• Malin Cc

BF december 2015 :-)

hoppar in här!

Jag plussade i morse och bf 11/12. :D

Ringde bm idag, bad henne redan då om jag kunde få ett tidigt vul för att se om några veckor att det är något där. Jag är verkligen super nojjig! Men hon vägra..

:)

• Malin Cc
    nikki06 skrev 2015-04-01 15:25:54 följande:

Grattis!!! 

Va tråkigt med det bemötandet, jag vet inte hur de gör med det tidiga vul för folk generellt sett. Jag var som sagt under utredningsbehandling så när den mottagningen har "interfererat" så vill de alltid kolla så att allt är okej eller om det ma, dubbelbefruktning etc. Men det är faktiskt konstigt att de inte gör det för alla, vet andra som fått göra vul i v 8 men inte gått på utredning, men det kanske var privat.. Hör man ett hjärtslag då ska chansen för missfall minimeras grovt, så känns ju mycket lättare att härda ut det första hindret med typ e månads marginal. Så dåligt att de inte ville ge dig ett! Undra om du kan kontakta någon annan, jag har som sagt väldigt dålig koll på det där.

Ja jag tyckte det var dåligt. Har hört flera som fått komma in för att verkligen få det bekräftat att det sitter och att det faktiskt finns nått där. Men jag skulle inte få komma in, utan bara om jag fick kraftig smärta och blödningar. Ska kolla upp om jag kan gå någon annanstans :)
  • Malin Cc
    Knasbollen81 skrev 2015-04-01 23:32:06 följande:

Knasbollen81, andra barnet, BF 5/12

nikki06, första barnet, BF 6/12

Snobi, första barnet, 5/12

Misshjb, andra barnet, 8/12

Maggadisch, andra barnet, 1/12

mum2girls, fjärde barnet, 6/12

Jag har bf 11/12 :)
  • Malin Cc

Min stora fråga är ju hur tidigt vågar man berätta att man väntar första barnet?

Är ju bara i vecka fem och vill inte säga nått för tidigt . Hur tänker ni andra? :)

• Malin Cc
    paxoo skrev 2015-04-04 14:43:25 följande:

Några som har cravings ännu? Sånt som man aldrig varit sugen på förr, för mig är det fanta, våfflor och vitlöksbröd! Är jämt sugen på det :)

Inga craving än, men humöret! Satt nyss och böla i 20 min över att en man dog i en krigsfilm... Bröt sedan ihop igen när en annan överlevde kriget och fick ett fint liv i frid.. Känslig om något XD

Men har en så extrem mensvärk i ryggen :(
  • Malin Cc
    längtar14 skrev 2015-04-05 07:07:49 följande:

Vad äter ni för vitaminer? Jag äter apoteket hjärtas kosttillskott för kvinnor. Är omega 3 bra? Har nämligen några som heter new omega...

Jag åkte och köpte Apotekets tillskott som heter gravid dagen jag plussade :)
  • Malin Cc

Jag hade en riktig skitkväll igår.

Slutade röka och drog ner något så extremt på både kaffe, te och läsk dagen jag plussade. Så har varit helt utan cigg, te, och endast druckigt knappa två koppar kaffe om dagen( dricker annars ca 7st!) .

Hade ont i huvet och ryggen, mådde illa, bölade för minsta lilla. Och mitt i allt fick jag för mig att jag var tvungen att ha popcorn! Hade vi det hemma? Nej självklart inte.. haha

Så sambon och jag hoppar in i bilen, åker runt hela stan eftersom alla stora butiker hade stäng. Sista stoppet blir Statoil, letar som en idiot och känner hur tårarna kommer när jag inte hittar skiten!

Historien slutar väl helt okej eftersom kassörskan hittade två påsar och jag slutade böla..

Så abstinens eller cravings.. Liten blandning av både och kanske :'D

• Malin Cc
    MuM2girls skrev 2015-04-05 09:25:37 följande:

Jag har ett par st denna är favisen

Vad heter den? :)
  • Malin Cc
    MuM2girls skrev 2015-04-05 09:25:37 följande:

Jag har ett par st denna är favisen

Vad heter den? :)
  • Malin Cc
    längtar14 skrev 2015-04-05 07:41:22 följande:

Längtar efter och få gå och handla saker vagn har vi redan då vi köpte en nära väns. Vi köpte den tidigt, tyvärr så fick vi missfall några veckor senare. Men men vi lät den stå, orkade inte hålla på o sälja den just då. Är en emmaljunga duo classic från 2012, använd i 1,5år.

Vad gillar ni för vagnar?

Jag är helt tokkär i bugaboo Buffalo. Vill ha en med vit sufflet <3
  • Malin Cc
    velvet skrev 2015-04-05 10:35:29 följande:

Malin Cc - vi funderar också på en sån! Eller en Cameleon 3. :D Vi hade en Cameleon 2 till dottern och vi ÄLSKADE den. Det lär bli en Bugga hur som. ;)

Dom är ju toksnygga! Längtar tills vi ska köpa våran ^^
  • Malin Cc

Vart i landet bor alla och hur gamla är ni?

Bor i Eskilstuna och är 22 år. Någon som bor i närheten? :)

• Malin Cc

Jag har inget illamående på morgonen, men börjar må smått illa av söta saker och kaffe, någon mer som märkt skillnad på aptiten?

• Malin Cc
    Julibebisen12 skrev 2015-04-05 19:41:03 följande:

Hade blivit citerad men hittar inte inlägget :(:(

Jaja

Hur går det för er alla???

Just nu är jag bara trött och tuttarna ömmar som fan

Känner inger alls i magrn, ttror jag iallafall. Ibland känns det något på vänster sida så ver inte om livmodern ligger åt det hållet. Är inte molvärk. Eller kanske :P

Så extremt trött hela dagarn, värk i svanken som svag mensvärk. Kan må smålöks till och från efter jag druckigt kaffe eller ätit viss mat.

Och en härlig sak till jag fått....... Svamp... Rätt mild med ändå,usch, inge kul :(
  • Malin Cc
    MuM2girls skrev 2015-04-06 15:15:36 följande:

Om någon vill vara med i en december bebis grupp på Facebook lägg till mig som vän så får ni vara med:)

Helt frivilligt såklart:)

Rozanna Pettersson

Jag tar bort er som vän sen när ni är tillagda :)

Jag vill vara med , bara du gör gruppen hemlig så ingen ser vad man är med i :)
  • Malin Cc
    joss82 skrev 2015-04-06 17:07:01 följande:

Vi har inte berättat för någon än, utom för en liten mamma-fb-grupp som jag följt ganska länge nu. Så mysigt att hålla det bara för oss själva ett tag! Men tror inte jag kommer kunna hålla mig särskilt länge. Ska upp till mina föräldrar om tre veckor (de bor en bit bort) så de får veta då. Svärföräldrarna förmodligen lite tidigare och ett par av mina närmaste vänner och min syster kommer nog få veta det inom kort... Har ni någon särskild idé kring hur ni ska berätta? Jag funderar på att köpa en vit body och skriva mormor/morfar på. Inte så originellt kanske...

Jag och svärmor ska iväg på en shoppingtur om någon vecka. Kommer vara i vecka 9 då och då får hon ett "presentkort "på ett barnbarn :)

Resterande familj och vänner får vänta till vecka tolv :)
Svar på tråden BF december 2015 :-)