Inlägg från: Lyckligajag |Visa alla inlägg
  • Lyckligajag

BF december 2015 :-)

Plussade idag! :) bf 11/12! Snälla bli december nu, kan gärna hoppa över sommaren ;)

• Lyckligajag

Jag har knappt inga symtom, mensen var sen och då fick jag en magkänsla att jag var gravid och det stämde ju :) nu märker jag lite molande värk i magen bara men känner inget annat. Har en magkänsla på att det är en flicka vi väntar också, min sambo bara skrattade när jag sa det, haha :) nu längtar vi till första ultraljudet :)

• Lyckligajag

Visst kanske det är lite tråkigt att fylla år i december men det är inget jag direkt tänkt på när vi började försöka. Jag är bara glad över att vara gravid och att vi ska få ett barn, finns dem som inte kan det och för dom skulle det nog kvitta om det var ett december barn eller juli barn.

Ska ringa mvc imorgon, när brukar första besöket vara?

Just nu vill jag bara berätta för alla i familjen men min sambo vill vänta lite så får vänta iaf två veckor sen vill jag berätta för alla och se deras reaktioner :)

• Lyckligajag

Kan man få göra tidigt vul på landstinget eller är det bara på privata man får det? Hur mycket det kostar isf? Kanske är olika från kommun till kommun. Finns ingen privat mottagningen här där jag bor. Vill bara se den lilla krabaten nu!! :)

• Lyckligajag
    EmmelieHSTD skrev 2015-04-09 16:36:35 följande:

Då hoppar även jag in här då :) plussade i måndags och har testat både tisdag och idag med. Starka plus samtliga gånger. Superglad för detta!! Och det blir första barnet för vår del. :)

Grattis!! Plussade i tisdags och första barnet för mig med! :)
  • Lyckligajag
    Zoorroo skrev 2015-04-09 17:47:15 följande:

Jag  förstår dig helt och fullt! Kontrollfreaket i mig tycker att detta är helt fel!! :) Man får väl helt enkelt knipa så man går över tiden ett par veckor.. Skrattande

Skämtåsido!! Hoppas ingen tar illa upp nu! Hjärta

Har också tänkt så. Visst är det kanske inte så roligt väder men tänk när solen kommer fram och alla härliga promenader man kommer ta! Jag ser inget jobbigt med att få barn i december, det ska bli jätte mysigt :) jag förstår precis vad du menar. Visst blir det jobbigt när barnet fyller 15 och 18 men man kommer över det och fyller år tillslut ( säger jag som fyller i januari ) haha.

Grattis till plusset! :):)
  • Lyckligajag
    EmmelieHSTD skrev 2015-04-09 18:03:37 följande:
    Grattis!! Så roligt smile2.gif när har du BF? Jag har enligt mina beräkningar 22/12.
    Tack :) grattis till dig med, så roligt! :) enligt mina beräkningar har jag bf 11/12 :)
  • Lyckligajag

På tisdag ska jag till mvc för hälsosamtal och sen är det inskrivning mellan v8-10. Har börjat äta folsyra nu iaf. Det känns så overkligt än men så verkligt, nu vill jag berätta för familjen men min sambo vill vänta minst två veckor till, bara lyda då, haha ;) har ni andra berättat och hur berättade ni? :)

• Lyckligajag
    Polly 98 skrev 2015-04-10 17:44:40 följande:

Hej tjejer... Idag kom illamåendet som ett brev på posten. Mått illa hela dan. Inte spytt utan bara känt mig "kvalmig" Hur mår ni andra?

Jag mår bra, lite molande värk från och till bara. Glad så länge jag inte känner något mer men antar att det kommer snart..
  • Lyckligajag
    Nathaplii skrev 2015-04-10 20:26:03 följande:

Heej! Äntligen ett plus på Stickan efter ca 1 års försök... BF en 1/12 , enligt olika sidor.

Detta blir vårat första barn. Tänkte att det kan vara lite kul att följa andra i samma period :) och läsa om era upplevelser kring att vänta barn:)

På måndag skall vi på inskrivning längtar såklart väääldigt mkt på detta..

Vad roligt, grattis!! :) väntar vårat första barn med, bf 11/12 enligt gravid appen :)
Svar på tråden BF december 2015 :-)