BF december 2015 :-)
Jag vill hoppa in här.
Har bf den 28/12 så jag har precis fått reda på det ????
Jag vill hoppa in här.
Har bf den 28/12 så jag har precis fått reda på det ????
Jag är bara lite tröttare och lite mer hungrig. Annars mår jag prima :)
Jag fyller 30 i september och bor i Ljungsbro.
Berättade för min mamma idag, hon skrek rakt ut och började gråta! Tror någon längtar efter att bli mormor! Så skönt att berätta för någon:) nu får man bara hålla alla tummar och tår att det denna gång går hela vägen!
Någon mer som berättat?
Jag skulle gärna ha en tråd för oss som väntar syskon, då man har lite andra funderingar och frågor än vid första barnet.
Bebisen ville inte stanna kvar.
Har läst allas inlägg här och skänker alla mina varmaste tankar till er som går i orostankar. Men måste få fråga... är jag den enda här som inte konstant oroar mig för missfall? Jag har bestämt mig för att njuta utav denna tid (njuta av det man kan mellan alla kräkningar och könsloutbrott) men inte oroa mig i onödan, för det framkallar så mycket stress som kroppen verkligen inte behöver nu.
Man börjar ju tänka på allt praktiskt, även fast man kanske ska vänta några veckor!
Men ni som redan har barn, kan ni rekommendera någon/några barnvagnar och har ni några köp ej detta varningar?
Vill bara säga tack alla för alla svar! Åkte upp till akuten inatt efter jobbet vid kl två och kom precis hem men det var värt varenda minut. Trots att alla symptom försvunnit och testet va jättesvagt och att jag har haft ont i ljumskarna och hon på kvinnokliniken trodde bebisen va död så fick jag nyss se en livs levande liten bebis med ett hjärta som slog jättefint! Har gråtit i flerq dagar och bara väntat på att få börja blöda men bebis såg jättebra ut och va ungefär i v 8 som jag också trodde! Nu kan jag sova gott
Om det är till någon tröst så åt jag lågkolhydratkost innan min förra graviditet men slutade när jag blev gravid.
Jag gick upp 15kg under graviditeten och tappade allt strax efter att dottern föddes.
Det är bara att ni börjar med det sen när ni har varit gravida färdigt ;)
Konstigt inlägget blev, postar igen...
För att knyta an till vikt-debatten..
Min förra graviditet gick jag upp mycket om enligt bm hade jag "en ovanligt stor mage". Fick ständigt kommentarer som "hej tjockis!" "Vad stor du är!" "Är du säker att det inte är två?!". Då menar jag varje dag. När man i flera månader får höra kommentarer om sin kropp från både kända och okända så vill man inte gå ut längre. Jag kände det som min kropp blev allmän egendom och alla hade rätt att kommentera den.
Till slut så fick jag ångest av att vistas ute bland människor, även familjemedlemmar. De två sista månaderna spenderade jag mest i vårt hus. Följde inte med på kalas eller andra tillställningar.
Vill med detta bara säga att var rädd om era ord. De kan såra väldigt mycket även om man säger det i all välmening. Den enda människa som sa till mig "gud vad fin du är!" istället för att kommentera min kropp fick mig att börja stortjuta.
Ut kom en femkilos klump som bidrog till den enorma magen!