslag den 21/3. Och min cykel är 31-32 dagar lång...

Bf och vilken vecka jag är i menar jag. Räknar jag på senaste mens så blir det 4+5 och om jag räknar enligt äl så blir det 4+1...
  • längtar14

Vi kommer nog vänta ett tag, om jag inte mår hysteriskt illa förstås och inte kan äta. Än så länge så har jag ett dovt illamående.

• längtar14

Nån mer som är väldigt doftkänslig? Blir typ kräkfärdig när det luktar starkt av stekos :-/ har svårt att passera grillkiosker...

• längtar14
    MuM2girls skrev 2015-04-04 20:08:01 följande:

Mina symtom just nu.

* svullen gått upp 1,5 kg sen 1,5 vecka tillbaka

* humöret är si o så

* molande värk

* halsbränna och sura uppstötningar

* lite lätt illamående men inget som stör ännu

Mina symtom är:

Lite illamående (mest när sockernivån är låg)

Lite spända bröst

Ont i ryggen ibland

Flytningar

Det är typ de

Med äldsta sonen så började jag må illa dagen efter positivt test och det höll i sig till v12 ( var nog mer psykiskt). Med andra sonen så mådde jag illa från v 7 tills han föddes i 37+5....

Men som sagt man ska inte jämföra graviditeter, alla är olika. Jag har dessutom 3 olika pappor

Men jag skulle vilja känna liitee mer...
  • längtar14

Vad äter ni för vitaminer? Jag äter apoteket hjärtas kosttillskott för kvinnor. Är omega 3 bra? Har nämligen några som heter new omega...

• längtar14

Längtar efter och få gå och handla saker vagn har vi redan då vi köpte en nära väns. Vi köpte den tidigt, tyvärr så fick vi missfall några veckor senare. Men men vi lät den stå, orkade inte hålla på o sälja den just då. Är en emmaljunga duo classic från 2012, använd i 1,5år.

Vad gillar ni för vagnar?

Svar på tråden BF december 2015 :-)