• Dakine

BF december 2015 :-)

Jag hoppar in här :) BF 4 dec 2015. 
    Gick in i v 6 i lördags, så v 5+3 idag. 

• Dakine
    längtar14 skrev 2015-04-07 10:10:13 följande:

Nu har molvärken börjat komma mer och mer.... Känns som om mensen ska komma när som helst och flytningarna får mig o springa på toa stup i ett...längtar bara till vul runt den 29 april...kommer vara ett nervräk innan dess

Känner exakt som du!!
  • Dakine

Är det någon mer än mig som är i v 6 och typ inte känner något förutom ömma bröst och lite växtvärk till och från?

• Dakine

Okej

velvet skrev 2015-04-07 15:29:39 följande:

Dakine - Här har du en! :) Det var likadant när jag var gravid med dottern.

Okej. Känns lite tryggare ????
  • Dakine
    Knasbollen81 skrev 2015-04-07 16:08:26 följande:
    Grattis och välkommen in här

Första barnet?
    Nej, är vårt andra faktiskt :) Har en son på 4,5 år. Försökt med det andra i snart 2 år! 
  • Dakine

Jag har också ca 20 kg övervikt och vill verkligen inte gå upp mer. Vill att barnet ska växa som det ska men att jag ska gå ner i vikt eller stå still ;)

• Dakine

Bokat in ett VUL den 27 april. Så himla nervös! Tänk om det inte finns något där !?

• Dakine
    Knasbollen81 skrev 2015-04-09 06:10:53 följande:
    Åh jag har VUL den 24 april- lika nervös!! Men om man ser ett fint pickande hjärta tror jag att jag kan slappna av mer
    Jag känner samma, när jag ser att det är något som lever då kan jag nog sluta oroa mig lika mycket. 
  • Dakine
    fantasy06 skrev 2015-04-09 06:38:14 följande:

Finns det någon speciell anledning att ni fått vul? Tycker det är många som skriver ni fått tid?

Nej inte någon speciell anledning. Jag går privat på VUL och får därmed också betala för det. Landstinget gör inga tidiga VUL om det inte är något speciellt. 

Jag är väldigt orolig, och vill därför göra ett. 
  • Dakine

VUL brukar man inte få göra via landstinget om det inte är något speciellt (som upprepade missfall, att man får en blödning, osv osv) 

Annars får man söka sig privat. Det brukar kosta mellan 500-800 kr före v 20 :) 

Svar på tråden BF december 2015 :-)