• marrann

BF december 2015 :-)

lundberg skrev 2015-05-01 20:26:41 följande:

Kan någon snälla hjälpa mig? Har de senaste dagarna kännt att alla grav symptom har försvunnit, mådde konstant illa onda bröst svullen osv men nu ingenting.. är dag i v 7+4 gjordenett nytt gravtest igpr morse och det visade ett jättesvagt plus. Från att ha vart jättestarkt för en månad sen, har kännt lite små ont i ljumskarna men inte så mycket alls och inte börjat blöda någonting. Ringde kvinnokliniken och hon sa att bebisen med största sannorlighet har dött men min kropp vet inte om det än.. är så ledseb ska dit på onsdag men orkar inte vänta så länge!! Någon som har vart med om samma någon gång???

Hon kan väl inte säga att bebis dött för att du har ont i ljumskarna? Jag har med ont i ena ljumsken, värker lite lätt. Men det är ju ett symtom man kan få, 
  • marrann
    lundberg skrev 2015-05-01 21:35:41 följande:

De va så hon sa, att när alla symptom bara försvinner och gravtestet blir svagare så är nog bebisen död. För det ska bli ett starkt plus i v 7-8 sen kan det mknska efter v 10 nånting

Hm okej det hade jag ingen aning om. Hoppas att de inte är så, håller tummarna<3 tycker de är konstigt du inte kunde få komma in direkt.
  • marrann

Hej, har läst era inlägg ett tag. Jag är själv gravid i vecka 6+4, men nästan alla ni verkar ju må så himla dåligt, jätte illamående och kräks. Själv mår jag lite illa ibland, sen är de bara tunga bröst. Annars är de lugnt. Finns ju många som mår bra under graviditeten men man blir så orolig när alla ni mår jättedåligt. Man tror ju att de är något fel på ens graviditet då. Förra gången mådde Jag helt okej, mådde rätt illa då men aldrig att jag behövde spy, de blev ett MA i vecka 10+1. Så man är orolig att eftersom man knappt har symptom att de är något som är fel. Får ju inget vul gratis här i Skåne. Inte förrän vanliga ul v19.

• marrann

Helt ärligt kan jag inte förstå varför man har större problem med ett visst kön. Kan tycka att säger man att man helst vill ha ett visst kön och har svårt att ta sig till när de visar sig att de är fel kön på ultraljud så blir jag lite irreterad. För finns så många som kämpar med att bli gravida. Själv kämpade vi i 14 månader efter vårt missfall. Ska man inte vara glad och överlycklig att man får vara en mamma? Vi har inte kollat kön för vi är överlyckliga över att vi har en bebis i magen och ska få bli föräldrar. Alltid känt att de som säger att de vill ha ett visst kön och helst inte det andra inte ska inte få äran att bli föräldrar. För allt handlar om uppfostran.

• marrann

Jag dömer inte vem som har rätt att bli förälder eller inte. Finns många i världen som inte borde ha barn. Var inte det jag menade. Jag menade bara att det kvittar vilket kön det blir, man ska väl vara överlycklig om det blir en pojke eller en flicka? Det finns utmaningar om de blir en tös och finns utmaningar om det blir en pojke. Men det finns många som säger att "nej ska jag ha barn så ska de vara en flicka annars tar jag bort den" och tyvärr är det många som gör så. Det är därför dem ibland inte vill säga könet på RUL i vecka 18 för då finns fortfarande möjligheten att avbryta graviditeten.

Svar på tråden BF december 2015 :-)