• Loveway

BF december 2015 :-)

Hallå alla härliga människor :)

Jag hoppar in här jag också. Är just nu i vecka 7+2 med första barnet och allt känns så nytt och spännande.

Var på mitt första besök hos Bm förra veckan och plötsligt känns allt så verkligt.

Jag jobbar som timanställd i butik och min sambo studerar. Är det någon annan som är i en liknande sits och hur tänker ni i sådana fall ekonomiskt sätt? :)

/Johanna

• Loveway
    velvet skrev 2015-05-12 12:16:09 följande:

Loveway - Grattis till plusset! :D Vi befann oss i en liknande situation när jag blev gravid med dottern för fyra år sen. Jag hade ett ganska dåligt betalt arbete och min sambo hade två år kvar av sin utbildning. Dessutom bor vi i Stockholm vilket är dyrt. Det fungerade dock jättebra och dottern saknade aldrig någonting! Dessutom anser jag att många av grejerna vi köpte till henne var heeelt onödiga. (Sen vill man ju köpa vissa onödiga grejer för att det är roligt, men det är ju en annan sak ;))

Nu är vår situation helt annorlunda. Vi har båda fått bra jobb och har precis köpt en bostadsrätt. Men hade vi befunnit oss i samma situation som förut så hade det fungerat det också. :)

SsJj skrev 2015-05-12 12:11:37 följande:

Välkommen! :) Då är vi beräknade till samma dag du och jag.

Men vad spännande :)

Hur mår du som läget är just nu? Jag själv har väldiga problem med illamående och kräks var och varannan dag. Har även som växtvärk i magen, men det är mest bara lite mysigt då det känns som ett bra tecken.
  • Loveway
    Lizzie09 skrev 2015-05-12 13:01:17 följande:

Hej och välkommen! :)