• Astli85

BF december 2015 :-)

Första här med.. bf den 31/12 on jag räknat rätt.. allt kan ju dock ske... Här är man ensam om det hela.. ska bli roligt men antagligen galet tufft... tur man har så många nära å kära som stöttar mig

• Astli85
    PrinsessanNova13 skrev 2015-05-10 02:24:28 följande:

Grattis till graviditeten :D !

Många tankar antar jag....tror du kommer att fixa det galant!!!

Tack snälla :) ja jag har en förhoppning om detta me.. mkt mkt tankar och det har varit många långa nätter sen plusset. . Men det ordnar sig alltid :D
  • Astli85
    Lizzie09 skrev 2015-05-10 20:28:52 följande:

Jajjemän, jag med!

Oh ja det ilar å molar i sticker. . Nästan så man blir paranoid :O
  • Astli85

Jag är så jävla hungrig hela tiden.. känns som magen Bara är ett stort hål..

Ovan med det då jag äter lågkolhydratskost och aldrig blir såhär hungrig. ..

Och äter jag inte då blir jag sådär magkatarrig. .. vanligt i guess? :P

• Astli85
    Beya skrev 2015-05-11 13:18:34 följande:
    Ja jag känner likadant! åt också lågkolhydratkost förut men det funkar bara inte nu, det är väl därför jag gått upp så mycket i vikt. Lyckas du äta lågkolhydrat ändå?
    ja asså till 95% äter jag lågkolhydrat.. men blir jag sugen på typ nått annat så har jag gett mig tillåtelse att äta det...
    jag har ätit så himla strikt typ under 10gr om dagen innan, men försöker äta liberalt nu... men inte sugen på att äta varken pasta eller potatis eller bröd... så blir mer görnsaker och mejerriprodukter ist... å nån knäckebrödsskiva faktiskt...
  • Astli85
    Snobi skrev 2015-05-11 13:26:13 följande:
    Här är en till som åt lågkolhydratkost och mådde jättebra av det, men nu äter jag det som går ner. Väldigt mycket bröd t.ex... Är alltid hungrig utom just när jag mår illa och är ganska svullen och dålig i magen också. Svårt att veta vad som beror på graviditeten och vad som är kolhydraterna.
    ja man vet ju inte riktigt.. käner mig oxå fluffig å svullen.. gillar det inte alls, men är väl det dÄr jäkla brödet :P i samband med pluppen i magen ;)
  • Astli85
    nikki06 skrev 2015-05-11 18:48:26 följande:

Ojj inte meningen att hetsa någon! Jag kommer nog räkna mina kilo för jag tycker inte jag ligger på en jättehög vikt nu, inte så att jag är underviktig men jag vill ju att bebis ska må bra så har en "idealvikt" som jag vill nå i slutet av graviditeten. Förlåt om jag kanske begklagade mig över min snabba viktuppgång redan men var inte beredd på att det skulle gå så snabbt ;) är rädd att jag äter osunt nu i början, och jobbigt när inte byxorna passar! Men inte meningen att skapa någon vikthets :)

Nej verkligen inte menat att komma i på det! Jag vill äta lågkolhydratskost bara för det är det jag mår bra av.. vad och hur mkt jag går upp skiter jag i.. Detta handlar om allmän hälsa för mig :)
  • Astli85
    Loveway skrev 2015-05-12 11:37:59 följande:

Hallå alla härliga människor :)

Jag hoppar in här jag också. Är just nu i vecka 7+2 med första barnet och allt känns så nytt och spännande.

Var på mitt första besök hos Bm förra veckan och plötsligt känns allt så verkligt.

Jag jobbar som timanställd i butik och min sambo studerar. Är det någon annan som är i en liknande sits och hur tänker ni i sådana fall ekonomiskt sätt? :)

/Johanna

Hej hej! Jag är i v 7 (6+5) och är alldeles ensam i detta än så länge . Ekonomiskt tror jag det alltid löser sig.. jag arbetar .. men som usk så ganska kass betalt.. men vill man så kan man! :)
  • Astli85
    Anniiica skrev 2015-05-12 21:28:32 följande:

Hur gör ni? Följer ni Livsmedelsverkets rekommendationer eller kör ni på bara?

Är första barnet här och man vill väl följa riktlinjerna då.

Jag dricker te 2-3 koppar om dagen, men dricker varken kaffe eller läsk för övrigt.

Haha jag är nog så långt ifrån livsmedelsverket riktlinjer. . Mer än att jag inte äter rökt å rått och typ opastöriserad saker... jag äter lågkolhydratskost och skulle aldrig världen moffa bröd och massa kolhydrater bara för de tycker det. .. jag äter det jag mår bäst av... jag har ökat på mer grönsaker och mejerier.. that's all.. men aldrig skulle en light produkt eller margarin nudda mina läppar :D
Svar på tråden BF december 2015 :-)