• Filious

BF december 2015 :-)

En till som har plussat idag Glad BF 7/12 om allt går vägen då

Tredje barnet för mig (redan haha)

• Filious
    Knasbollen81 skrev 2015-04-05 16:02:22 följande:
    grattis

Hur gamla är dina andra barn
    Tackar {#emotions_dlg.smile}

De är 4 och 2 år nu så det blir spännande med nästa,
    själv är jag 27år så vi har väl arbetat fort för att få ihop barnaskaran {#emotions_dlg.sunny}
  • Filious
    Zoorroo skrev 2015-04-05 17:35:29 följande:

Jag hoppar in lite försiktigt.. 

Har ännu inte plussat men jag är 200% säker på att jag är gravid. Om jag inte är det så har jag fått en akut dödlig sjukdom med tanke på hur jag mår. Glad Trött intill döden och fullständigt orkeslös. Mår illa hela tiden men har tack och lov inte kräkts.. Brösten ömmar så att bh:n gör ont. Krampar, spänner och gasar i magen. Jag kan nog vara rätt säker på vad som händer tror jag.. Glad

Jag har inte räknat exakt men jag tror att jag har BF i mitten på december..

Efter att ha läst hur problematiskt det varit för vissa så skäms man nästan för att säga att vi varken legat i eller försökt aktivt.

Men jag plockade ut min stav i höstas iaf. Sedan har det fått gå som det har velat helt enkelt. Och nu verkar det i allra högsta grad som det har tagit sig.

Eftersom jag aldrig har varit inne på det här med barn så kommer jag säkert att ställa en miljon korkade frågor. Ffa så har jag nollkoll på det här med förkortningar.

Till att börja med skulle jag gärna vilja veta vad VUL står för? :) 

Nått med ultraljud antar jag men vad står då V:et för?

Hur är det med barnmorska (bm- det vet jag.. Glad ) ? Får man lov att välja själv vem man vill ha?

Spännande, du får ta och göra ett test snart Flört

VUL är vaginalt ultraljud ( V = Vaginalt) och det kan göras tidigt i graviditeten för att kolla så att hjärtat slår osv
    Barnmorska har du rätt att byta om du inte känner dig bekväm/tillfreds med den du tilldelas. Det finns ju också privata alternativ i vissa kommuner om man vill så.

Några boktips har jag dock inte, man brukar översköljas med rätt mycket info innan förlossning ändå Glad
  • Filious
    Zoorroo skrev 2015-04-05 17:38:36 följande:

Har någon några bra tips på böcker att läsa? 

Eftersom jag är teoretiker så gillar jag att läsa mig till saker.

OCH, eftersom jag är kontrollfreak så vill jag gärna läsa mig till allt jag kan så ingenting kan överraska mig.. Tungan ute

Ber om lite ursäkt för svaret ovan , är onekligen trött och väck idag haha
    Biblioteken brukar ha en egen hylla för allt kring förlossning och barn att gör så där kan du kanske kolla. Boken Föda utan smärta har jag själv fått tips om iaf

• Filious
    Julibebisen12 skrev 2015-04-05 20:02:39 följande:
    Haha förra gången gogglade jag på förlossning på Youtube och kollade vad som skulle hända haha
    Min första förlossning var redan i v 35 så vi hade inte ens hunnit börja gå på föräldrakursen och allt sån förberedelse så vi vart lite tagna på sängen. Min barnmorska på förlossningen frågade mig vid ett tillfälle om jag hade krystvärkar och jag svarade att jag inte visste haha Cool
    Men bebis blev det ju ändå
  • Filious

Bf December 2015, fyll gärna på listan. 

1/12 Maggadisch, andra barnet. 
    2/12 Paxoo, första barnet. 
    3/12 Emme, andra barnet. 
    4/12 
    5/12 Knasbollen81, andra barnet. Snobb, första barnet. Filious, tredje barnet.
    6/12 nikki06, första barnet. mum2girls, fjärde barnet. Hallonetsorbet, andra barnet. 
    7/12 Fantasy06, andra barnet. Sookie85 första barnet. 
    8/12 Misshjb, andra barnet
    9/12 
    10/12 
    11/12 Malin Cc 
    12/12 
    13/12  
    14/12 
    15/12 velvet, andra barnet.
    16/12 
    17/12  
    18/12  
    19/12 
    20/12  
    21/12  
    22/12 
    23/12 
    24/12 
    25/12 
    26/12 
    27/12  
    28/12  
    29/12  
    30/12  
    31/12

• Filious
    Sookie85 skrev 2015-04-06 13:57:36 följande:

Så, nu vet min mamma... Hon fick ett test i ett påskägg :)

Har ni berättar för era föräldrar? /vänner?

yey vad kul Glad, hur reagerade hon?

Vi ska nog berätta rätt snart, tidigare har vi kört på efter 12 veckor men nu känns det som att man vill ha med de under hela resan
Svar på tråden BF december 2015 :-)