Inlägg från: Triomamman |Visa alla inlägg
  • Triomamman

BF december 2015 :-)

Hej tjejer :)

Jag vill först säga ett stort grattis till er alla :). Jag fick igår veta att jag är gravid. Det kom dock som en chock då vi skyddat oss och vi var helt färdiga efter våra tre barn. De senaste 30 timmarna ungefär har varit den största berg-och dalbana jag någonsin upplevt då vi stått inför ett väldigt svårt val. Men när jag lyssnat på min känsla så har jag insett att jag aldrig kommer klara av att genomföra en abort och har därför bestämt mig för att behålla detta barnet :). Mitt yngsta barn är en liten hoppsan och henne älskar jag lika mycket som de två stora :).

Jag är 26 (snart 27 år) och väntar alltså mitt fjärde barn och försöker nu vänja mig vid tanken på att jag är gravid igen och det känns skönt att jag redan nu känner glädje över det lilla livet som växer i min mage :).

Jag har aldrig fått ett vinterbarn tidigare så det är en helt annan tid på året för mig att få barn, vilket jag ser fram emot :).

• Triomamman
    Icnivad skrev 2015-04-08 16:54:40 följande:

Oj vad tröttheten hänger över huvudet på mig idag.

Och en konstig kombination av ständig hunger och ständigt illamående.

Sägs det inte att man ska kissa oftare när man är gravid? Jag har bara kissat en gång på hela dagen!

Just den frågan har jag ställt till mig själv mina första tre graviditeter :). Har aldrig tidigare känt behov av att kissa oftare tidigt i graviditeten, men denna gången måste jag gå väldigt ofta, ett väldigt nytt symtom för mig. Så av 4 graviditeter så har jag bara varit kissnödig oftare 1 utav dem :). Det är nog väldigt olika precis som med många andra symtom :)
  • Triomamman
    Fjärde barnet skrev 2015-04-11 06:10:12 följande:

Har plussat i onsdags med stickor från billiga tester men i morse tog jag ett test med clearblue och det visade + direkt. Det blir fjärde barnet om allt går vägen och BF borde bli 16 december. Det var planerat och plussade nu på första försöket kunde aldrig tro att jag skulle plussa direkt. Ännu är man inte säker på att man får behålla det. Runt vecka 12 kan man pusta ut lite. Mina symtom kom direkt att jag var gravid, känner mig trött, upplåst i magen, hungrig och har haft metallsmak i munnen flera dagar. Har sedan tidigare 3 flickor födda -08, -09, -13.

Å vad roligt! Stort grattis!!!

Denna graviditeten var inte planerad men jag Väntar också fjärde och har barn födda 08, 09 och 12. Så vi kan nog följas åt och stötta varandra i många frågor :)
  • Triomamman
    BowserSchnauzer skrev 2015-04-11 08:35:10 följande:

Vad roligt att läsa om er andra! Någon annan som nojjar lite till och från de perioder under dagen som symtomen försvinner? Jag har molvärk och "bröstvärk" lite till och från men sen när jag inte känt det på någon timme så kommer jag inte riktigt ifrån att tänka mf... (5+0 idag) Försöker verkligen ställa om mentalt och glädjs verkligen åt detta men mtp tidigare historia så känns det lite tidigt att ropa hej på något vis - även om jag faktiskt har mer symtom denna graviditet än tidigare som blev mf... Vad har ni andra för strategier för att hantera dessa känslor? Kram

Jag har tyvärr inget bra svar på denna frågan eftersom jag oroat mig för samma saker tidigare graviditeter och oron hänger kvar, likaså när barnet kommit till världen ;). Det man kan försöka intala sig själv är att det finns inget jag kan göra för att det ska gå på eller andra hållet, och man ska tillåta sig själv att vara gravid på riktigt när man fått veta det :).

Att symtomen kommer och går är väldigt vanligt och helt normalt :)
  • Triomamman
    Fjärde barnet skrev 2015-04-11 09:10:16 följande:

Triomamman: då har vi det väldigt lika, barn som är i samma ålder. Då kan vi följas åt genom graviditeten. Har du flickor och pojkar? Jag borde vara i vecka 4+3, vilken vecka är du i?

Jag har en pojke och en flicka :). Vad har du?

Jag tror att jag är någonstans mellan vecka 4+ och 5+. Iaf enligt veckoindikatorn på ett digitalt test jag tog igår. Men senaste mens hade jag den 14 Februari så går man efter det så skulle jag vara i vecka 8 men det stämmer inte. Tror att jag kanske behöver göra VUL för att veta mer exakt. Tror iaf att jag är beräknad någonstans mellan 8-15 Dec :)
  • Triomamman
    Vadvetjaaaaag skrev 2015-04-11 11:13:43 följande:

Idag har jag superont i äggstockarna typ. De drar å så :( å när ja går gör de ont. Någon annan som känt så?

Jag hade ganska ont igår tillsammans med molvärk. Det är mest troligt ligament som stramar och gör ont och inte äggstockarna :)
  • Triomamman
    Fjärde barnet skrev 2015-04-11 11:39:41 följande:

Triomamman: 3 flickor.

Vad roligt :). Har du någon känsla av vad det kan vara denna gången? Jag har en känsla av att det är en pojke :)
  • Triomamman
    Fjärde barnet skrev 2015-04-11 11:39:41 följande:

Triomamman: 3 flickor.

Haha, jag ser att jag redan är lite förvirrad av gravid hjärna :P. Jag skrev att jag har en pojke och en flicka men jag menade så klart en pojke och två flickor ;)
  • Triomamman
    sosso08 skrev 2015-04-12 12:26:47 följande:

Hoppar in här jag med. Plussade i tisdags och är väl i vecka 4+4 med bf 15/12. Är mitt andra barn, men är 5år sedan sist så känns som första gången igen :p

Är det någon mer som känner av otroligt mycket växtvärk? Minns inte att jag hade det sist, iaf inte så här.

Grattis till graviditeten! :)

Det verkar vara vanligare med växtvärk när man är omföderska. Detta blir mitt 4:e barn och jag har mer växtvärk nu än jag haft tidigare graviditeter. Första graviditeten hade jag nästan inget alls. Min BM förklarade att det är vanligt att det känns mer när man är omföderska för att livmodern växer lite snabbare i början :).
  • Triomamman
    Beya skrev 2015-04-12 18:49:24 följande:

Välkomna alla nya

Ni som har barn sedan tidigare när ska ni berätta för ert barn ska få syskon? jag vågar nog berätta förrän tidigast vid v. 13. Men kändes så dumt idag, min son frågade om jag hade bebis i magen! sa inget men förstår att han undrar för jag är så svullen om magen och jag är ganska nätt annars så det syns ju direkt på mig.

har svårt att dölja magen ens i stora pulsiga tröjor!

Jag skulle kunna berätta för barnen nu om det inte vore för att jag är rädd att sonen berättar det på skolan och det får inte komma ut i byn förrän jag berättat på jobbet efter v.12. Jag kan ju inte be min son ljuga. Men det är svårt redan nu ibland när man pratar om vissa saker nu som vi planerar, bland annat att byta bil och bygga ut huset, då får man tänka sig för när små öron lyssnar ;)
Svar på tråden BF december 2015 :-)