• emeliess

BF december 2015 :-)

Knasbollen81 skrev 2015-03-29 07:51:57 följande:

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

Jag hoppas också in här! Har BF 28/12 :)
  • emeliess
    Längtan 34 skrev 2015-07-26 16:07:49 följande:

Hejsan!

Har läst en del i tråden och hoppar in här nu om det är ok :). Väntar första barnet och är i vecka 18 nu. BF satt till 31/12 men får kanske ett annat datum på torsdag. Då är det dags för RUL! Ser fram emot det så himla mycket men är även nervös. Känns bra så jag hoppas verkligen att det visar sig vara så!

Har BF 3 dagar innan dig bara! Och RUL på fredag.. Nervöst här också! Har du känt några puffar från den lilla? :)
  • emeliess
    SsJj skrev 2015-07-28 08:14:43 följande:

Alltid utanpå magen. :) Jag tror bara det är ultraljud innan vecka 12 som man gör vaginalt. :)

Nej. Jag åkte in akut v 16 pga smärtor och då gjordes vaginalt ultraljud, just för att kunna se hur pass "stark"/lång livmodertappen är. :)
  • emeliess
    gällka88 skrev 2015-07-28 22:51:57 följande:

Min moderkaka sitter bak å i bra höjd så tror inte de är de.. Men tack!

Nu kom de igen lite mer färskt blod...jag är så rädd!

Har du ingen möjlighet att åka in akut?!
  • emeliess
    marrann skrev 2015-08-03 20:45:49 följande:

Helt ärligt kan jag inte förstå varför man har större problem med ett visst kön. Kan tycka att säger man att man helst vill ha ett visst kön och har svårt att ta sig till när de visar sig att de är fel kön på ultraljud så blir jag lite irreterad. För finns så många som kämpar med att bli gravida. Själv kämpade vi i 14 månader efter vårt missfall. Ska man inte vara glad och överlycklig att man får vara en mamma? Vi har inte kollat kön för vi är överlyckliga över att vi har en bebis i magen och ska få bli föräldrar. Alltid känt att de som säger att de vill ha ett visst kön och helst inte det andra inte ska inte få äran att bli föräldrar. För allt handlar om uppfostran.

Fast nu tar du väl ändå i lite? Vem är du att döma vem som har rätt att bli föräldrar eller inte? Min väninna ville så gärna ha en pojke (hennes första barn) men på RUL fick hon reda på att det var en flicka och hon är precis lika tacksam och glad över det. Det är absolut inget fel med att ha små önskemål. Kan du inte själv räkna ut att barnens hälsa är det allra viktigaste för alla blivande föräldrar?
  • emeliess
    marrann skrev 2015-08-04 11:55:00 följande:

Jag dömer inte vem som har rätt att bli förälder eller inte. Finns många i världen som inte borde ha barn. Var inte det jag menade. Jag menade bara att det kvittar vilket kön det blir, man ska väl vara överlycklig om det blir en pojke eller en flicka? Det finns utmaningar om de blir en tös och finns utmaningar om det blir en pojke. Men det finns många som säger att "nej ska jag ha barn så ska de vara en flicka annars tar jag bort den" och tyvärr är det många som gör så. Det är därför dem ibland inte vill säga könet på RUL i vecka 18 för då finns fortfarande möjligheten att avbryta graviditeten.

Då har jag missförstått dig!
  • emeliess
    taramn skrev 2015-08-04 18:33:48 följande:

Jag hade bf 27/11 men blev nyligen flyttad till 2/12... har inte läst igenom tråden då det är över 2000 inlägg men jag vill gärna följas åt med andra som är gravida o ska föda ungefär samtidigt.

Hoppas jag inte hoppade in försent i tråden.

Jag väntar en pojke.

:)

Grattis till bebis! :)
  • emeliess
    fridawilhelmina skrev 2015-08-05 15:18:09 följande:

Bor i Göteborg!

Ni som jobbar, när har ni planerat att gå hem?

Jag funderar på att gå 3-4 veckor innan, lite beroende på hur jag mår. Sett att det verkar vara rätt vanligt att man jobbar fram till 10-14 dagar innan bf?

Jag jobbar inom vården och jag tänkte gå 60 dagar innan BF (28/12) men nu i v 20 är jag i princip sängliggandes och sjukskriven pga tidig och fruktansvärd foglossning sen v 16... Man får verkligen ta dag för dag.
  • emeliess
    fridawilhelmina skrev 2015-08-06 15:06:34 följande:

Oj, fy vad jobbigt för dig! Hoppas det blir bättre!

Kan du gå något alls och har du fått några hjälpmedel, tänker höftbälte eller så?

Har aldrig haft foglossning då detta är min första graviditet så vet inte så mkt om det eller om man kan göra något åt det, det verkar vara olika från fall till fall.

Detta är min första graviditet också. Jag har köpt ett bäckenbälte men hann inte använda det innan jag blev sängliggandes. Ska till läkaren på måndag för att se hur jag kan röra mig då, och ev förlänga sjukskrivningen. Det kommer en mycket trevlig belöning av all smärta till slut så det är bara att stå ut :) trots att det är smärtsamt så ska man vara glad att man inte har större komplikationer!
Svar på tråden BF december 2015 :-)