• Myran88

BF december 2015 :-)

Hej!

Jag plussade helt oväntat i söndags. Vi har försökt bli gravida i snart tre år och precis när alla tester och allt är klara inför ivf så händer det. Tar ett graviditetstest för att som vanligt utesluta graviditet (då jag typ gett upp hoppet) och så visar det positivt!!! Glädjen är obeskrivlig men ganska snabbt inpå kommer rädslan för missfall. Efter allt kämpande, längtande och väntan på ett plus är jag livrädd att det inte ska gå vägen. Men nu har jag bestämt mig. Jag kommer planera framtiden och vara glad för detta! Med risk för att bli ledsen men den risken får jag ta. Nu ska här njutas. Enligt egen beräkning har vi vd 23/12 2015. Ska på inskrivning på onsdag.

• Myran88

Grattis och lycka till... Förstår att det är dubbelt, men vilken glädje om det går hela vägen. Jag håller tummar och tår för er!

mammmiamaria skrev 2015-04-20 20:04:36 följande:

Hej på er!

Det är med lite blandade könslor jag skriver mitt första inlägg här. Jag och min man är gravida i V8+0 idag och det är (förhoppningsvis) vårt första barn. Vi har 6 år och 3missfall och ett utomkvedshavandeskap bakom oss så våra chanser är inte jättestora. 55% säger dem. Men denna graviditeten känns på något sätt tryggare. Jag är sjukt trött hela tiden och sen denna veckan är jag illamående och jag kan inte ens dricka kaffe längre. Så har jag aldrig mått tidigare. Det är ett gott tecken.

Men nu är vi här iallafall och vi håller alla tummar att det blir en liten i December!

• Myran88

Jag var på tidigt VUL igår då det konstaterades att BF var 23/12 och inte 19/12 som jag tidigare trott. Han konstaterade graviditeten men kunde inte se ett hjärta än. Ska man inte se hjärtslagen i vecka 5+6? Han sa att det inte börjat slå än... Bör jag vara orolig?

Känner mig för övrigt löjligt glad (gråtmild och tacksam, inte jättelikt mig), mår lätt illa, har sjukt ont i brösten och somnar kl 21 (dödstrött väldigt tidigt för att vara jag) på kvällen. Och måste upp på natten och kissa. Känner mig lite snurrig och sjukt hungrig. Har gått upp två kg trots att jag tränar en hel del men kan tillägga att jag ätit osunda mängder godis också, måste sluta att ge efter för frestelserna som är extra många nu. Suget lämnar mig aldrig! Alla dessa känningar gör mig dock glad - tänk att det växer någonting i mig som får mig att må såhär. Fint.

• Myran88

Till alla er som likt mig kräks och mår illa: LERGIGAN COMP. Livet har återvänt. Känner mig pånyttfödd. Helt fantastiskt. Från miserabel, orkeslös och ofräsch till pigg, kry och glad.

• Myran88

Gå till läkaren och säg att ni mår illa och kräks! Så får ni säkerligen lergigan COMP utskrivet. Några fler förstagångsföderskor från Stockholm i denna tråd? Jag har BF 24/12 (stackars barn;)).

• Myran88

Velvet Vi bor i Vasastan. Var bor ni? Hur många har du sedan tidigare och hur gammal är du? :)

Svar på tråden BF december 2015 :-)