BF december 2015 :-)
Är jag den enda det inte läcker på? Någon det kommit senare på? Går in i v 23 på tisdag.
Är jag den enda det inte läcker på? Någon det kommit senare på? Går in i v 23 på tisdag.
Med första barnet kom det ingen mjölk på mig förrän bebisen var ute.. så helt normalt att det dröjer också!!
Jag är i vecka 23 och vissa dagar är det full rulle där inne och ibland lite lugnare (moderkaka i framvägg)
Det är ju inte förrän 25+0 eller 25+6 som man SKA känna varje dag, så jag tror inte det är någon fara! Men man blir så fruktansvärt orolig ändå... Min bebis brukar oftast sparka och ha sig så fort jag lägger handen på magen (oftast på kvällarna) men igår fick jag knappt någon reaktion, så jag var snabb med att lyssna med ultraljudsmonitorn... Hittade det lilla hjärtljudet snabbt och sen dröjde det bara 1-2 timmar sen drog hon igång för fullt där inne! Idag känner jag henne så fort jag sätter/lägger mig ner :)
Jag nojjar lite över en sak. Jag känner fortfarande knappt min bebis. Ibland blir det som den där hickan vi pratade om och då känns det rytmiskt men endast 6-7 ggr och ganska tätt inpå varandra. Och jag minns att jag kände livmoderkanten precis under naveln för omkring 4 veckor sedan och jag tycker kanten fortfarande är där och att den inte vuxit något sedan dess.. Så jag är orolig över om hon inte växer.. Min tandläkare igår trodde jag var i 3e månaden och en annan bara att jag blivit lite kraftig medan andra säger jag är stor som ett hus.. ?!
Ska till barnmorskan på tisdag så ska bli skönt att prata lite och kolla sf-måttet..