• Aurora82

BF december 2015 :-)

Hej på er.

Plussade i söndags på -2 bim. Så fortfarande väääldigt tidigt och vågar inte ringt tro på det än då jag idag går in i v 4. OM allt går vägen bör bf hamna kring 15 dec. Har fått en gulkroppscysta i ena äggstocken dock trodde dr på akuten inte att det ska innebära ngn fara för lilla ägget *hoppas hoppas*. Ont som i i helvete gör IAF cystan då den brustit. Men jag håller tummar å tår att det går vägen.

• Aurora82

Så fjantig en blir med ens. Jag plussade ju både i söndags och måndag (innan bim). Var tvungen testa nu igen med "eftermiddags urin". Nu visar även den en svagt plus :) Men oron för missfall finns ju där då jag bara är i vecka 4. Och har fortfarande såååå GALET ont av gulkroppscystan i äggstocken. Även om dr sa det inte ska vara ngn fara. Eftersom det ännu är så tidigt så vet Bara jag, min sambo och mun bästa vän om detta. Hon har inga barn och är inte gravid. Så även om jag har henne att prata med så räcker det liksom inte till. Har flera vänner med barn men vill inget säga i ett såhär tidigt skede. Känns liksom ensamt med ens

• Aurora82

Hur tidigt kan man göra ett vul? Och är det vaginalt ultraljud det står för? Samt vad kostar det om man gör privat? :)

• Aurora82
    aldriggeupp skrev 2015-05-16 13:15:24 följande:

Det var en fb grupp på gång, men blev inte av. Man kanske kan göra en lite senare när de flesta är runt v12?

Det finns en fb grupp. Vi som var med här från början är med (de flesta IAF). Decemberbebisar 2015. Dock är gruppen hemlig så vill ni gå med adda rozannarozanna Petersson så lägger hon till er
  • Aurora82
    MålaMittHjärta skrev 2015-05-19 19:01:41 följande:

Var nere på kliniken idag för ultraljud men det gick inget bra. Det var tomt och hon kunde se något som kanske var fosterliknande men det hade inte utvecklats. Fick remiss in till kvinnokliniken för ett ultraljud nästa vecka, men det känns verkligen helt kört nu Smiley frown Så nu ska jag bara vänta på blödningen ska starta....

Ni som har haft lutinus hur långt tid tar det innan det försvinner ur kroppen ?

Extra pissigt att vi måste vänta till augusti för att starta ett FET....

Men så jobbigt :( Hoppas du snart blir gravid igen! Vad är lutinus för ngt?
  • Aurora82
    Beya skrev 2015-05-20 10:18:49 följande:

Tror jag kommer få en pojk till för vi hade sex så ofta och prick på ägglossningsdagen och då är det större chans för en pojk

Fast detr ägget som bestämmer om det vill släppa in en pojk eller flock spermie. Utlösning ofta ökar andelen pojk spermier så visst, med fler simmare som är pojkar ökar sannolikheten. MEN det är ändå ägget som avgör ;)
  • Aurora82
    bebba83 skrev 2015-05-20 16:11:04 följande:

Dåligt resultat på kub idag.... jag va inte de minsta orolig innan. Tänk så fel ens magkänsla är ibland... usch nu e de tungt!

Usch, så jobbigt :( vad fick ni för resultat? Och kommer ni utreda vidare?
  • Aurora82
    bebba83 skrev 2015-05-20 17:03:25 följande:

På dom 2 andra avvikelserna fick vi 216 och 290 så de va ju ok. Allt under 200 räknas som risk. På downs syndrom fick vi 1 på 54. Låg länge å tittade på ultraljudet och bebisen va så pigg och rullade runt och vi va inte ens nervösa innan. ...så de kom som ett slagsmål i ansiktet. Nu e de 3 veckors väntan på fostervattensprov och sedan ytterligare 10 dagar för provsvar. ... hade jag inte haft flera missfall innan så hade ja nog vart lugnare men dom säger ju att ofta får man missfall för nåt e fel på fostret och nu när de väl tagit sig. .. ja då kan det va fel ändå. Alla säger att ja ska tänka positivt att 53 blir ändå friska så e de svårt. Mitt liv de sista åren är kantat med så mkt tragedi att ja snart kn skriva en bok. Det är svårt att hålla humöret uppe... på utredningen visade de ju att vi inte bar på några genetiska avvikelser å min sambo har 2 friska barn så inte trodde man de skulle gå såhär direkt. ...

Fy. Har du ngn plan för hur du ska göra med infon efter utredningenutredningen? Var och lämnade blodprov till kub idag. Ska göra ul den 3/6. Gud vad jag hoppas allt ska va bra! Snacka om att utsätta sig för massa oro att göra kub, samtidigt vill man ju veta
Svar på tråden BF december 2015 :-)