• Karin23

BF december 2015 :-)

Hej! 24 år iår, bf den 8/12, finns det fler förstagångsgravida och iomdet förstagångsföräldrar här inne? Skulle vara kul att följas:) Ni kan skriva privat till mig eller här inne eller mail. Men skulle vara kul me kontakt:) Kram

• Karin23
    Loveway skrev 2015-06-06 09:53:07 följande:

Hallå :)

Jag blir 22 och är också gravid för första gången. Är dock inte lika långt gången som dig, är i vecka 11 (10+6) idag :)

Hej! Det låter mycket från mig men är bara i v 13(12+3) hade egentligen bf 13/12 men vid Kub räkna den bm om bf till 8/12:) När har du bf?:)
  • Karin23

[quote=75392238][quote-nick]Loveway skrev 2015-06-06 10:40:05 följande:[/quote-nick]Åh okej! :) Jag har bf 27/12 än så länge. Men då har jag varken gjort Kub eller något annat som stärker det, utan det är bara efter uträkning. Hoppas så att min lille knodd tittar ut först i Januari dock, vet att.min lillebror inte är allt för glad på mina föräldrar och han är född samma dag som vi har bf ;) Haha[/quote

Jo om man fick välja,de vore något:) Det sägs ju att första barnet brukar ta lite tid och man kan gå till v 42 utan problem mot det normala v 40. Jag skulle om jag finge ha födelse i november alltså två veckor för tidigt pga majoriteten i släkten fyller i december och skulle vara trevligt med en egen månad eller januari och gå över några veckor för egen månad då:) Men vet inte hur mycket de sista veckorna tillber bebisen så mycket ifall den är för tidig eller ligger extra länge:0 :) Kub är ganska skönt att göra, något du bör boka nu i v 11:)! Då får man hur stora oddsen är för down m flera vanliga fel som de mäter i ett mellanrum i nackvätskan på bilden på ultraljud på fostret:) sen att man får se hjärtslag och hur krabaten rör sig, oh vad överväldigande :))<3

• Karin23
    Loveway skrev 2015-06-06 10:40:05 följande:

Åh okej! :) Jag har bf 27/12 än så länge. Men då har jag varken gjort Kub eller något annat som stärker det, utan det är bara efter uträkning. Hoppas så att min lille knodd tittar ut först i Januari dock, vet att.min lillebror inte är allt för glad på mina föräldrar och han är född samma dag som vi har bf ;) Haha

*
  • Karin23
    marozz skrev 2015-06-06 19:04:07 följande:

Hej. Jag är också första gångs gravid. Är 22 år. Har bf 7 december så är i vecka 14 (13+3)

Hej! Det är konstigt att du är i vecka 14 och har bf 7/12 då jag har bf 8/12 men är v 13+ 5 ;) Men kul:) Har du gjort Kub? Vet du kön:)?
  • Karin23
    gällka88 skrev 2015-06-11 21:49:53 följande:

Nån mer som är suuuupertörstig? Dricker vatten å åter vatten men fortfarande törstig! Känns som de saknas nåt så ja bli aldrig nöjd!! Håller på att tokig!!

Jag märkte tydlig skillnad i mig själv nu när jag blev gravid. Från att gå och va lite av en "dryck-anorexi" utan behov för att dricka ordentligt så är jag ständigt i behov dricka vätska nu, alltid törstig!;) verkstaden jobbar väl ut den normala halten av vätska i kroppen;)
  • Karin23
    BowserSchnauzer skrev 2015-06-15 07:09:55 följande:

Ha ha, ja verkligen :). 14+2 idag så nästan samma BF för oss :). När ska du på RUL? Jag ska om en månad - sååå lång väntan :)!

Jag är i v 14(13+4) idag, ska på RUL den 17 /7 så om två dagar 4 veckor för mig:) Skönt att få det gjort för att utesluta hjärnskador m.m, gjorde någon av er första ultraljudet i v 13?:) Det va otroligt skönt att ligga lågpris för samtliga problematik man kan upptäcka i v 13:). Underbart överväldigande att se hjärtslag:3
  • Karin23
    fantasy06 skrev 2015-06-15 21:05:17 följande:

Jag vill kolla vad det är för filur där inne men inte sambon. Har inlett övertalningsförsöken hoppas jag lyckas. Tog inte reda på det med sonen jag har o denna gång vill jag verkligen veta. Hoppas jag vinner kampen.

Annars kan du ju alltid köra ett gammalt husknep. Häll upp bikarbonat i ett glas, kissa i glaset,rör om ordentligt, bubblar vätskan när det blandas de två, så är det en pojke har jag läst.
  • Karin23
    bebba83 skrev 2015-06-15 15:44:33 följande:

Känner ni på er vad ni väntar? Jag va helt övertygad om en flicka å det stämde ;)

Jag och sambon säger alltid "han" utan att tänka på det,men Innerst inne vill jag nog det, men det sägs ju att modeblogg intuition stämmer...
  • Karin23
    BowserSchnauzer skrev 2015-06-15 17:04:51 följande:

Jag ska också på RUL 17/7 :)! Ska bli så himla spännande, tur att jag har semester efter annars hade jag aldrig kunnat tänka på annat fram tills dess :)! Spännande att se om vi har samma BF därefter :)

Ja det vore spännande att se om de ger samma BF till dig. När jag räknade ut med min bm på vårdcentralen innan ultraljudet i v 13, så beräknade hon ut bf den 13/12, men tror man ska lita mer på bm vid ultraljudet för de utgår från utvecklingen,storlek m.m på skärmen:) jag försöker att inte övertänka den 17/7 men man kan ju inte låta bli,speciellt om man är orolig för sånt de inte kan se vid första ultraljudet. Ska bli skönt när det är gjort för lugnets skull:) Mår du fortfarande illa? Jag har ännu inte kommit i balans med smäätandet för att slippa illamåendet, känns som man skulle behöva ha med frukt(mitt alternativ är vindruvor) i fickan jämt vart man än går och äta varannan timme x) Jag är tröttare när jag ska ta mig för saker på dagen, svårt med sömn på kvällen och vaknar innan tuppen för första pissdrilen, kroppen är bra intressant när den utvecklar en människa där inne. Vill du veta vad det blir?:0
  • Karin23
    Karin23 skrev 2015-06-16 00:24:56 följande:

Jag och sambon säger alltid "han" utan att tänka på det,men Innerst inne vill jag nog det, men det sägs ju att modeblogg intuition stämmer...

Menar moderlig intuition ;)
  • Karin23
    BowserSchnauzer skrev 2015-06-16 16:09:07 följande:

Jag mår fortfarande illa på morgonen och när jag inte äter ordentligt men annars ganska okej. Vi har varit lite oense om vi ska ta reda på vad det är men min man vill gärna veta så nu har vi väl tänkt kolla ändå :). Ni då?

Vi har bestämt för att spara det, som en present ;) jo det är verkligen svårt att finna balans med ätandet:0
  • Karin23
    Fillifjonkan8 skrev 2015-06-17 13:19:37 följande:

Jag har oxå en öm punkt där! Den flyttar sig dock lite då och då men de håller sig runt naveln.

Det är ligament! Det är livmodern som växer:) ligament är leder som håller ihop livmoder m.m. Det är fullständigt normalt:) kommer gå över. Kram
  • Karin23
    Elisabeth83 skrev 2015-06-25 17:05:58 följande:

Hej alla! Har inte varit så aktiv här inne. Finns det en FB grupp för dec-bebisar? Är den aktiv?

Vi har en bugaboo donkey sedan innan men är sugen på något nytt tror jag! Kan inte bestämma mig :)

Det finns två grupper på Facebook: Decembermammor 2015

December bebisar 2015

:)
  • Karin23
    Kauwe skrev 2015-07-06 12:54:41 följande:

Hur är det med er andra - känner ni mycket av babyn i magen? Känner ni också utanpå då den rör sig?

Tycker jag så sällan känner något, fastän jag är 17+3, och det var ungefär denna tid min man kände rörelser med ettan. Ok, har några kilo fler nu än senast, som säkert "dämpar" rörelser utåt, men jag fortsätter oroa mig fastän jag fick höra hjärtslag senaste vecka  Den enda jag egentligen känner är då livmodern blir spänd åt ena hållet uppåt, oftast på morgonen eller kvällen då jag ligger i sängen...

Jag har samma sits som du. Började till slut gråta hysteriskt varje dag och fick ångest tankar att "tänk om bebisen är död i magen och jag har MA utan att veta det":/ Så till slut klarade jag inte av ångesten så ringde till kvinnokliniken och fick ett akutultraljud och då fick jag iaf se hjärtslagen slå<3. Men förstagångsförälder är jätte ovanligt att känna något ens innan v.20. Vid v 24 ska man kunna räkna med dagliga rörelser så vänta in RUL du så ser du din:) Dessutom kanske du har moderkakan i frammåtläge vilket funkar som krockkudde mot bebisens sparkar och rörelser så då känner man inte av de som någon med moderkakan i bakvägg. :)
  • Karin23
    sosso08 skrev 2015-07-06 15:34:25 följande:

Jag tror jag känt pyret flera ggr om dagen senaste veckan, är i 16+5. Har bara känt något vagt utanpå mest känner jag att något rör sig inuti, inga ordentliga buffar. Kände tidigt med första också. Men blir fundersam på om man kan känna så ofta redan nu :O

Jag fick höra att man kan känna någon rörelse sen kan det vara lugnt i flera dagar eller veckor tills ska rörelse när man är så tidigt i vecka. Så tänker tänka så,så att jag själv inte blir orolig:)
  • Karin23
    fantasy06 skrev 2015-07-07 06:31:33 följande:

Äntligen är det den 7 juli och dags för rul. Är i v 18+1 idag. Hoppas att allt är bra med bebis :)

Lycka till! Hoppas jag med för dig:) Härligt med RUL:)
  • Karin23
    fridawilhelmina skrev 2015-07-07 09:48:36 följande:

Lycka till och hoppas allt går bra på rul!! 

Jag har rul nästa fredag, längtar!! 

Känner igen mig i det många skriver, att jag är orolig över om det verkligen är någon därinne! Senaste ul var i v 11, då såg allt bra ut. Men nu känner jag mig egentligen bara tjock, men inte på ett gravidsätt, mer bara svullen i magen och har gått upp i vikt, så som man skulle se ut om man gick upp i vikt..

TROR att jag känt något några gånger, men det går ju så snabbt så det är så svårt att avgöra.. Ska till Grekland på tors och göra ul där för jag vill så gärna se att allt är bra.

Hur är det med er annars? Själv mår jag fortf lika illa som de första veckorna men aldrig så att jag spyr. Är ändå väldigt glad för det fastän det är påfrestande, eftersom det känns som ett bra tecken..!?

Ta illamåendet som ett gott tecken, det gör jag. 17 + 6 idag och fortfarande illamående men inge spyende. Jag brukar tänka att det är kroppen som förbereder sig på bebisens utveckling och kroppen som inte är van vid de förändringar reagerar ju självklart då. :)Jag har RUL den 15/7. Längtar :)
Svar på tråden BF december 2015 :-)