• Noli

BF december 2015 :-)

SsJj skrev 2015-07-23 09:14:27 följande:

Vi är väl fortfarande ett par med RUL kvar?

Har 12 långa dagar kvar..

Förlossningen har jag knappt tänkt på. Jag hoppas bara jag slipper snitt denna gången även om det var häftigt att bli mamma även på det sättet. Att få föda vaginalt problemfritt och väldigt snabbt och utan bedövning för att sedan kunna upp och gå 2 timmar senare är vad jag hoppas även denna gång. Snarare rädd att det ska gå för fort så jag får krystvärkar i bilen i väntan på ambulansen precis som min lillasyster..

Något jag däremot funderat en del över är hur sjutton man klär en bebis i smällkalla vintern. Mina barn fyller år nu så har inte behövt oroa mig jättemycket att det ska bli alldeles för varmt/kallt. Skrämmer mig lite att man ska bädda för varmt. Det är ju så mycket prat om psd i sluten av graviditeten så man nojjar ju för allt. Iaf jag..

Sen har jag även funderat över om storasystrarna ska få vara hemma från förskolan en längre period när bebis kommit. Lite för att slippa stressa med 3 barn i början och släpa oss fram och tillbaka för 15 timmar och dels för risken med alla sjuldomar som kräksjukan och RS virus och alla förkylningar m.m.. Hur tänker ni andra med syskon? Många släpar ut nyfödda direkt till matbutiken och överallt men jag håller oss gärna lite avsides för immunförsvarets skull och avrådan från barnmorskorna..

Här är en till med RUL kvar, på måndag är det dags för oss. Har hållit mig i bakgrunden här i tråden eftersom jag fortfarande är nervös för att det ska hända något eller att bebisen inte är frisk. Hoppas att slippa mycket av den känslan efter måndagen.

Jag har iallafall samma tankar som dig angående nyfödd mitt i vintern, sjukdomar osv. Har två barn sedan tidigare som båda är födda i juli vilket har varit tacksamt på många sätt. Vi funderar på om pappan ska ta ut mer föräldraledighet än de 10 givna dagarna så att vi båda kan vara hemma minst en månad, vilket skulle underlätta när det gäller att ha de äldre barnen hemma (vilket jag absolut vill pga smittorisk just den årstiden). De är två spralliga individer som behöver aktiveras om dagarna och då skulle det verkligen underlätta att vara två vuxna den första tiden. Man vet ju inte hur man själv eller bebisen kommer att må, hur det funkar med sömn etc. 
  • Noli

Visst är det fler här i tråden som har RUL idag? Efter lunch är det dags för oss, det blir ett utökat ultraljud med läkare pga en åkomma som mitt äldsta barn har. Tidigare har jag avundats er som haft RUL och verkligen längtat men idag känner jag mig mest nervös faktiskt!

• Noli

Tack, det gick bra! Så skönt! Tyvärr fick vi inte reda på könet som vi ville, den ville inte samarbeta och hade fötterna i vägen. Får se om vi gör ett köns-ul senare eller om vi lyckas hålla oss. Denna tredje (och sista) gången är man ju mer nyfiken än någonsin. Glad

• Noli
    moruri skrev 2015-08-06 08:20:18 följande:

Jag tycker alla kan få önska kön bäst de vill till sina egna barn, men jag blir jäkligt irriterad när folk önskar vad JAG ska få. Med två pojkar sedan innan hoppades "alla" på en flicka denna gång. Varken jag eller min man bryr oss om vilket kön. Men väldigt störigt när folk blir "besvikna" när vi berättat att det blir en tredje pojke.

Bor i Södra Skåne. Skulle egentligen avslutat usk studier på komvux i januari. Nu hoppas jag på att jag får köra de sista två månaderna på distans då kurserna redan är uppstartade och göra mina 5 veckors praktik vid ett senare tillfälle. Bf 6 dec. Så planerar att vara hemma från 1dec iaf

Har precis samma upplevelser när det gäller andras kommentar om kön. Har också två pojkar sedan tidigare och redan när vi väntade lillebror kom kommentarer om att det vore roligt med en tjej. Denna gång har vi fått höra att "vi väl hoppas på en tjej denna gång" och liknande. Vi själva bryr oss inte alls om vilket kön det blir, men när man ger det svaret är det precis som att folk inte tror på att man verkligen kan känna så. 
Svar på tråden BF december 2015 :-)