bebba83 skrev 2015-05-20 17:03:25 följande:
På dom 2 andra avvikelserna fick vi 216 och 290 så de va ju ok. Allt under 200 räknas som risk. På downs syndrom fick vi 1 på 54. Låg länge å tittade på ultraljudet och bebisen va så pigg och rullade runt och vi va inte ens nervösa innan. ...så de kom som ett slagsmål i ansiktet. Nu e de 3 veckors väntan på fostervattensprov och sedan ytterligare 10 dagar för provsvar. ... hade jag inte haft flera missfall innan så hade ja nog vart lugnare men dom säger ju att ofta får man missfall för nåt e fel på fostret och nu när de väl tagit sig. .. ja då kan det va fel ändå. Alla säger att ja ska tänka positivt att 53 blir ändå friska så e de svårt. Mitt liv de sista åren är kantat med så mkt tragedi att ja snart kn skriva en bok. Det är svårt att hålla humöret uppe... på utredningen visade de ju att vi inte bar på några genetiska avvikelser å min sambo har 2 friska barn så inte trodde man de skulle gå såhär direkt. ...
Fy. Har du ngn plan för hur du ska göra med infon efter utredningenutredningen? Var och lämnade blodprov till kub idag. Ska göra ul den 3/6. Gud vad jag hoppas allt ska va bra! Snacka om att utsätta sig för massa oro att göra kub, samtidigt vill man ju veta