Inlägg från: frida1991 |Visa alla inlägg
  • frida1991

BF december 2015 :-)

Hej! Hoppar in här med. Är i v.6 och ska ha i slutet av nov/ början av december. Oplanerat men vi är så klart jätteglada! Vill inte låta negativ men är lite orolig för mf... Har tagit test som tydligt visar att jag är gravid. Är

Trött , ömma bröst men mår bra annars. Hade liksom behövt ett mer konkret bevis på att det finna något i magen. Tycker bara jag hör om mf... Är ni oroliga?

• frida1991

Ja det är mitt första!:) ja jag försöker att tänka så, man ska inte googla! Ska göra ett tidigt ul i v.8 bara för att få se fostret och hjärtat.

• frida1991

Jag har också värk som sitter i ca 10 sekunder lite då och då. Antar att det är normalt.

• frida1991

Hej tjejer! Jag känner mig så matt och energilös. Håller på att svimma när jag står upp för länge. När jag skulle duscha blev det helt svart för ögonen och fick lägga mig ner. Hänt ca 4 gånger idag. Någon som vet varför?

• frida1991

Var på tidigt vul idag (v.7 går in i v.8 på torsdag) och fick se ett hjärta slå! Känner mig lite lugnare nu :)

• frida1991

Vad kul! Vi gick till en privat, man får betala men kändes värt för att stilla oron. Fick första bilden på lilla fröet.

• frida1991

Jag har varit hos min barnmorska och nej sex kan INTE skada fostret eller ge missfall!

• frida1991

Ja Gud mår illa 24/7. Speciellt vid dofter! Har bara spytt två gånger.. Fick lergigan comp utskrivet och började ta igår, hjälper en del!:) hoppas allt illamående går över vid v.12 som dem säger... Är i v.11 idag!

• frida1991

Känns helt plötsligt som mycket hets om kg hit och dit "jag har redan gått upp 4 kg" osv. Detta är inget jag mår bra av utan triggar bara igång. Klart man ska äta nyttigt och bra, men att räkna kg och få dåligt samvete när vi är gravida? Kan vi inte diskutera något roligare?:) kram

• frida1991

Velvet: absolut men så trött på att tjejers kroppar alltid ska handla om vikt och vad man får äta, inte ens när vi är gravida slipper man undan idealen och kraven på "hur man ska se ut" . Jag mår bättre när jag tränar och äter bra, så fort jag slutat må illa kommer jag göra det.

• frida1991

Snobi: absolut så länge det handlar om hälsan så ja! :) menade inte något negativt bara allmänt att det är tröttsamt med vikthetsen som kan ske även när man är gravid.

• frida1991

Här har vi en till som ska ha bebis! 4 dec är jag beräknad till. Här är bebisen i v.12, någon som är bra på att gissa kön?

Svar på tråden BF december 2015 :-)