Inlägg från: Elisabeth83 |Visa alla inlägg
  • Elisabeth83

BF december 2015 :-)

Vi har oplanerat fått ett plus på stickan så hoppar in här. Ska till sjukhuset imorgon så får vi se om de kan komma med mer info om hur långt gången jag är. Skulle tippa på 6-8 veckor. Är så chockad just nu. Vet heller inte om vi ska behålla men tror inte jag klarar abort.. 

Älskar mitt sötaste lilla Z!
  • Elisabeth83

Jag var och gjorde vul igår och det fanns en blood clot i livmodern också vilket kan leda till missfall. Någon som varit med om det? Har haft spottings sen igår som gyn sa kan bero på blodproppen. Annars var det för tidigt att se hjärta. Är i v 5+0 enligt UL och 5+4 enligt mig. 

• Elisabeth83

Min mage bråkar som bara den och illamående som hänger i dagen igenom. Inget som hjälper. Har ni tips på mat som är bra att äta?

• Elisabeth83

Min läkare sa att jag kan träna på som vanligt! Var på Vul idag och såg hjärtat picka. var i v. 6+6 enligt vul men 7+4 enligt mens så BF någon gång mellan 6 -12 Dec. Kan det skilja så mycket som en vecka eller är embryot för litet?

• Elisabeth83

Jag är 32, bor i San Jose, Kalifornien. Har BF 6 December.  (tredje barnet varav 2:a som kommer födas här i USA). 

• Elisabeth83
    PrinsessanNova13 skrev 2015-04-26 03:40:36 följande:
    Grattis :) Va kul !
    Vid min förra graviditet hade vi en i "gruppen" som också bodde i USA :)
    Hur funkar det hos er,får man betala något eller ingår det som här i Sverige med ultraljud,förlossning/snitt osv ?
    Tack. Grattis själv ;)  Det finns en massvis med svenskar här i USA så jag är inte förvånad :)  Maken har en bra försäkring via jobbet. Vi betalar dock en del varje månad för den, typ 300 dollar för medical. Så all mödravård täcks av den försäkringen inkl ultraljud och blodprover. Själva förlossningen däremot fick vi ge ca 200 dollar för sist. Det var väl ungefär det vi fick ge när jag födde i Sverige också. Har man ingen försäkring dock då får man stå för allt själv. 
  • Elisabeth83
    SsJj skrev 2015-05-03 16:45:16 följande:

Hej! Jag tänkte också hoppa in lite smått. Plussade för två veckor sedan. Går in i vecka 7 idag (6+0) och är beräknad runt den 27/12. Vi (min sambo) har varit lite inne på abort då det inte är riktigt tillfälle för ännu ett barn just nu. Vi har två flickor som fyller 2 och 4 i sommar. Fast nu känns det som vi har börjat smälta det hela och börjat acceptera. Det känns verkligen inte rätt att göra abort och jag har varit med om ett MA emellan mina flickor och det vill jag aldrig mer behöva gå igenom "frivilligt"..

Jag har mått bra med båda mina flickor. Symtom från vecka 8-12 ungefär och sen hemsk foglossning mot slutet annars mått hur bra som helst.

Denna gången däremot mår jag fruktansvärt. Jag har konstant huvudvärk och illamående sedan flera dagar tillbaka. Är yr. Svettas. Kissar ofta. Konstant trött. Humöret är hemskt, gråtit mycket. Blir andfådd av ingenting. Svullen. Massor av finnar. Ja alltså typ ALLT och det är en plåga!

Ska ringa mvc imorgon och boka tid för inskrivning och kub och även se om jag kan få ett tidigt ultraljud. :)

Är i samma situation. Mina tjejer är 5 och 3.. har nog inte smält alltihopa än.. 
  • Elisabeth83

Vi försökte prata igenom det men med mina hormoner gick det inget vidare.. och efter att ha sett bebis på VUL så kändes det så svårt. Nu har vi inte pratat om det alls så vi har nog bara accepterat läget i det tysta. Är i v. 9-10 så det känns definitivt som att beslutet skulle ha tagits tidigare. Typ direkt.. 

• Elisabeth83

Hej alla! Har inte varit så aktiv här inne. Finns det en FB grupp för dec-bebisar? Är den aktiv?

Vi har en bugaboo donkey sedan innan men är sugen på något nytt tror jag! Kan inte bestämma mig :)

Svar på tråden BF december 2015 :-)