• DrDonna

BF december 2015 :-)

Hej! Ny i tråden. BF 2a barnet kring jul 2015. Bor i Lund om nån därikring vill följas åt?
    Har inte börjat må illa än men det kommer nog snart :)

Ha det gott!

• DrDonna
    Pyret 85 skrev 2015-04-29 19:58:54 följande:
    Själv bor jag i Kävlinge.
    Det är ju runt knuten :) Allt väl? Är det första barnet? 

Jag ska till MVC o skriva in mig idag, de kommer säkert komma fram till ett annat BF än jag då jag har 33-dagars-cykel, men det känns bra o få en kontakt på MVC om det skulle vara något. Min gamla barnmorska har slutat så jag ska komma till en ny, men det blir säkert bra. 
    Glad Valborg!
  • DrDonna
    Pyret 85 skrev 2015-04-30 14:26:57 följande:
    Jodå lite illamående och ont i rygg och ömma bröst. Nä det är andra barnet för mig. Tar just nu en dag i taget och vågar inte hoppas för mkt efter 3 mf.
    Det kan jag verkligen förstå. Hur gammal är storasyskonet? Jag har en 3 årig kille, han är ju sådär sugen på syskon, men interagerar väl med vänners bäbisar så jag tror det kommer gå bra :)
  • DrDonna
    tjugofjärde skrev 2015-05-02 09:08:16 följande:
    Det är effexor/venlafaxin, rena rävgiftet att sätta ut säger dem. Började nedtrappning för ca 2 veckor sedan..från 150 till 75 och låg på den dosen 1 vecka och sedan 75 till 0 och har nu varit medicinfri snart en vecka.
    Det är en väldigt snabb nedtrappning! Inte konstigt att du har symtom! Hoppas det blivit bättre annars kan det vara värt att börja på en liten dos igen (finns ju 37,5:or) o ta det lite lugnare. Lycka till!
  • DrDonna
    Pyret 85 skrev 2015-05-02 09:39:22 följande:

Jag är så extremt trött hela tiden. Vilade 2 gånger under dagen igår och ändå sov jag mellan 21:30-9.00 i natt. Helt galet!

Låter ju skönt :) Hoppas det går över snart, har du mycket o stå i på dagarna?

Själv har jag tentaplugg som jag verkligen verkligen vill klara av! Måste klara tentorna för att få sommarjobba och har fått ett jobb jag verkligen vill ha så det är bara o kämpa på, som tur är har jag inte börjat kräkas än. Mår bara lite illa på förmiddagarna vilket löser sig om jag äter varannan timma. Peppar peppar!
  • DrDonna
    anabana skrev 2015-05-05 16:51:30 följande:

Nu har vi fått se ett tickande hjärta på ultraljudet i v 7+6 och är så lättad!! Vilka har ni berättat för? Har ni berättat för era föräldrar?

Föräldrar, nära vänner men inte sonen än, men det kommer nog ut snart, går ju omkring o småäter hela tiden o mår illa så folk har börjat undra hur det är med mig o så :D
  • DrDonna
    Misshjb skrev 2015-05-06 17:45:12 följande:
    Hoppas det stämmer. Har hört att när moderkakan ska ta över är extra känsligt läge i v11-12. Hoppas mer på din läkare än på min bm:)
    Vad är det moderkakan ska ta över i v 11-12? (Har jag missat nåt?!)
  • DrDonna

Jag säger alltid 6+4 istället för "i 7e veckan" för då lurar jag mig inte att jag gått längre än vad jag har :) Har en rätt rolig app som heter pregnancy +, vad har ni för appar? Några tips?
     :)

• DrDonna
    BowserSchnauzer skrev 2015-05-07 19:28:50 följande:

Jag använder appen Pregnancy+, tycker att den har bra bilder. Bra info om vad som händer i de olika veckorna också.

Någon annan som känner av illamående under hela dagen, åh känns rätt jobbigt nu. Har inte behövt kräkas men hulkar varje morgon när jag behöver öppna kylskåpet. Vill spola framåt så jag kan lämna detta bakom mig... (8+5)

Jupp. Det är värst på morgonen/förmiddagen och kvällen innan jag ska sova men ligger o pyr hela tiden. Har precis "beställt" lergigan från barnmorskan så ska till apoteket imorgon (om de hunnit fixa recept annars blir det måndag). Det hjälpte inte förra graviditeten men kanske hjälper nu, annars får jag be om primperan. Är ju jättebra planerat o må som mest illa under tentaplugget... :P
  • DrDonna
    Pyret 85 skrev 2015-05-08 06:27:05 följande:

Haft två tråkiga drömmar i natt. I den ena hade jag börjat blöda och i den andra gjorde jag vul och då hade där aldrig varit något foster. Hua hoppas inga sanndrömmar!!

Nä det låter som sånt man drömmer för o hantera sin oro! Själv drömde jag att jag hade världens lättaste förlossning och sen frågade jag min man om könet o då sa han "oj det glömde jag kolla" :)

Är det bara jag som blir väldigt pilsk när jag är gravid och drömmer mkt heta drömmar? Förra grav kom jag i sömnen för första ggn ever....
Svar på tråden BF december 2015 :-)