miserable skrev 2015-05-10 15:10:20 följande:
Hej allihopa.
Jag är i v 9+5, blev gravid genom IVF. Jag mår inget illa och har inte gjort det än heller. Inga symtom förutom tröttheten! Gjorde UL 29/4 och där konstaterades av min vä äggstock var rejält svullen sen hormonbehandlingarna, det borde gjort "ont" men jag har inte känt nåt. Då fick jag även se bebisens hjärta slå :) nu har jag vul på Ons för att se om svullnaden lagt sig än. När jag läser om att så många andra mår så illa och ma inte själv känner något gör ju att man blir orolig. Har även hört att vi som blivit gravida via IVF har en "tuffare" graviditet att vänta då mer hormoner stått på spel? Visdt känns det konstigt? Borde jag inte känna mera?
Hej jag har gjort ivf med sonen som idag är 3 år och även hans syskon blev till via ivf som beräknas födas i slutet av dec. Min första graviditet var en dröm, inget illamående, kräktes inte och mådde bra. Var bara lite fogar som var jobbiga, men jag har aldrig hört att vi skulle få det tuffare.
Vad härligt att få se ett tickande hjärta, vi ska in om två veckor och längtar som tusan.
Hoppas svullnaden läger sig.