• Sookie85

BF december 2015 :-)

Hej på er!

Har nu gjort tre tester och alla är positiva, tog ett clear blue som visade 2-3 veckor:)

Är så glad då vi försökt blivit gravida i 2 år samt provat 2 försök med ivf. Vi tog en paus i julas och åkte utomlands nu i mars innan vi tänkte dra igång igen och då händer detta :)

Jag känner mig uppblåst och har spm en liten mensvärks känsla i magen.

Har räknat ut att BF blir den 7 dec :)

Kul om vi kan följas åt!

• Sookie85

Jag är i v 5. Allt känns så overkligt... Tokigt att det kan gå vägen när man inte tänker så mycket på det :) håller tummarna nu att allt går bra.

Vilken vecka är du i? Vilken klinik har du gjort ivf/fet? (Längtar14)

• Sookie85

Jag har nyss fyllt 30 år, bor i Dalarna. Ska ha 30-års fest idag, blir alkoholfritt för mig och säkert 1000 frågor på varför jag inte dricker! Har ni berättat för några?

• Sookie85

Tack ;) Ja velvet, men jag kör på alkoholfritt vin och kör en vit lögn att jag blivit utbeordrad på jobb imorgon bitti ????

Vad jobbar ni med?

Jag jobbar på behandlingshem och det kan vara rätt stökigt, är det för tidigt att berätta för chefen? Vill ju inte att ngt ska hända magen...

• Sookie85

Grattis och vad kul Joss82 :)

Tar och berättar för jobbet nästa vecka, så kanske de förstår varför jag tar det lite lugnare.

• Sookie85

Min mage är också uppsvälld, tycker det redan syns att jag är gravid men det verkar ju konstig!

• Sookie85

Bf December 2015, fyll gärna på listan.

1/12 Maggadisch, andra barnet.

2/12 Paxoo, första barnet.

3/12 Emme, andra barnet.

4/12

5/12 Knasbollen81, andra barnet. Snobb, första barnet.

6/12 nikki06, första barnet. mum2girls, fjärde barnet. Hallonetsorbet, andra barnet.

7/12 Fantasy06, andra barnet. Sookie85 första barnet.

8/12 Misshjb, andra barnet

9/12

10/12

11/12 Malin Cc

12/12

13/12

14/12

15/12

16/12

17/12

18/12

19/12

20/12

21/12

22/12

23/12

24/12

25/12

26/12

27/12

28/12

29/12

30/12

31/12

• Sookie85

Hade ju min 30-års fest idag (den var inplanerad innan jag visste att jag var gravid). Nu vet typ hälften av mina vänner att jag är det, allt för att jag inte drack en droppe alkohol!

Känns som att jag måste berätta för min mamma imorgon!

• Sookie85

Så, nu vet min mamma... Hon fick ett test i ett påskägg :)

Har ni berättar för era föräldrar? /vänner?

• Sookie85

Filious- hon blev glad :) fast det är tidigt!

Bara jag som är orolig för MF hela tiden? Svårt att koppla av...

• Sookie85

Första dagen på jobbet (behandlings assistent åt tonårskillar) den ena skrämde mig rejält idag så jag fick ont i magen, bör jag vara orolig?

Ringe min ivf-klinik idag och berätta att vi blivit gravida utan hjälp, de blev glada och bjöd in mig på UL om den 24/4 längtar!!

Ska kolla upp Facebook gruppen nu :)

Kram!

• Sookie85

Jag tror du kan göra vul (vaginalt ultraljud) från V8, det är då det lilla hjärtat har börjat slå :)

Vet inte vad det kostar faktiskt...

• Sookie85

Riskakor (lättsaltade) fungerar bra för mig då jag ofta mår illa mellan måltiderna... :)

Svar på tråden BF december 2015 :-)