Inlägg från: Hallonetsorbet |Visa alla inlägg
  • Hallonetsorbet

BF december 2015 :-)

Hej Hej!
    Bf 6/12 och andra barnet för min del. Har en son som är född i juli -13 sen innan.
    Förra graviditeten mådde jag extremt bra hela tiden. Visst, lite illamående i början och extremt trött ett tag där runt v.8 också men annars hade jag inga större problem.
    Hoppas på liknande graviditet denna gång men man vet ju aldrig.
    Vi började bebisverkstan i januari så jag var väldigt nervös innan jag testade mig denna gång. Hade känt mig illamående ett par dagar nu men ingen större förändring med mig och hade även spotting/blödning 4 och 2 dagar innan bim.
    Eftersom vi försökt 3 månader så trodde jag att jag var skengravid och att mensen skulle komma med all säkerhet. Men testet visade postivt i dag efter bim. :)
    Jag är också rädd för MF men mer lugn än förra gången jag var gravid.
    Ska besöka min husläkare nästa vecka då jag är extremt förkyld och även göra vul. Spännande!!   

Förresten, jag har googlat sönder internet ang. att få blödning innan bim. Man kan hitta ALLT på internet. Då menar jag verkligen ALLT ;)

• Hallonetsorbet

Jag var illamående rätt tidigt, antagligen hormoner och nervositet eftersom detta var en planerad graviditet och det var inte förra. Men det går ganska bra, jag är hemmafru och när illamåendet är igång på förmiddagen så tar jag det lugnt och på eftermiddagen mår jag bättre.

Hade en, förlåt mig, extremt bra graviditet sist. Knappt några problem alls, ganska liten, pigg och höll igång bra. Tränar inte men går mycket.

Däremot utöver graviditeten så hade jag det väldigt tufft då min mamma avled efter en kort tids sjukdom. Så den biten var skittuff. Men jag hoppas denna graviditet kommer bli graviditetsmässigt lika bra nästan . Däremot lägger jag inte ribban så högt att den ska bli bättre eller lika bra som förra men gärna strax under.

• Hallonetsorbet

Knasbollen81, andra barnet, BF 5/1

nikki06, första barnet, BF 6/12

Snobb, första barnet, 5/12

Misshjb, andra barnet, 8/12

Maggadisch, andra barnet, 1/12

mum2girls, fjärde barnet, 6/12

Malin Cc 11/12

Paxoo, första barnet, 2/12

Fantasy06, andra barnet, 7/12

Emme, andra barnet, 3/12 :)

Hallonetsorbet, andra barnet, 6/12

• Hallonetsorbet

En idé om listan när alla har bf. Kan vi inte ändra så att det står december, alla datum och sedan våra användarnamn efter varje datum istället. Då är det lättare att hitta andra med samma datum för ju mer dagarna går ju fler kommer det bli i denna grupp.

Jag kan fixa den listan is eftersom jag är så jobbig och frågar om det.

Men tycker ni andra det med eller är det onödigt?

• Hallonetsorbet
    Malin Cc skrev 2015-04-04 08:20:08 följande:

Min stora fråga är ju hur tidigt vågar man berätta att man väntar första barnet?

Är ju bara i vecka fem och vill inte säga nått för tidigt . Hur tänker ni andra? :)

Vid första barnet berättade vi för min och mannens familj i v8 tror jag det var. Då hade vi fått göra ul och kunde även visa en liten bild på det. Sedan började jag berätta lite lite för några i taget. "Gick ut" med det officiellt i v16. Man MÅSTE ju inte berätta varken innan v.13 eller innan v.20 ens. Man ska ta det när det känns bra för en. Min närmsta vän vet om att jag är gravid, jag smsa henne samma dag som vi fick reda på det. Men annars kommer jag nog vänta ett tag innan vi har sett hjärtat slå.
  • Hallonetsorbet

Bf December 2015, fyll gärna på listan.

1/12 Maggadisch, andra barnet.
    2/12 Paxoo, första barnet.
    3/12 Emme, andra barnet.
    4/12
    5/12 Knasbollen81, andra barnet. Snobb, första barnet.
    6/12 nikki06, första barnet. mum2girls, fjärde barnet. Hallonetsorbet, andra barnet.
    7/12 Fantasy06, andra barnet.
    8/12 Misshjb, andra barnet
    9/12
    10/12
    11/12 Malin Cc
    12/12 
    13/12  
    14/12
    15/12
    16/12
    17/12  
    18/12  
    19/12
    20/12  
    21/12  
    22/12
    23/12
    24/12
    25/12
    26/12
    27/12   
    28/12  
    29/12  
    30/12  
    31/12  

• Hallonetsorbet

visst fanns det en sluten grupp på facebook för oss med kommande decemberbebisar? Hur hittar jag den? Jag känner att jag har lite svårt att hänga med här på familjeliv och allt som skrivs.

Svar på tråden BF december 2015 :-)