Karin23 skrev 2015-06-06 12:22:08 följande:
[quote=75392238][quote-nick]Loveway skrev 2015-06-06 10:40:05 följande:[/quote-nick]Åh okej! :) Jag har bf 27/12 än så länge. Men då har jag varken gjort Kub eller något annat som stärker det, utan det är bara efter uträkning. Hoppas så att min lille knodd tittar ut först i Januari dock, vet att.min lillebror inte är allt för glad på mina föräldrar och han är född samma dag som vi har bf ;) Haha[/quote
Jo om man fick välja,de vore något:) Det sägs ju att första barnet brukar ta lite tid och man kan gå till v 42 utan problem mot det normala v 40. Jag skulle om jag finge ha födelse i november alltså två veckor för tidigt pga majoriteten i släkten fyller i december och skulle vara trevligt med en egen månad eller januari och gå över några veckor för egen månad då:) Men vet inte hur mycket de sista veckorna tillber bebisen så mycket ifall den är för tidig eller ligger extra länge:0 :) Kub är ganska skönt att göra, något du bör boka nu i v 11:)! Då får man hur stora oddsen är för down m flera vanliga fel som de mäter i ett mellanrum i nackvätskan på bilden på ultraljud på fostret:) sen att man får se hjärtslag och hur krabaten rör sig, oh vad överväldigande :))<3
Haha, ja precis om man fick bestämma ;) Självklart är knoddis Välkommen när hon/han väl är färdigbakad, men en liten önskan har man allt. Huvudsaken är att barnet är friskt :)
Ja en egen månad hade ju varit guld värt för den lille. Men det återstår bara att se :D
Jag har förstått att många väljer att göra kub. Själv känner jag att jag inte vet riktigt vad jag skulle göra med beskedet om det nu visade sig något, vilket för mig hade lett till ännu mer oro och nojighet. Så för min del tror jag att det blir att vänta till rul :) Men klart att ett tickande hjärta och bevis på aktivitet där inne lockar något galet. Allt man vill är ju att se att bebis mår bra!