emeliess skrev 2015-08-21 16:41:52 följande:
Det är så himla jobbigt med all oro!
Jag är och har aldrig varit en sån som bryr mig om vad andra tycker... Men helt plötsligt så är jag jätterädd för vad folk kommer tycka om mig som mamma osv... Att min bebis inte kommer få det tillräckligt bra mm. Kanske kan bero en del på svärmor som har en del att säga om det mesta... Tex vad bebis ska heta, var hon ska sova och vad hon ska äta. Även sambons syster som jag aldrig träffat pga att hon bott utomlands långa perioder, vill vara med på förlossningen. Likaså svärmor. Utan ens en tanke på vad jag tycker om det! (Och jag tycker det är helt sjukt att dem tror att dem får vara med! Vafan ska dem göra där inne?!?!) Känner mig så himla överkörd av hans familj... Känns som att min roll som mamma tas över helt. Har dock gjort klart för sambon vad jag tycker är ok och inte ok och att jag kommer sätta ner foten direkt om det inte känns bra. Usch, nu blir jag arg av att bara prata om det! :o
Oj, förstår att du blir arg. Till och med jag blev arg när jag läste det ;). Ursäkta men det låter verkligen helt vansinnigt och som du själv skriver....vafaaaan ska de göra där inne?? Förlossningen är ju en helt galet stor händelse som handlar om dig, din sambo och er nya familjemedlem. Vill du inte ha dem där tycker jag verkligen att du ska fräsa ifrån. Tror inte att de kommer att lägga av om du inte säger ifrån på skarpen och ska jag vara helt ärlig så tycker jag att din sambo borde göra detsamma! Var stark och låt dem inte styra och planera hur ni ska ha det med er bebis. De ska skita fullständigt i hur hon ska sova, äta och absolut vad hon ska heta. Nu blir ju ni en egen liten familj :)!
Det är inget konstigt att man tvivlar på sin kommande mammaroll. Jag har också börjat tänka en massa på allt möjligt. Tror att det ingår och det förstärks ju dessutom av alla hormoner som gör en sådär lagom känslig :). Tro på dig själv...du kommer att bli en jättebra mamma!! Kram!