• Winny87

BF december 2015 :-)

Jag hoppas in här om det är ok?

Jag plussade i tisdags för första gången på 12 aktiva försöket. Tänkte ringa om utredning så fort min mens kom för hade mensvärk och fick minus så var helt knäckt men helgen gick men inte mens trots värken och jag kräktes men trodde det var magsjuka eller något.

Tisdagmorgonen gjorde jag ett test för att plåga mig själv lite extra när man redan var lite deppig hihi men fick två streck och var tvungen att kolla bruksanvisningen för det såg ju inte ut som jag var van vid hehe men digitala visade även sedan gravid 1-2 veckor så är nu i v.5+2 och bf tror jag är 17/12.

Jag är så otroligt lycklig även om illamående och mensvärken plågar mig men jag vet belöningen :)

Det ska bli så spännande!! :)

• Winny87

Jag har växtvärk, illamående och extrem trötthet och svårt att sova på nätterna.

Är i vecka 9 och läste att det är nu risken för missfall är stor då moderkakan tar över. Så lite orolig men försöker att inte tänka på det.

Nån mer än jag som redan har svårt att ha vanliga byxor då det trycker och blir obekvämt?

• Winny87

När jag jobbar långa dagar på jobbet har jag nu mamma byxor då jag sväller på eftermiddagen men på kort dagar envisas jag med mina vanliga då jag för inte så länge sedan köpte ny garderob efter att ha gått ner 15 kg men har redan gått upp 3 kg av dem hehe men nu är det värt att bli tjock för det var därför jag ville gå ner i vikt hihi

• Winny87

Det är väl klart man ska få prata om sin vikt för vi kommer gå upp alla en massa och innan den riktiga bebismagen har kommit känns det jobbigt att bara se tjock ut.

Det handlar inte om att gå ner i vikt utan om att få ventilera sina tankar. :)

Jag har jätte svårt med kläder nu då alla vet om att jag går eller gått på Viktväktarna och vill inte att det ska synas att jag börja bli tjock förens bebismagen kommer och jag kan berätta för alla att jag går upp i vikt på grund av att jag är gravid.

Tycker vi ska stötta varandra i detta forumet även om man inte alltid håller med eller har samma bekymmer. Vi kommer bli tjockisar och det är okey för vi ska bli mammor :)

Jag älskar min bebis och allt som hör till men måste få gnälla också hihi

• Winny87

Jag mår så illa och kräcks flera gånger om dagen. Har köpt åksjuketabletter men blev jätte dåsig av dem så vet inte vad som är värst? Funkar seaband? Nån som har något bra tips?

• Winny87
    Misshjb skrev 2015-05-14 08:24:39 följande:

Vi kommer göra kub pga att vi fick avbryta graviditet i v 23 sist. Vi gjord kub då också med mycket låg risk och felet på vår flicka kunde ändå inte ses på kub. Vi kommer göra kub för att lugna och även se om det är nån avvikelse som är allvarlig. Vill minimera riskerna och lugna ner mig själv mycket. Har haft svårt att ta till mig graviditeten, så avundas när ni andra verkar vara väldigt glada vissa tom börja planera. Kuben kanske får mig att inse att det är på riktigt.

Får man fråga vad det var för fel på henne som inte sågs på kuben?

Måste varit svårt för er att få reda på något sånt när man gått så många veckor?
  • Winny87

Mina bröst har också vuxit jätte mycket redan. Är i v. 10 och måste redan ha mamma byxor och har bara 1 enda bh som passar nu! Undra hur detta ska sluta hehe

• Winny87

Jag sover så dåligt på nätterna nu och drömmer mardrömmar. I natt drömde jag en sån hemsk dröm så jag vill inte ens berätta den... Någon mer som har jobbiga nätter?

• Winny87

Skönt att höra att jag inte är ensam om jobbiga nätter, samtidigt tycker jag synd om oss alla som har det så.

Jag mår konstant illa och kräks flera gånger om dagen vilket är svårt på jobbet.

• Winny87

När kan man börja köpa grejor till bebisens ankoms? Jag är i v.11 så väntar lite till men har börjat fundera på när man brukar börja köpa? Vill inte köpa allt i sista minut för då blir det en stor summa på en gång och massa stress.. :)

• Winny87

Jag har senaste veckorna druckit säkert 3-4 liter vatten per dag hehe så ja törst har jag med märkt :)

Svar på tråden BF december 2015 :-)