• P82i

BF december 2015 :-)

BF 17 Dec med ett litet IVF barn :) mitt första plus och många års kämpande :)

• P82i

Hej allihopa.

Jag är i v 9+5, blev gravid genom IVF. Jag mår inget illa och har inte gjort det än heller. Inga symtom förutom tröttheten! Gjorde UL 29/4 och där konstaterades av min vä äggstock var rejält svullen sen hormonbehandlingarna, det borde gjort "ont" men jag har inte känt nåt. Då fick jag även se bebisens hjärta slå :) nu har jag vul på Ons för att se om svullnaden lagt sig än. När jag läser om att så många andra mår så illa och ma inte själv känner något gör ju att man blir orolig. Har även hört att vi som blivit gravida via IVF har en "tuffare" graviditet att vänta då mer hormoner stått på spel? Visdt känns det konstigt? Borde jag inte känna mera?

• P82i

Rättelse.

Åt mycket stark lakrits i Fredags som kroppen reagera på kom jag på, då mådde jag dåligt och trodde jag aldrig mera skulle bli bra ;) men det gick över på ett par timmar

• P82i

Tack målamitthjärta, då kan man ha sån tur alltså :)

Vi har kämpat med IvF och på g hand i sammanlagt 3,5 år så jag har svårt att tro att det kan vara så här "lätt" efter allt kämpande. Men kom på nåt mer nu. Jag har ju faktiskt som en nerv som kommit i kläm på skinkan, den kastar ut ilningar typ hela tiden i vissa rörelser. När jag böjer mig ner eller sträcker på mig. Men det är väl knappast ett grav tecken??

• P82i

Vad skönt för oss som får må bra :)

Jag har tungt industrijobb. Tuffa arbetstider, indragna helgdagar, 25 kilos lyft i stort sett hela tiden och ett jäkla hårt cementgolv att gå på. Oj hur lät det där? Gnäll :) målet är att klara av det så länge som möjligt, men kommer nog ansöka om att gå hem 2 månader innan. Annars är det nog bra för kroppen att vara igång och jobba om man kan. Märker direkt när jag är ledig att det blir stillasittande!

• P82i

Hej.

Jag var på mvc för inskrivning idag. Inga konstigheter förutom lågt blodtryck (90/50) . Där framgick oxå att jag äter rökt påläggsskinka ( tunna skivor) till mina mackor. Hon bad mig kolla att den verkligen var varmrökt så att jag inte äter kallrökt. Det ska stå på förp sa hon. Kan inte få fram den infon på vare sig förp eller google. Någon som vet? Det jag får fram verkar vara att allt i sverige i påläggsväg är i stort sett varmrökt, men när hon gjorde en grej av det, gör ju jag i min tur en grej av det.

Trevlig helg :)

• P82i
    Jessicaalice skrev 2015-05-22 15:22:05 följande:

Enligt min bm ska rökt påläggsskinka vara varmrökt och därmed inga bekymmer att äta. Jag nojjade också som tusan över detta innan jag fick reda på hur det låg till! : )

Tack för svaret :)
  • P82i

Min bebis rör sig så mycket inne i magen att jag känner mig lätt åksjuk typ. Någon mer?

jag är i v27 (26+5) .

Svar på tråden BF december 2015 :-)