BF december 2015 :-)
Vi är väl fortfarande ett par med RUL kvar?
Har 12 långa dagar kvar..
Förlossningen har jag knappt tänkt på. Jag hoppas bara jag slipper snitt denna gången även om det var häftigt att bli mamma även på det sättet. Att få föda vaginalt problemfritt och väldigt snabbt och utan bedövning för att sedan kunna upp och gå 2 timmar senare är vad jag hoppas även denna gång. Snarare rädd att det ska gå för fort så jag får krystvärkar i bilen i väntan på ambulansen precis som min lillasyster..
Något jag däremot funderat en del över är hur sjutton man klär en bebis i smällkalla vintern. Mina barn fyller år nu så har inte behövt oroa mig jättemycket att det ska bli alldeles för varmt/kallt. Skrämmer mig lite att man ska bädda för varmt. Det är ju så mycket prat om psd i sluten av graviditeten så man nojjar ju för allt. Iaf jag..
Sen har jag även funderat över om storasystrarna ska få vara hemma från förskolan en längre period när bebis kommit. Lite för att slippa stressa med 3 barn i början och släpa oss fram och tillbaka för 15 timmar och dels för risken med alla sjuldomar som kräksjukan och RS virus och alla förkylningar m.m.. Hur tänker ni andra med syskon? Många släpar ut nyfödda direkt till matbutiken och överallt men jag håller oss gärna lite avsides för immunförsvarets skull och avrådan från barnmorskorna..
Jag har iallafall samma tankar som dig angående nyfödd mitt i vintern, sjukdomar osv. Har två barn sedan tidigare som båda är födda i juli vilket har varit tacksamt på många sätt. Vi funderar på om pappan ska ta ut mer föräldraledighet än de 10 givna dagarna så att vi båda kan vara hemma minst en månad, vilket skulle underlätta när det gäller att ha de äldre barnen hemma (vilket jag absolut vill pga smittorisk just den årstiden). De är två spralliga individer som behöver aktiveras om dagarna och då skulle det verkligen underlätta att vara två vuxna den första tiden. Man vet ju inte hur man själv eller bebisen kommer att må, hur det funkar med sömn etc.