Inlägg från: petronellla |Visa alla inlägg
  • petronellla

BF december 2015 :-)

Hej, jag plussade för 2 veckor sedan, enligt gravidappen är jag i v.7 (6+2). Är mitt första barn och första graviditet. Är jätte lycklig men samtidigt livrädd för att de inte ska gå vägen. Mår just nu pyton med starkt illamående kvällstid och när jag åker buss,bil och tåg. Vill skrika ut till hela världen att vi väntar barn meeen försöker hålla de hemligt. Men hoppas kunna prata o jämföra med er andra här som är i liknande period:)

• petronellla
    Dakine skrev 2015-04-11 19:19:36 följande:

Jag gick in i v 7 idag och illamåendet kom som ett brev på posten inatt! Inte kul alls... Är vårt andra barn, men tog nästan 2 år denna gång! Så jag är rätt orolig också och kan inte riktigt glädjas. Hoppas såklart att allt ska gå bra. Har även en övervikt på typ 20 kg så vill inte gå upp nå i onödan. Hur tänker ni andra kring det?

Men är det normalt man bara mår i,la hela tiden och är jätte trött menman kräks inte?

Jag har en övervikt på ca 8 kg, har redan ökat 2 kg men tror det är för jag äter konstant ch för trött för att röra mig. Har dock läst i alla gravidböcker att de med övervikt inte går upp lika många kilon som de med undervikt. Däremot går alla upp och de bästa är att tänka att du ska gå upp i vikt då mår ditt barn bra, övervikt som är kvar får du ta tag i sen och att äta nyttigt ändå för barnet behöver minielefanter och vitaminer.

Just nu är de inte svårt för mig att äta varierat, tarmarna har gått på strejk och ger mig gaser till tusen och hård mage. Därför äter jag nu mycket fibrer i form av grönsaker, fröer och frukt som hjälper.
  • petronellla
    Floyder skrev 2015-04-12 00:14:08 följande:

BF den 17 december. Någon i Skåne här?

Hur hittar jag Facebookgruppen?

BF 2 december och boende i Kristianstad. Var i Skåne finns de fler blivande mammor?
  • petronellla

[quote=75148626][quote-nick]fantasy06 skrev 2015-04-12 16:40:15 följande:[/quote-nick]

Jag bor med i Kristianstad :) bf enligt uträkningar 7/12.

[/V

Vad roligt, är ganska nyinflyttad i stan så inte så många i min omgivning som är föräldrar att prata med

• petronellla
    fantasy06 skrev 2015-04-12 17:18:55 följande:

Hur gammal är du? Jag har bott här hela mitt 32 snart 33 åriga liv :) har en pojke som fyller 9 i år. Men det är mitt o sambons första barn tillsammans.

Är 28, snart 29 detta är vårt första barn
Svar på tråden BF december 2015 :-)