• Tove2015

BF december 2015 :-)

Jag vill också gärna vara med!

Plussade i går efter att jag kännt på mig att nånting var "på gång" i några dagar. Enligt appen blir BF 15/12 och vi är sååååå spända/oroliga/glada/förväntansfulla. Mycket känslor helt enkelt. Första barnet och jag verkar ha blivit gravid på absolut första försöket. Men nu är jag så orolig över att allt ska gå vägen... Man har ju läst så mkt om missfall men vi får ta det dag för dag helt enkelt :)

Symptom so far är svullna ömma bröst, svullen mage och en stickande/pirrande känsla längst ner i magen. Annars mår jag bra och är pigg, körde ett lugnare gympass och det gick bra.

• Tove2015

Hur har ni gjort med att berätta för nära familj/vänner? Vi valde att berätta för blivande mor/far förälder och våra syskon då vi tänkte att hur det än går (oron för missfall) så kommer vi vilja ha stöd från dom. Vi väntar dock med att berätta för alla vänner, även om det är sååå svårt att hålla sig.

Ang. alkohol som många undrar över har jag iaf träningen att skylla på. Tränar mkt och de flesta vet att jag ofta tackar nej till alkohol och krogen så det känns skönt att inte behöva tänka på det. Är mest orolig för illamåendet, mår än så länge bra men det är ju så tidigt i graviditeten än (vecka 6) men arbetar med öppna livsmedel och skulle bli hemskickad på en gång om jag behövde kräkas på jobbet. Hur ska jag då övertyga dom om att jag inte har magsjuka utan att behöva berätta att jag är gravid?

• Tove2015
    TessOphira skrev 2015-04-17 18:41:25 följande:

Har ni berättat för folk än? Nyfiken :)

Vi har berättat för våra syskon och föräldrar, tänker oss att vi kommer vilja ha stöd av dom även om det inte skulle bli någon bebis. Vi kommer nog berätta för de absolut närmaste vännerna snart också, skulle inte kunna dölja ett missfall för dom hur som helst.
Svar på tråden BF december 2015 :-)