• anabana

BF december 2015 :-)

Jag hoppar också in här om det går bra? Jag plussade äntligen i morse, har försökt i nästan 3 år. I höstas blev jag gravid men det slutade tyvärr i missfall.. Så nu är det nya tag! Förra gången hann jag gå på det första hälsosamtalet hos barnmorskan. Behöver jag gå på ett till denna gången eller tror ni man kan hoppa över det? Det var ju bara information och den har jag ju redan fått.. ????

• anabana

Hej alla! Är nu i vecka 5 (4+3) men känner inte av ngt mer än att jag är extra trött på kvällen, och lite ilningar då och då i magen. Är det någon annan som inte heller känner av några direkta symptom? Blir lite orolig...

• anabana
    joss82 skrev 2015-04-13 07:10:25 följande:
    Jag bor också i Malmö, kul med en till :)
    Och jag bor också i Malmö!
  • anabana

Nu har jag ringt och skrivit in mig på Curakliniken! Har fått tid för första besöket och även för ul senare i juni. Känns lite mer verkligt nu! ???? hoppas nu att pyret vill stanna kvar!

• anabana

Nu har jag bokat in ett tidigt ultraljud i nästa vecka! Förra gången jag var gravid visade det sig i v 10 att där inte var ngt foster så jag känner att min oro är befogad i mitt fall.. Jag kommer att vara i v 8 (7+6) enligt mina egna beräkningar, då måste de väl kunna se om där finns ett foster? Eller vad tror ni?

Kram till er alla!

• anabana

Nu har vi fått se ett tickande hjärta på ultraljudet i v 7+6 och är så lättad!! Vilka har ni berättat för? Har ni berättat för era föräldrar?

• anabana
    velvet skrev 2015-05-06 07:24:18 följande:

Hej! Jag hoppar in här "igen", tror att jag skrev hej när vi precis plussat. :)

Väntar andra barnet (vi har en dotter född i september 2011) med BF någon gång i mitten av december.

För några dagar sedan fick jag se en liten som rörde sig med ett hjärta som slog så fint när jag gjorde VUL i vecka 8+0, vilken lättnad det var! Det var en fertilitetsläkare som utförde undersökningen och enligt honom så är risken för missfall när allting såg bra ut nu endast mellan 2-3 % och har alltså sjunkit avsevärt. Jag väljer att tro på honom. ;)

Vi har berättat för några vänner men väntar med jobbet, föräldrar och dottern tills efter KUB är gjort i vecka 13.

Åh vad skönt att höra! Det var det jag funderade på, hur stor risk det är att det händer ngt när man sett att allt såg normalt ut i v 7-8...
  • anabana

Usch, nu i eftermiddags fick jag helt plötsligt en kraftig blödning, blodet rann längs med benen och lite av vad som såg att vara slemhinna kom ut. Gick precis in i v 12 (11+0). Ingen smärta alls och nu har blödningen typ stoppat. Ringde kvinnokliniken men de sa att jag skulle vänta och ringa min barnmorska i morgon för de kan ändå inte göra ngt. Får jag jätteont skulle jag ringa igen... Vet inte hur jag ska göra, finns det ngt hopp??

• anabana
    Misshjb skrev 2015-05-27 17:52:43 följande:
    Usch vad jobbigt. Har du gjort vul innan? Jag tycker att du ska åka in och kolla upp för att stilla oron
    Vi gjorde ett vul i v 7 och då såg allt fint ut med ett tickande hjärta... Och allting har känts som det ska, med morgonillamående och ömma bröst... Råkade ut för en ofostrig i höstas, men det kom med smygande, och alla symptom hade avstannat innan så jag kände det mer på mig...
  • anabana
    Lyckligajag skrev 2015-05-27 18:15:02 följande:
    Samma sak hände mig idag.. När jag stod i duschen började blod rinna längs benet och det blödde väldigt mycket, ringde in och ska ringa tillbaka vid 7. Hoppas jag får åka in då, så jobbigt att inte veta. Är i vecka 11+4. Kom ut en klump när jag var på toaletten med så hoppet är inte så stort för mig.
    Hur har det gått för dig? Jag har slutat blöda, jag hoppas ju så innerligt att bebisen är OK men tänker direkt på missfall.. Kram på dig
  • anabana

Hej! Jag får så ont i sidan när jag cyklar, känns som håll, fast värre.. Ngn som känner samma? Är i v 27 nu...

Svar på tråden BF december 2015 :-)