Inlägg från: Längtan 34 |Visa alla inlägg
  • Längtan 34

BF december 2015 :-)

Hejsan!
    Har läst en del i tråden och hoppar in här nu om det är ok :). Väntar första barnet och är i vecka 18 nu. BF satt till 31/12 men får kanske ett annat datum på torsdag. Då är det dags för RUL! Ser fram emot det så himla mycket men är även nervös. Känns bra så jag hoppas verkligen att det visar sig vara så!

• Längtan 34
    emeliess skrev 2015-07-26 17:53:59 följande:
    Har BF 3 dagar innan dig bara! Och RUL på fredag.. Nervöst här också! Har du känt några puffar från den lilla? :)
    Då räknar du också ner till RUL nu :)?! Jag tror att det kan vara den lilla jag känt. Har känt av att det bubblar och fladdrar. Ibland känns det verkligen som om att något rör sig. Fast det är ju svårt att veta om det verkligen är den lilla som lever loppan därinne :). Har du känt något?
  • Längtan 34
    Cheysa skrev 2015-07-28 21:09:22 följande:

I torsdags upptäckte jag att tre (jag vet gick all in!) grav test visade att jag var gravid! 2006 fick jag domen av en läkare att jag inte hade pcos dock skulle jag aldrig kunna bli gravid naturlig väg. 2012 konstaterade en annan läkare att jag var en typisk pcos patient och idag fick jag inte bara beskedet att jag var gravid utan jag var dessutom i vecka 22! Bf beräknat till 1/12, och barnet växte på fint och såg välmående ut. Jag har under hela em suttit i någon form av chock här hemma.

Detta blir mitt och makens andra barn fick vår efterlängtade son genom adoption 2013 men det är min första graviditet.

Åh wow, förstår att du är chockad efter denna underbara men så klart oväntade överraskning :). Stort grattis!!!
  • Längtan 34

Blev så nervös i morse då jag märkte en liten blödning när jag gick på toaletten. Som tur var så var det dags för RUL kl 9. Det var helt fantastiskt att få se den lille och allt såg jättebra ut <3 :D. Sån otrolig lättnad att få se att allt var som det skulle och barnmorskan sa att det inte är något konstigt med små blödningar! BF blev framskjutet till den 6/1 istället för nyårsafton.

Kändes så verkligt...men samtidigt overkligt när man såg den röra sig därinne. Den gjorde tummen upp så jag antar att det betyder att den har det fint ;).
    Lycklig!!!

• Längtan 34
    Citrona skrev 2015-08-09 17:16:34 följande:

Börjar så smått tänka på vagn här oxo...till vår tjej som är 5 år nu hade vi en Brio sing som vi gillade förutom att den var för bred.
    Någon som vet ngn vagn som påminner om den fast smalare?

Vet inte hur bred sing är men Brio smile känns rätt smidig :). Beställde ett förmånligt paket häromdagen från Jollyroom. Chassi, sittdel, liggdel, spjälsäng, skötbord samt¨Brio babyskydd inkl bas för 7799 kr. Bra reapris! Brio smile har blivit utsedd till bästa duovagn på bästitest.se och har läst på forum att folk är nöjda med den. Kanske kan vara något :)?
  • Längtan 34
    BowserSchnauzer skrev 2015-08-10 09:01:58 följande:
    Lät som en jättebra deal så jag gick in och kollade men nu var det slut i lager :/. Typiskt, vi hade egentligen tänkt köpa en mjuklift men med det där priset kunde man ju göra det också för samma pengar som vi tänkt lägga från början... Varit inne på en annan lekmer som också hade bra pris men bara på vagnpaketer - men är det 2014 års modell då tro? Inte för att det spelar så stor roll men det står ju inget i beskrivningen...
    Ja verkligen ett superbra pris! Beställde i torsdags och hämtade ut det idag. Gick snabbare än vi trott :). Känns lite konstigt att sakerna står här redan. Packade upp dem och kikade på allt och blev verkligen nöjd. Vagnen är fin och jättelätt att köra. Till och med sambon (som har varit måttligt intresserad när jag pratat vagn) sa att det var ett jättebra köp ;).

Ett par dagar innan vi beställde hade paketet tagit slut så jag mailade dem och kollade om det skulle komma in fler. Det gjorde det men nu har de tydligen tagit slut igen. Testa att maila dem och kolla om de tänker lägga ut fler :). Kunde inte heller utläsa vilken årsmodell det är men antar att det är 2014?!
  • Längtan 34
    emeliess skrev 2015-08-18 17:43:40 följande:

När får man moderskapsintyget? Har hört av många som fått det vid rul, men det fick inte jag...

Enligt planen jag fått får man det när man besöker barnmorskan i vecka 20 :).
  • Längtan 34
    emeliess skrev 2015-08-18 19:45:10 följande:
    Jag hade rul v 20 och besöket hos bm innan dess var v 13-14... Då kanske jag får det vid nästa besök v 24! :)
    Det kan säkert skilja lite. Då lär du få det vid nästa besök :).
  • Längtan 34
    Jollo skrev 2015-08-17 16:30:05 följande:

Hej, jag slinker in här som nu på FL. Var först beräknad med första barnet till 2/1 men på UL blev det ändrat till nyårsafton. Spännande!

Hejsan och välkommen! Visst är det spännande :). Vår lille var först beräknad till nyårsafton men sen blev det ändrat till 6/1. Samtidigt som man vill njuta av graviditeten vill man bara att tiden ska gå riktigt snabbt :)!
  • Längtan 34
    emeliess skrev 2015-08-21 16:41:52 följande:

Det är så himla jobbigt med all oro!

Jag är och har aldrig varit en sån som bryr mig om vad andra tycker... Men helt plötsligt så är jag jätterädd för vad folk kommer tycka om mig som mamma osv... Att min bebis inte kommer få det tillräckligt bra mm. Kanske kan bero en del på svärmor som har en del att säga om det mesta... Tex vad bebis ska heta, var hon ska sova och vad hon ska äta. Även sambons syster som jag aldrig träffat pga att hon bott utomlands långa perioder, vill vara med på förlossningen. Likaså svärmor. Utan ens en tanke på vad jag tycker om det! (Och jag tycker det är helt sjukt att dem tror att dem får vara med! Vafan ska dem göra där inne?!?!) Känner mig så himla överkörd av hans familj... Känns som att min roll som mamma tas över helt. Har dock gjort klart för sambon vad jag tycker är ok och inte ok och att jag kommer sätta ner foten direkt om det inte känns bra. Usch, nu blir jag arg av att bara prata om det! :o

Oj, förstår att du blir arg. Till och med jag blev arg när jag läste det ;). Ursäkta men det låter verkligen helt vansinnigt och som du själv skriver....vafaaaan ska de göra där inne?? Förlossningen är ju en helt galet stor händelse som handlar om dig, din sambo och er nya familjemedlem. Vill du inte ha dem där tycker jag verkligen att du ska fräsa ifrån. Tror inte att de kommer att lägga av om du inte säger ifrån på skarpen och ska jag vara helt ärlig så tycker jag att din sambo borde göra detsamma! Var stark och låt dem inte styra och planera hur ni ska ha det med er bebis. De ska skita fullständigt i hur hon ska sova, äta och absolut vad hon ska heta. Nu blir ju ni en egen liten familj :)!

Det är inget konstigt att man tvivlar på sin kommande mammaroll. Jag har också börjat tänka en massa på allt möjligt. Tror att det ingår och det förstärks ju dessutom av alla hormoner som gör en sådär lagom känslig :). Tro på dig själv...du kommer att bli en jättebra mamma!! Kram!
Svar på tråden BF december 2015 :-)